Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@03:11:37 GMT

اهتمام ويژه استاندار به توسعه شرق گلستان

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۲۲۳۳

اهتمام ويژه استاندار به توسعه شرق گلستان

خبرگزاري آريا - گنبدکاووس - ايرنا - استاندار گلستان با سفر به شهرستان هاي آزادشهر و مينودشت در روز تعطيل نشان داد که نسبت به رفع کمبودهاي زيرساختي و پيشبرد توسعه شرق استان نگاه ويژه دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد مناف هاشمي در يک روز تعطيل با به خط کردن تعدادي از مديران ستادي و مديران کل استان گلستان از ساعات اوليه صبح ديروز جمعه ابتدا به آزادشهر سفر کرد و از پروژه هاي زيرساختي اين شهرستان بازديد و دستورات لازم را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بازديد از مجتمع آبرساني در حال ساخت انقلاب، عمليات تعريض و رفع نقاط حادثه خير جاده بين المللي خوش ييلاق، افتتاح گازرساني به يک روستا و آغاز عمليات اجرايي گازرساني به 9 روستاي ديگر مناطق کوهستاني آزادشهر و آغاز عمليات اجرايي يک واحد توليد آرد و نان صنعتي اين شهرستان از مهمترين برنامه هاي استاندار گلستان در آزادشهر بود.
در بازديد سيد مناف هاشمي از مجتمع آبرساني در حال ساخت انقلاب، مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي گلستان از نياز اعتباري 1500 ميليارد ريالي براي تکميل طرح ها و مجتمع هاي آبرساني شهرستان آزادشهر خبر داده و گفت: تامين اين ميزان اعتبار نياز به مساعدت ويژه استانداري و وزارت نيرو دارد.
بهزاد هرمزي با يادآوري در حال احداث بودن مجتمع آبرساني انقلاب آزادشهر گفته است: براي احداث اين مجتمع که 40 درصد پيشرفت فيزيکي دارد، تاکنون 10 ميليارد ريال هزينه شده و تکميل آن به 400 ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز دارد که پس از تکميل، آب مورد نياز 21 روستا با هفت هزار مشترک تامين مي شود.
به گفته اين مسئول در حال حاضر، ميزان بهره مندي روستاهاي آزادشهر از آب شرب بهداشتي 75 درصد است که با تکميل مجتمع آبرساني انقلاب اين مقدار به 85 درصد افزايش مي يابد.
استاندار گلستان نيز در اين بازديد بر لزوم تلاش مضاعف مسئولان براي تکميل طرح هاي حوزه آبرساني و رفع مشکل کمبود آب شرب روستاهاي آزادشهر تاکيد کرد.
افتتاح گازرساني به روستاي کوهستاني خوش ييلاق با هزينه 25 ميليارد ريال و نيز آغاز عمليات گازرساني به 9 روستاي ديگر مناطق کوهستاني آزادشهر با پيش بيني اعتبار 150 ميليارد ريال از ديگر برنامه هاي استاندار در سفر به اين شهرستان بود.
در مراسم اين بخش که در روستاي خوش ييلاق انجام شد، مديرعامل شرکت گاز گلستان در سخناني گفت که با گازرساني به روستاهاي وطن، نرگس چال، مهدي آباد، معصوم آباد، قشلاق، رودبار، رحيم آباد و حاجي آباد و فارسيان حدود 1200 خانوار از اهالي اين روستاها از نعمت گاز بهره مند مي شوند.
به گفته محمد رحيم رحيمي با گازرساني به اين روستاها، تمامي روستاهاي داراي کد شناسايي و بالاي 20 خانوار جمعت آزادشهر از نعمت گاز بهره مند مي شوند.
سيدمناف هاشمي استاندار گلستان نيز در اين مراسم طي سخناني کوتاه با اشاره به موقعيت جغرافيايي روستاي خوش ييلاق به عنوان آخرين روستاي حوزه گلستان و ارتباط دهنده دو استان گلستان و سمنان، گفت: با تکميل زيرساخت ها از جمله گازرساني و رفع مشکل کمبود آب شرب اهالي، آينده اي روشن براي توسعه در انتظار اين روستا است.
بازديد از عمليات تعريض و رفع نقاط حادثه خيز جاده بين المللي خوش ييلاق ديگر برنامه استاندار گلستان در سفر به آزادشهر بود که به گفته مديرکل راه و شهرسازي استان هم اکنون سه پيمانکار با 600، 260 و 50 ميليارد ريال اعتبار در حال فعاليت هستند و تا دو سال آينده اين عمليات ها به انجام مي رسد.
آغاز عمليات اجرايي احداث کارخانه آرد و توليد نان صنعتي در آزادشهر با مجموع اعتبار 600 ميليارد ريال و اشتغالزايي افزون بر 100 نفر برنامه ديگر استاندار گلستان در سفر به اين شهرستان بود.
سيد مناف هاشمي در پايان بازديد از طرح هاي زيرساختي آزادشهر و با خوب توصيف کردن اجراي اين طرح ها، به خبرنگار ايرنا گفته بود که مجموعه اين اقدامات نشان مي دهد که شهرستان رو به توسعه و پيشرفت بوده و مسئولان منطقه به صورت جدي پيگير امور بوده و توسعه و پيشرفت شهرستان قابل مشاهده است.
هاشمي، توجه به اقتصاد و معيشت مردم را از رويکردهاي دولت برشمرد و اضافه کرد: اين دو حوزه مورد تاکيد و دغدغه رهبري انقلاب نيز مي باشد و تمام تلاش مجموعه دولت هم رفع اين دغدغه است.
وي اضافه کرد: تحرک و تکاپو در بين مديران گلستان تعطيل بردار نيست و حتي در روزهاي تعطيل هم تلاش مي شود تا خدمات لازم به مردم شريف اين استان بويژه مناطق کمتر توسعه يافته ارائه شود.
به گزارش ايرنا، شهرستان آزادشهر داراي 2 بخش، سه شهر، چهار دهستان و 48 آبادي مسکوني و 9 نقطه جمعيتي در شرق گلستان واقع است و بر اساس سر شماري عمومي نفوس و مسکن 1395 تعداد 96 هزار و 803 نفر جمعيت دارد که 52 هزار و 374 نفر در مناطق شهري و بقيه در روستاها سکونت دارند.
حضور در بخش کوهسارات مينودشت دومين برنامه استاندار گلستان و هيات همراه در روز آدينه بود که فرماندار شهرستان، ارزيابي اين سفر و مصوبات آنرا براي رفع کمبودها و توسعه اين بخش بويژه شهر تازه تاسيس دوزين مهم دانست.
به گفته سيد رضا طباطيايي، استاندار گلستان که براي دومين بار طي 20 روز اخير به اين شهرستان سفر مي کند، اميد براي توسعه و استفاده از ظرفيت هاي بکر گردشگري بخش کوهسارات مينودشت را در دل مردمان اين ديار زنده کرد.
وي اضافه کرد: استاندار گلستان براي خارج شدن دوزين از بن بست دستور زيرسازي و آسفالت 15 کيلومتر باقي مانده از جاده مواصلاتي حدود 60 کيلومتري بين اين شهر و شهر ميامي استان سمنان را صادر کرد.
طباطبايي گفت: با انجام اين اقدام توسط اداره کل راه و شهرسازي گلستان، ضمن خارج شدن دوزين و بخش کوهسارات از بن بست زمينه براي ورود گردشگران دو استان سمنان و خراسان شمالي و ديگر مسافران عبوري از بزرگراه تهران - مشهد در استان سمنان به اين بخش فراهم مي شود.
فرماندار مينودشت، تاکيد استاندار گلستان بر ضرورت بهبود وضعيت آب شرب شهر دوزين و روستاي النگ بخش کوهسارات توسط آب و فاضلاب روستايي، تسريع در احداث مرکز جامع سلامت اين شهر توسط دانشگاه علوم پزشکي گلستان با 10 ميليارد ريال اعتبار، احداث دکل براي دريافت بهتر شبکه هاي تلويزيوني ديجيتال در بخش کوهسارات و افتتاح يک واحد بوم گردي در روستاي ده چناشک از ديگر برنامه ها و مصوبات سفر روز گذشته سيدمناف هاشمي به اين بخش بود.
وي افزود: بازديد از واحد توليدي آب معدني و طرح هاي حوزه آبخيزداري، پيگيري ساماندهي مجموعه پروازي `پاراگلايدر` روستاي ترسه با واگذاري زمين مورد نياز از سوي منابع طبيعي و بنياد مسکن به اداره کل ورزش و جوانان، توجه به استفاده ظرفيت هاي بخش کشاورزي در حوزه توسعه کشت گياهان دارويي، توتون و باغات مثمر از ديگر مصوبات حضور روز گذشته استاندار گلستان در بخش کوهسارات مينودشت بود.
طباطبايي اضافه کرد: استاندار گلستان براي پيگيري و اجراي مصوبات سفر دستور ايجاد کميته اي داد که نشان از اهتمام ويژه مديريت استان به ايجاد زيرساخت ها براي توسعه بخش کوهسارات با ظرفيت هاي بکر گردشگري آن است که مي تواند وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم منطقه را متحول کند.
نکته اي که استاندار گلستان نيز به آن تاکيد داشته و گفته است؛ توسعه بوم گردي نقش ويژه در ايجاد اشتغال اين استان دارد و در همين راستا طي سالجاري افزون بر 100 مجموعه بوم گردي گلستان به بهره برداري رسيد.
به گفته سيد مناف هاشمي، توسعه بوم گردي روستايي و ايجاد اشتغال آن نقش ويژه اي در بهبود وضعيت بيکاري استان گلستان داشته است.
وي اضافه کرده بود: ظرفيت گردشگرپذيري گلستان از موهبت هاي خدادادي است که مي تواند در زمينه اشتغال و توسعه اقتصادي استان موثر باشد ضمن اينکه براي استفاده بهينه از اين ظرفيت، تسهيلات مناسبي از سوي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان ارائه مي شود.
به گزارش ايرنا، مجموعه بومگردي روستاي ده چناشک مينودشت داراي هشت واحد اقامتي است و براي بهره برداري از آن دو ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده که يک ميليارد ريال آن به صورت تسهيلات از سوي اداره کل ميراث فرهنگي و گردشگري استان گلستان تامين شده است.
بوم گردي يا گردشگري روستايي شکلي جديد از صنعت گردشگري رواج يافته در کشورمان است که در آن افراد به جاي حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پر ازدحام راهي روستاهاي بکر و دورافتاده مي شوند تا به دور از هياهوي زندگي روزمره دمي و ساعتي، شايد هم روزي و هفته اي را در آرامش برآمده از اين ويژگي ناب سپري کنند.
به معناي دقيق تر گردشگران بوم گرد به روستاها مي روند تا همانند آن ها زندگي کنند، مانند آن ها غذاي محلي بخورند، مانند آن ها به طبيعت بروند تا لذت هاي يک زندگي ساده و صميمي روستايي را تجربه کرده و از آن بهره مند شوند.
هم اينک 150 واحد بوم گردي روستايي در استان گلستان فعال است و اين واحدها مورد استقبال خوب مسافران و گردشگران قرار گرفته است.
شهرستان هاي آزادشهر و مينودشت با حدود 200 هزار نفر جمعيت در شرق استان گلستان واقع هستند.
1860/3039/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۲۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان

حیدر آسیابی گفت: شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به جرائم حوزه میراث فرهنگی در دادسرا‌ها و محاکم استان اختصاص پیدا می‌کند.

محمود اسپانلو، دادستان مرکز استان هم در این بازدید گفت: حفظ و حراست از میراث فرهنگی استان از وظایف اصلی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در دادگستری استان هم آمادگی هرگونه همکاری در این راستا را داریم.

محمود اسپانلو از مسئولان این اداره خواست: مسئولیت‌ها و تکالیف دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان در حوزه بافت‌ها و بنا‌های تاریخی را به دادستانی اعلام کنند تا از باب حقوق عامه پیگیری کنیم.

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان هم در این بازدید گفت: شهر تاریخی استرآباد به دلیل وسعت کار مرمت و احیا، اعتبارات موردنیاز، همچنین تأثیر احیا آن بر توسعه و رونق گردشگری استان از مگا پروژه‌های مهم استان است.

خانه تاریخی شعرباف، مدرسه تاریخی تقوی، خانه تاریخی شیرنگی، سرای باقری‌ها (هتل بوتیک هفت پیکر)، خانه تاریخی شفیعی‌ها و خانه تاریخی رضاقلی‌نژاد (هتل بوتیک سرای خان)، امامزاده نور (ع)، خانه تاریخی میرشهیدی و باغ مزار استاد محمدرضا لطفی از جمله بنا‌هایی بود که مسئولان قضایی استان از آن دیدن کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات گلستان طی امروز و فردا
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • اهتمام ویژه دستگاه‌ها در تحقق شعار سال
  • اهتمام مدیران برای اتمام طرح‌های نیمه تمام شهرستان آستارا
  • مسؤولان قضائی شهرستان کنگان در حل مشکلات اهتمام ورزند
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • رژیم صهیونیستی تنبیه شد
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان