Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@15:41:44 GMT

ترامپ: ۴۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه می‌مانند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۲۹۵۱

دونالد ترامپ اعلام کرد، تصمیمش برای ابقای تعدادی محدود از نیرو‌های کشورش در سوریه به منزله تغییر در تصمیمش که در ماه دسامبر درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور اعلام کرد، نیست. آفتاب‌‌نیوز : طبق گزارش سایت شبکه الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد: تصمیم گرفته است ۴۰۰ سرباز آمریکایی را در شمال شرق سوریه نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت، در این باره با مسؤولان پایگاه آمریکایی در التنف سوریه واقع در مرز‌های مشترک با عراق و اردن مذاکره می‌کند.
رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد، تصمیمش برای ابقای تعداد محدود نیرو‌های نظامی در سوریه به منزله عقب‌نشینی از تصمیم ماه دسامبرش نیست.
او به خبرنگاران گفت: هیچ تغییر در رویکرد من در سوریه رخ نداده و سربازانی که در سوریه باقی می‌مانند بخش محدودی از نیرو‌های آمریکا برای مقابله با احیای مجدد داعش و نفوذ دوباره این گروه خواهند بود.
پیش از ترامپ، یک مقام برجسته دولت آمریکا نیز گفته بود، آمریکا ۴۰۰ نظامی خود را در سوریه نگه می‌دارد.
به گفته اظهارات این مقام دولت ترامپ، واشنگتن انتظار دارد نیرو‌های هم‌پیمان اروپایی‌اش در خاک سوریه مستقر شوند.
این مسؤول گفته بود، حدود ۲۰۰ سرباز در پایگاه آمریکایی التنف و ۲۰۰ تن دیگر در منطقه امن که آمریکا قصد ایجاد آن را در شمال شرق سوریه دارد، مستقر خواهند شد.
این مقام آمریکایی اضافه کرد، نیرو‌های آمریکایی که در شمال شرق سوریه می‌مانند احتمالا بخشی از نیرو‌های مشترک با هم‌پیمانان اروپایی خواهند بود که تعدادشان به ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ نظامی است و وظیفه ایجاد منطقه امن و نظارت بر آن را برعهده دارند.
به گفته این مقام، مذاکرات با هم‌پیمانان اروپایی درباره منطقه امن در شمال شرق سوریه همچنان ادامه دارد.
جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز نسبت به اینکه هم‌پیمانان اروپایی به سوریه بیایند ابراز اطمینان کرد.
او افزود: هیچ تغییر در رویکرد اصلی ایجاد نشده و ما به ارزیابی توانمندی‌ها و قابلیت‌ها می‌پردازیم، زیرا که ماهیت تهدید تغییر کرده است.
آمریکا از ۲۰۱۴ عملیات علیه داعش را در عراق با موافقت بغداد و در سوریه بدون مجوز و رضایت دولت دمشق آغاز کرده است.
ترامپ ۱۹ دسامبر در میان رایزنی‌هایی که با طرف ترکیه‌ای درباره پرونده سوریه داشت تصمیم برای خروج ۲۰۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در خاک سوریه را اعلام کرد.منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرباز آمریکایی سوریه دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"

به گزارش صدای ایران از تسنیم،امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین توسط پلیس این کشور در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

وی تصریح کرد: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا به آزادی بیان است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین نوشت: در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گور‌های دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

امیرعبداللهیان خاطر نشان کرد: کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

دانشجویان دانشگاه شهر تگزاس امروز (پنج شنبه) به وقت محلی در اعتراض به جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه و در حمایت از مردم فلسطین تجمع کرده و شعار دادند که به دخالت نیرو‌های پلیس انجامید.

به گزارش شبکه‌ای بی سی آمریکا، حداقل ۲۰ دانشجو به دست نیرو‌های پلیس بازداشت شده‌اند. دانشجویان در شعار‌های خود ارتش اسرائیل را یک سازمان تروریستی نامیدند.

در این راستا «گرگ ابت» فرمانده تگزاس گفته است که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

او گفت: دانشجویانی که در اعتراضات مملو از نفرت و یهودی ستیزی شرکت می‌کنند باید از هر دانشگاهی در ایالت اخراج شوند.

همزمان دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا در ایالت نیویورک نیز با نیرو‌های پلیس درگیر شدند. در پی بروز درگیری، مدیریت دانشگاه در‌های ورودی را بسته و دانشگاه را تعطیل اعلام کرد و قرار است کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد امیرعبداللهیان از "سرکوب دانشجویان آمریکایی"
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند