Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-19@17:51:59 GMT

دیدگاه های آیت الله مومن در دهه 60

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۱۹۲۰

دیدگاه های آیت الله مومن در دهه 60

محمد موسوی‌خوئینی در مطلبی که اخیرا در کانال خود از شب رحلت امام منتشر کرده، نام مؤمن را در دسته افرادی می‌آورد که آن شب حضور داشته و مشغول برنامه‌ریزی برای بعد از ایام رحلت بوده‌اند.

به گزارش صدای ایران روزنامه شرق نوشت؛ به روایت موسوی‌خوئینی‌ «جایی که نشسته بودیم، محل رفت‌وآمد افراد خانواده امام و نیز اعضای دفتر به داخل بیمارستان بود و افراد مختلف آمدوشد می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. . در این نشست، آقایان خلخالی، محمدی‌گیلانی، مؤمن و شاید طاهری‌خرم‌آبادی هم بودند؛ ولی احمدآقا همراه پزشکان بر بالین امام بود. صحبت شد که بعد از امام برای رهبری چه باید کرد، پس از مقداری سکوت، آقای محمدی‌گیلانی به جناب آقای خامنه‌ای گفتند چرا خود شما نباشید و دو، سه جمله هم در تأیید پیشنهاد خود گفتند که متأسفانه در خاطرم نمانده است. آقای خامنه‌ای برآشفتند و به آقای محمدی گفتند خواهش می‌کنم دیگر این مطلب را تکرار نفرمایید. آقای مؤمن گفتند که حضرت امام درباره آقای منتظری فرموده‌اند که رهبر نمی‌توانند بشوند؛ ولی نفرموده‌اند که عضو شورای رهبری هم نمی‌توانند باشند؛ بنابراین چه اشکالی دارد که شورای رهبری متشکل از ایشان و دو نفر دیگر که از جهت مدیریت و سیاسی صلاحیت دارند، تشکیل شود؟ این پیشنهاد، اگر هم طرفداری داشت؛ اما اکثر حاضران با آن مخالف بودند...».

درباره نظرات آیت‌الله مؤمن درباره مرجعیت مرحوم آیت‌الله منتظری در دهه 70 هم مطالب متعددی آمده است که البته سمت‌وسوگیری‌های آیت‌الله در سال‌های بعد به‌نوعی با آن نظرات مغایر به نظر می‌آید. مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات خود از روز دهم بهمن سال ۷۰ می‌نویسد: «بعد از ختم جلسه، آقایان [محمد] محمدی‌گیلانی، [محمد]مؤمن، [سیدحسن] طاهری‌خرم‌آبادی، حسن آقاتهرانی و [عباس] محفوظی ماندند و از من خواستند برای عادی‌شدن وضع آیت‌الله منتظری کمک کنم که ایشان بتواند به مرجعیت برسد؛ با تأیید نظرشان، گفتم مسئله مربوط به رهبری است».

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: موسوی خوئینی ها آیت الله مومن رهبری آیت الله خامنه ای رحلت امام آیت الله منتظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق، نماد اقتدار کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لایینی با اشاره به دوم اردبیهشت روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،افزود: این مجموعه و سازمان منشا خدمات، برکات و عزت افرینی‌ها و اقتدار نظام اسلامی است که در چند روز گذشته با نمایش قدرت، وعده صادق را به دشمانان دیکته کردند

امام جمعه ساری دربخش دیگری ازخطبه های نماز.گفت: ورزشکاران ما یک جامعه ارزشی و ارزش مدار هستند به خصوص ورزشکاران ورزش‌های بومی که ۵ هزار شهید دفاع مقدس و ۱۰۰ شهید مدافع حرم از ورزشکاران هستند.

وی افزود: موفقیت اخیر کشتی گیران کشور که اکثر این قهرمانان را مازندرانی‌ها تشکیل می‌دادند موجب شادی دل مردم و قلب رهبر معظم انقلاب شد که با پیام تبریک ایشان را به همراه داشت.

ایت الله محمدی لایینی افزود:اگر به اموزش و پرورش توجه نشود انقلاب فرهنگی به وجود نخواهد امد و با رها سازی سیستم آموزش و پرورش به غیرانتفاعی و بخش‌های خصوصی و شخصی، بخشی از آن‌ها نگاه و التزام ارزشی و دینی و فرهنگ متعالی اسلامی را ندارند که باید اموزش و پرورش به مدارس دولتی قوی برگزدد و برون سپاری‌ها جمع شود.

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از وضعیت استان در مورد زباله و پسماند افزود: باید زباله‌های خشک و‌تر از مبدا تفکیک شود، زباله‌ای که به طلای سیاه می شناسند، اما برای مازندران به یک معظل تبدیل شده است.

ایت الله محمدی لایینی با تاکید بر اینکه مسئولان در فصل کشاورزی به فکر رفع دغدغه‌های کشاورزان باشند گفت: فصل کشاورزی است و باید با تدابیر مناسب جامعه کشاورزی بدون دغدغه به کشاورزی بپردازند و مسئولان باید برای تامین اب زمین‌های کشاورزی تدبیر کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور
  • عملیات وعده صادق، نماد اقتدار کشور
  • توئیت عضو دفتر رهبر انقلاب، درباره کشف حجاب از دیدگاه مقام معظم رهبری
  • آیت‌الله اعرافی: به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری توجه جدی شود
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • رژیم خبیث صهیونیستی با یک تنبیه سنجیده مات و مبهوت شد
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • تاکید آیت الله نوری همدانی بر وحدت بیش از پیش علمای جهان اسلام
  • ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و هراس دشمنان است