Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@23:55:50 GMT

آستان قدس رضوی به پرداخت مالیات مکلف شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۲۶۹۵

آستان قدس رضوی به پرداخت مالیات مکلف شد

ساعت24 - نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آستان قدس رضوی، بنگاه های اقتصادی نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را در سال آینده به پرداخت مالیات مکلف کردند.

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - شنبه - مجلس بندهای الحاقی تبصره 9 بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور را بررسی و تصویب کردند.

نمایندگان در بند الحاقی 5 تبصره 9 این لایحه مقرر کردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است 10 درصد بهای بلیط اجراهای صحنه‌ای(کنسرت) در تهران و کلان شهرها را أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمایندگان در بند الحاقی6 بخش درآمدی تبصره 9 این لایحه نیز مقرر کردند: در راستای تحقق ماده(78) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاههای اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای مواردی که اذن صریح ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه موضوع ردیف‌ 110112 اقدام کنند.

همچنین با تصویب نمایندگان در بند الحاقی7 تبصره 9 بخش درآمدی این لایحه، درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مربوط به خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره و درآمدهای حاصل از صدور، تعویض و تمدید گواهینامه‌های مهارت مندرج در ردیف های 140211،140161، 140103 جدول شماره(5) اختصاصی تلقی می‌شود و پس از تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش این کمیسیون درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جزء (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲ را قرائت کرد.

این گزارش براساس ماده ۲۳۴ یعنی بررسی تخلفات در قوه قضائیه تهیه شده است که گزارش برای اعمال ماده ۲۳۴ به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته شد.

نمایندگان با ۶۷ رای موافق، ۱۳۷ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی با اعمال ماده ۲۳۴ مخالفت کردند.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بعد از تهیه گزارش اگر نظر مجلس بر تایید آن گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه‌ قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • اصلاح طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی
  • رفع ایرادات طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها