Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو همدان گفت: عرضه و تبلیغ مصرف قرص ها و محصولات کاهش وزن قاچاق و غیرمجاز نه تنها توسط واحدهای صنفی متخلف بلکه در فضای مجازی نیز رو به افزایش است.

نگار مهری اضافه کرد: برای داشتن وزنی مناسب نباید فریب تبلیغات رنگین شبکه های اجتماعی را خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فضای مجازی مشاور مطمئنی برای تجویز نسخه به منظور رسیدن به وزن مطلوب نیست و توجه به این تبلیغ ها می تواند سلامت افراد را به مخاطره بیاندازد.

کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو همدان بیان کرد: مطالعات انجام شده در کشور موید این است که 50 درصد مردان و 66 درصد زنان بالای 40 سال کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

مهری افزود: همچنین در سالهای اخیر مصرف قرص های لاغری بین رده های سنی جوان و نوجوان شیوع یافته است.

وی تاکید کرد: محصولات دارویی لاغری مورد تایید وزارت بهداشت باید تنها از داروخانه ها تهیه و زیرنظر داروساز و پزشک مصرف شود.

کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو همدان گفت: این در حالی است نتایج حاصل از 600 مورد بازرسی های مدون از عطاری و باشگاه های ورزشی این استان نشان دهنده شکایت های مردمی و بروز تخلف های مختلف در این بخش ها است.

مهری ادامه داد: نظارت و رسیدگی به تخلف ها و شکایت های مردمی توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان بسیار جدی و قاطعانه است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مورد غیرمجاز برخورد های قانونی لازم صورت می گیرد.

وی تاکید کرد: محصولات غیرمجاز کاهش وزن نه تنها تاثیری بر درمان چاقی ندارد بلکه تاثیرهای مخرب و جبران ناپذیری بر بدن افراد می گذارند.

کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو همدان اظهار داشت: معاونت غذا و دارو برای پیشگیری از آسیب های احتمالی مصرف قرص های غیرمجاز و قاچاق، اطلاع رسانی به رده سنی نوجوان و جوان را با برگزاری دوره های آموزشی در مدارس در دستور کار قرار داده است.

مهری بیان کرد: دسته بندی مصرف قرص های لاغری بر اساس تشخیص نوع بیماری در افراد زیر نظر پزشک مربوطه و یا متخصص تغذیه صورت می گیرد.

وی مثال زد: بعضی از قرص های لاغری سوخت و ساز بدن را بالا برده و یک قرص دیگر جذب غذا یا حتی اشتها را کاهش می دهد.

کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو همدان ادامه داد: با این حال مصرف هر کدام از این قرص ها به شرایط جسمی هر فرد بستگی دارد و فردی که مبتلا به کم اشتهایی است اما به چاقی مبتلا شده، کاندید مصرف قرص‌های لاغری کاهنده جذب نیست زیرا فرد دچار کمبود ویتامین های مورد نیاز و ضروری بدن خود می شود.

مهری تاکید کرد: تشخیص نوع قرص و میزان استفاده آن به عهده متخصصان تغذیه است که پس از معاینه کامل فرد صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: مصرف بی رویه قرص ها و همچنین دیگر اقدامهای خودسرانه ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی نظیر دل درد، نفخ و سوء هاضمه شود.

کارشناس دارویی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو همدان اظهار داشت: درمان اصلی برای افرادی که اضافه وزن و چاقی شدید دارند و BMI آنها بالاست، رژیم لاغری صحیح و ورزش است.

مهری افزود: افراد در صورت نیاز به مصرف هرگونه قرص و مکمل لاغری باید این محصولات را تنها از داروخانه ها تهیه کنند و با توجه به شرایط فیزیولوژیک بدن فرد و رده سنی و جنسیت فرد زیر نظر پزشک مربوطه و مشاوره دکتر داروساز مصرف کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: زنان سلامت فضای مجازی مشکلات وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرص ناف کلید جادویی کاهش وزن؟

فواد عسجدی درباره تبلیغات قرص‌های ناف برای لاغری در فضای مجازی اظهار کرد: عمده تبلیغاتی که درباره قرص ناف برای لاغری دیده می‌شود در فضای مجازی است؛ درباره تاثیر قرص ناف روی لاغری افراد هیچ منبع و شواهد علمی در مجلات علوم پزشکی و مقالات یافت نشده است بنابراین می‌توان گفت این ادعا که یک دارو یا ابزار به صورت زیرجلدی یا روی پوست، می‌تواند روی لاغرشدن فرد و چربی‌سوزی تاثیر بگذارد، علمی نیست.

به گزارش تسنیم، وی افزود: آن‌چه مبنای اثربخشی یک دارو و محصول لاغری قرار می‌گیرد مستندات علمی و مقالاتی است که درباره آن منتشر می‌شود نه فیلم‌های تبلیغاتی که تصاویری ساختگی از قبل و بعد از مصرف این قرص‌ها ارائه می‌کند.

عسجدی ادامه داد: برخی غذا‌ها و مکمل‌ها می‌تواند روی لاغرشدن اثرگذار باشد، اما مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که برای درمان چاقی کلید جادویی وجود ندارد به عبارت دیگر دستیابی به وزن ایده آل حاصل رعایت رژیم غذایی متعادل، داشتن فعالیت بدنی و سبک زندگی سالم است و صرفا استفاده از یک دارو نمی‌تواند افراد را به وزن ایده‌آل برساند، زیرا اگر چنین راهکار کوتاه مدتی برای لاغر شدن افراد وجود داشت شاهد این میزان از بروز بیماری‌های متابولیک ناشی از چاقی در جوامع نبودیم.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به عوارض خطرناک مصرف دارو‌ها و مکمل‌های رژیمی قاچاقی و بدون مجوز هشدار داد: مصرف این مکمل‌ها بسیار خطرناک است، زیرا اولاً نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که این مکمل‌ها حاوی چه موادی هستند و آیا مکمل‌های اصل هستند که قاچاق شده‌اند و یا تقلبی و تولیدشده در مراکز زیرزمینی هستند. دوماً بسیاری از این مکمل‌ها مشکلاتی دارند که به صورت قاچاق و از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شوند و هیچ نظارتی روی آن‌ها وجود ندارد و احتمال آلودگی آن‌ها نیز بسیار بالاست.

دیگر خبرها

  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • فاصله‌ زیادی تا رسیدن به وضعیت مطلوب در عرصه تبلیغ داریم
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا
  • وجود ماده اعتیادآور شیشه در داروی لاغری دو جوان در قم
  • دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی قانونی می‌شود
  • دسترسی به اطلاعات شهروندان آمریکایی قانونی می شود
  • ترک داروی مشهور لاغری چه عوارضی بر بدن دارد؟
  • قرص ناف کلید جادویی کاهش وزن؟