Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@14:57:10 GMT

واکنش صالحی به تصمیم اخیر FATF

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۱۹۷۱

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تمدید تعلیق اقدام ‌تقابلی علیه ایران از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اظهار کرد: این اقدام نشان می‌دهد که طرف مقابل نمی‌خواهد شرایط را به جایی برساند که احساس بن‌بست ایجاد شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در حاشیه بازدید نمایشگاه سرآمدان فناوری و صنعت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اقدام متقابل ایران در برابر تعلل اعضای برجام در عمل به تعهدات‌شان با تاکید بر اینکه تصمیمات ما در رابطه با برجام حساب شده هستند و بر اساس احساسات در این زمینه تصمیم‌گیری نمی‌کنیم، اظهار کرد: همان طور که مقام‌معظم رهبری خیلی واضح موضع جمهوری اسلامی را بیان کردند، ما اقدامات را رصد و تصمیماتی حساب شده اتخاذ می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: اگر هیأت نظارت بر برجام و مقام معظم رهبری به این نتیجه برسند که حضور ما در برجام دیگر مفید نیست، دستورات لازم را صادر خواهند کرد. ما لحظه‌ای تصمیم نمی‌گیریم بلکه بر اساس حقایق و رصد دقیق تحولات عمل می‌کنیم.   رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین درباره تمدید تعلیق اقدام تقابلی علیه ایران از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) گفت: این اقدام نشان می‌دهد که طرف مقابل نمی‌خواهد شرایط را به جایی برساند که احساس بن‌بست ایجاد شود؛ متقابلاً نیز این موضوع در ایران بررسی می‌شود و هر آنچه به نفع منافع ملی باشد تصمیم‌گیری خواهد شد.     صالحی در ادامه با اشاره به دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه سرآمدان فناوری و صنعت خاطر نشان کرد: اینکه می‌بینیم جوانان با باور «ما می‌توانیم» و نشاط با وجود همه فشارهای روانی و اقتصادی بر اساس شعار «ما می‌توانیم» حرکت می‌کنند و با خودباوری چنین دستاوردهایی را تولید کرده‌اند، غرورآفرین است.   وی افزود: ما آینده کشور را در چنین نمایشگاه‌هایی می‌بینیم نه در رسانه‌ها و تبلیغات دشمنان؛ این‌جاست که آینده کشور را می‌سازد.   انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • واکنش ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود
  • کنعانی: در برجام آمریکا زیر میز دیپلماسی زد نه ایران/ اقدام ایذایی در اصفهان اقدامی بی‌ارزش بود
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • اثبات اقتدار ایران در جهان با اقدام اخیر سپاه
  • با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید