Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رابرت جوردن»، سفیر سابق ایالات متحده آمریکا در ریاض در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که  واشنگتن برای مقابله با ایران، از عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: کنفرانس ضد ایرانی آمریکا در ورشو لهستان شکست خورد و موفقیتی نداشت.

علت همکاری ریاض و ابوظبی با تل‌آویو

رابرت جوردن تصریح کرد که عربستان سعودی و امارات با رژیم صهیونیستی در دشمنی با ایران منافع مشترکی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعودی‌ها و اماراتی‌ها جنگ در یمن را جنگ نیابتی خود با ایران می‌خوانند، این توصیف خطرناکی است، درست است که ایران حمایت‌هایی از [انصارالله] حوثی داشته ولی هرگز جنگ داخلی در یمن را آغاز نکرده است.

او گفت: «حمایت از عربستان سعودی و اسرائیل هدف اصلی سیاست آمریکا برای مقابله با ایران است».

خاشقجی و بن سلمان

سفیر سابق آمریکا در ریاض نحوه تعامل آمریکا و اروپا را در قضیه قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی منتقد سیاست‌های «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی «ضعیف» خواند و گفت که باید آن‌ها علیه او تحریم‌هایی وضع کنند.

قطر و آمریکا

او در مورد بحران ایجاد شده بین کشورهای عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر و دولت قطر نیز گفت که به رغم اینکه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در ابتدا سخنان متناقضی در مورد دوحه می‌گفت ولی الآن می‌داند که روابط با قطر مهم است و واشنگتن نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

ولیعهد سعودی «پخته» نیست

سفیر سابق آمریکا در ریاض از سیاست‌های ولیعهد سعودی انتقاد کرد و گفت که محمد بن سلمان این گونه نشان می‌دهد که «ناپخته» است و هیچ حکمت و درایتی ندارد و نمی‌تواند عربستان سعودی را اداره کند.

او گفت که محمد بن نایف، ولیعهد معزول سعودی در مقابله با تروریسم فوق‌العاده بود ولی بن سلمان با کمک پدرش او را از منصب ولایت عهدی برکنار کرد.

جوردن اخیرا نیز در نشستی که در مرکز عربی واشنگتن برگزار شده بود، به سیاست‌های بن سلمان تاخت و گفت که سیاست‌های ولیعهد جوان سعودی طی دو سال گذشته شکست خورده و خود او مسئول این سیاست‌های شکست‌خورده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی رژیم صهیونیستی لهستان عربستان یمن جنگ ایران قتل بحرین مصر دولت قطر واشنگتن تروریسم ایران عربستان عربستان سعودی قتل واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۲۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.

به گزارش خبرآنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک 26 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: « بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می کند کمبود خود را جبران کند.»

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان ها در غزه تلاش می کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش های مربوط به گورهای دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات ایران
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات