Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@18:00:56 GMT

آستان قدس رضوی مکلف به پرداخت مالیات شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۲۳۰۷

آستان قدس رضوی مکلف به پرداخت مالیات شد

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، با بند الحاقی 6 تبصره 9 ماده واحده این لایحه موافقت کردند که بر اساس این مصوبه آستان قدس رضوی و موسسات و بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح به جز موارد استثنا موظف به واریز مالیات خود به خزانه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بند الحاقی 6 تبصره 9 ماده واحده لایحه بودجه سال 98 کل کشور؛ در راستای تحقق ماده(78) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاههای اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای مواردی که اذن صریح ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه موضوع ردیف‌ 110112 اقدام کنند.

همچنین در ادامه نمایندگان با بند الحاقی 7 تبصره 9 لایحه مذکور، موافقت کردند که بر اساس آن؛ درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مربوط به خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره و درآمدهای حاصل از صدور، تعویض و تمدید گواهینامه‌های مهارت مندرج در ردیفهای 140211،140161، 140103 جدول شماره(5) اختصاصی تلقی می‌شود و پس از تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه است.

در پایان نمایندگان با تبصره 9 ماده واحد لایحه بودجه سال 98 کل کشور با 179 رأی موافق، 10 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: ۴ هزار و ۹۸۴ مترمربع تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم قطعی ماده ۳ مربوط به سنگ ریزی، دیوارکشی، پلاک بندی زمین و احداث بنای غیرمجاز در چهار روستای این شهرستان قلع و قمع شد.

علی درویش نیا گفت: اسفند ماه سال گذشته ۶ مورد تبصره ۲ شامل سنگ ریزی و دیوارکشی و یک مورد حکم قطعی ماده ۳ احداث بنا در چهار روستای شهرستان قائمشهر به مساحت ۴ هزار و ۹۷۴ مترمربع به اجرا درآمد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر اظهار کرد: ۶ مورد تبصره ۲ قانون منع تغییر کاربری اراضی کشاورزی، یک مورد سنگ ریزی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع، ۱۱ قطعه پلاک بندی و ۴ مورد تفکیک زمین به متراژ ۳۲۰۰ مترمربع، ۳ مورد دیوارکشی به طول ۲۳۰ متر و تعداد یک مورد اجرای حکم صادره قطعی ماده ۳ احداث بنا به متراژ ۵۴ مترمربع واقع در روستا‌های مهدی آباد، واسکس، افرا و پایین لموک انجام و قلع و قمع شد.

‌وی افزود: بر اساس تبصره ۲ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مرجع تشخیص اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهر‌ها و شهرک‌ها جهاد کشاورزی است و تغییر کاربری اراضی موضوع این قانون در روستا‌ها طبق ضوابطی که جهاد کشاورزی تعیین می‌کند مجاز است.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴ هزار متر مربع تغییر کاربری غیر مجاز در قائم شهر
  • نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد شد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۱۰ درصد
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • رییسی وزارت نفت را مکلف به ارائه برنامه خود جهت تحقق شعار کرد
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض‌الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • ضرورت اصلاح قوانین حوزه مالکیت ادبی و هنری