Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-16@20:00:12 GMT

آستان قدس رضوی به پرداخت مالیات مکلف شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۲۸۸۸

  نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آستان قدس رضوی، بنگاه‌های اقتصادی نیرو‌های مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را در سال آینده به پرداخت مالیات مکلف کردند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز - شنبه - مجلس بند‌های الحاقی تبصره ۹ بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور را بررسی و تصویب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمایندگان در بند الحاقی ۵ تبصره ۹ این لایحه مقرر کردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است ۱۰ درصد بهای بلیط اجرا‌های صحنه‌ای (کنسرت) در تهران و کلان شهر‌ها را أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

نمایندگان در بند الحاقی ۶ بخش درآمدی تبصره ۹ این لایحه نیز مقرر کردند: در راستای تحقق ماده (۷۸) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیرو‌های مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای مواردی که اذن صریح، ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه موضوع ردیف ۱۱۰۱۱۲ اقدام کنند.

همچنین با تصویب نمایندگان در بند الحاقی ۷ تبصره ۹ بخش درآمدی این لایحه، درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مربوط به خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره و درآمد‌های حاصل از صدور، تعویض و تمدید گواهینامه‌های مهارت مندرج در ردیف‌های ۱۴۰۲۱۱، ۱۴۰۱۶۱، ۱۴۰۱۰۳ جدول شماره (۵) اختصاصی تلقی می‌شود و پس از تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آستان قدس مالیات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان مرکزی از توانمندی‌های سرمایه‌گذاری خوبی برخوردار است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: این استان با موقعیت‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، نزدیکی به قطب‌های صنعتی از توانمندی‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است. - اخبار استانها -

سعید ملااسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 اظهار داشت: سال گذشته در استان مرکزی شش هزار و 148 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 1401 در راستای ایجاد اشتغال به 358 طرح اقتصادی و تولیدی استان پرداخت شد. 

وی افزود: تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1401، با هدف فعال سازی واحدهای راکد و نیمه‌تعطیل و ایجاد اشتغال در استان مرکزی پرداخت شده ‌است، این استان با پرداخت 6 هزار و 148 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه سال 1401، جزو سه استان برتر کشور در این حوزه قرار دارد. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی عنوان کرد: بازرسی از واحدها با حضور نماینده استانداری، اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دستگاه معرفی‌کننده طرح و بانک عامل در راستای نظارت بر هزینه‌کرد تسهیلات پرداخت شده در مسیر مشخص شده به صورت دوره‌ای در دستور کار قرار دارد. 

وی ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی تسهیلات تبصره(18) قانون بودجه سال 1401، به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، ساخت داخل، طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین، تولید بار اول در حوزه‌های مختلف و توسعه فناوری و نوآوری از سوی بخش‌های خصوصی و تعاونی، از سوی هیئت وزیران مصوب و ابلاغ شد. 

ملااسماعیلی خاطرنشان کرد: استان مرکزی با موقعیت‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب‌های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی‌های اقتصادی مناسب برای سرمایه‌گذاری برخوردار است. 

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن لایحه اصلاح «قانون مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • گروه های ذینفع از سنگ اندازی برای مصوب نشدن «لایحه اصلاح مالیات های مستقیم» دست بر نخواهند داشت
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • مجلس نمایندگان کوتاه آمد/ لایحه کمک به کی‌یف به رای گذاشته می‌شود
  • اختلاف بخش اول و دوم بودجه به دلیل کاهش مالیات تولید
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟
  • ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی گیلان پرداخت شد
  • دولت امسال درآمدی از محل اسقاط خودروهای فرسوده نخواهد داشت
  • استان مرکزی از توانمندی‌های سرمایه‌گذاری خوبی برخوردار است
  • قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند