Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در سال جاری ۱۵۰ درصد (یک و نیم برابر) افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته و ۵۱ درصد نسبت به متوسط بارندگی پنج سال گذشته، در سطح افغانستان به ثبت رسیده است.

بر بنیاد یافته‌های وزارت انرژی و آب افغانستان، در پنج حوزه دریایی افغانستان، میزان بارندگی‌ها (برف و باران) در جریان ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر سال گذشته میلادی و جنوری و فبروری سال روان میلادی، در مقایسه با سال گذشته یک و نیم برابر بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه، در خبرنامه‌ای گفته‌است که افغانستان در جریان ماه جنوری و فبروری سال روان میلادی، گواه برفباری بوده که در مناطق مرکزی و کوهستانی، سبب ایجاد ذخایر طبیعی آب شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سطح بارندگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت

آزاد توحیدی رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌ها در شمال استان نسبت به بلند مدت افزایش چشمگیری دارد و بیشترین افزایش در شهرستان ماکو با ۵۳ درصد رشد است.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی ثبت شده در ماکو ۱۹۳.۶ میلی‌متر است که در مقایسه با سال‌زراعی‌گذشته که ۱۲۵.۶ میلی‌متر بوده ۵۴ درصد و نسبت به بلندمدت ۵۳ درصد افزایش دارد.

رئیس اداره تحقیق و پژوهش اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در جنوب استان، ادامه داد: در شهرستان پیرانشهر حدود ۴۱۴ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که نسبت به سال‌زراعی‌گذشته ۳۰ درصد افزایش بارش و نسبت به بلند مدت ۵ درصد افزایش داشته است.

توحیدی افزود: شهرستان سردشت نیز به عنوان پربارش‌ترین شهر استان در سال‌زراعی‌جاری ۶۳۶ میلی‌متر بارندگی داشته که ۸ درصد نسبت به سال‌زراعی‌گذشته افزایش دارد ولی نسبت به بلند مدت زراعی تغییر چندانی برای آن ثبت نشده است.

وی گفت: بارندگی‌ها در مرکز آذربایجان‌غربی، ارومیه ۱۶۶ میلی‌متر است که در مقایسه با سال‌زراعی‌گذشته ۲۸ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت نرمال ۳۲ درصد کاهش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • میانگین بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • افزایش تولید برق در برخی ولایات افغانستان
  • قیمت افغانی افغانستان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۳ درصدی صادرات به افغانستان
  • بارندگی‌ها افزایش یافت، ورودی آب به سد‌های مشهد تغییر نکرد!
  • افزایش ۲۷ درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری
  • صادرات به افغانستان با رشد ۱۳ درصدی به ۱.۸ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۲۲۴ میلیون دلاری صادرات غیرنفتی ایران به افغانستان
  • ◄ افزایش 27 درصدی ترانزیت خارجی در بخش کانتینری