Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه مشاوران املاک از عرضه واحدهای مسکونی با ۱۰ درصد زیر قیمت بازار در نمایشگاه بین المللی املاک خبر داد و با اشاره به این که در سال ۲۰۱۸ ایرانی ها حدود ۹۵ هزار خانه در ترکیه خریداری کرده اند،گفت با سند شهرداری در ترکیه، تابعیت نمی دهند. ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی قلی خسروی در نشست خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات کشور 10 تا 13 اسفند ماه امسال، اظهار کرد: در نمایشگاه امسال 8 تا 10 درصد واحدهای مسکونی زیر قیمت بازار عرضه می شود و در داخل نمایشگاه نیز امکان امضای قرارداد وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که از ترکیه برای حضور در  این نمایشگاه دعوت کرده ایم، افزود: وقتی می بینیم ایران با همسایگان نزدیک شود تلاش می کنیم به این روابط رنگ و عاب بهتری بدهیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با یادآوری این که  800 خانه در ازمیر طی 10 ماه اخیر توسط ایرانیان خریداری شده است، افزود: ترکیه ای ها اعلام کردند که ما در ایران سرمایه گذاری کرده ایم، موسسه ای را ایجاد کرده ایم که صنعتی سازی در ایران را توسعه دهیم.

قلی خسروی با بیان این که طی سال 2018 میلادی ایرانی ها حدود 95 هزار واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده اند، تصریح کرد: شهروندان عربستانی و عراقی نیز در سال گذشته 112 هزار واحد و 105 هزار واحد را در ترکیه خریداری کرده اند.

وی با بیان این که در ازمیر واحدهای مسکونی به نرخ 6 میلیون تومان و متراژ واحدها از 70 تا 350 متر است، اظهار کرد: در ترکیه دو سند صادر می شود؛ یکی سند شهرداری که عموما ایرانی ها فریب این سند را می خورند،  سند اصلی هم است که باید حتما تصرف شده باشد. برای سند اول یا همان شهرداری نیز به هیچ عنوان تابعیت داده نمی شود.

خسروی با اشاره به خرید شتابزده ملک توسط ایرانیان در گرجستان نیز گفت: دولت گرجستان اعلام کرده دیگر اجازه نمی دهد کسی در این کشور ملک خرید و فروش کند به همین دلیل ایرانی ها برای فروش املاک خود دچار مشکل شده آند.

وی با تاکید بر این که هیچ جای دنیا برای خرید ملک ایران نمی شود، افزود: متاسفانه به سرمایه گذاران بها داده نشده تا در ایران خارجی ها بتوانند ملک خریداری کنند.

وی با بیان این که مشاوران املاک دارای مجوز مجاز به خرید و فروش ملک در ترکیه نیستند، تصریح کرد: در صورت مشاهده با چنین مواردی با مشاوران املاک به شدت برخورد می شود.

قیمت مسکن در 5 سال اخیر چقدر گران شد؟

طیبی نژاد مدیر شرکت برگزار کننده نمایشگاه املاک نیز در این نشست گفت: در این نمایشگاه حدود 40 شرکت خدمات، سرمایه گذاری، مشاوره و... حضور دارند. از این تعداد حدود 5 شرکت کننده ترک هستند که به صورت نمایندگی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور انبوه سازان و سازندگان در نمایشگاه املاک، اظهار کرد: محوریت حضور خارجی ها در نمایشگاه، سرمایه گذاری در بخش مسکن بوده است. در بحث صنعتی سازی و صنایع نوین ترکیه یکی از کشورهای پیشرو است که می توانیم فناوری روز ساخت و ساز را از آنها دریافت کنیم.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT11 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه معاونت مسكن وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن وزارت راه قیمت مسکن بازار مسکن وام مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز

مدیر مسکن و امور مهندسی کمیته امداد البرز گفت: در سال ۱۴۰۲ رقمی معادل ۴۸ میلیارد تومان صرف خرید، احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مازیار محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز در زمنیه تامین مسکن برای مددجویان اظهار داشت: آنچه که در سال گذشته در بخش مسکن مددجویی انجام شده از محل اعتبارات دولتی، صدقات، مراکز نیکوکاری، خیرین، زکات، آورده مددجو، وام قرض‌الحسنه بوده است.

وی اضافه کرد: طی یکسال گذشته 32 مورد کمک به خرید، 99 مورد احداث و تکمیل و کمک به احداث فضاهای جانبی مسکن شهری و روستایی و 962 مورد کمک به تعمیر به خانواده‌های تحت حمایت ارائه‌شده است.

مدیر مسکن و امور مهندسی کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه کمک به خرید مسکن در مناطق شهری 50 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بدون سود است، گفت: این نهاد انجام خدمات عمرانی مختلفی ازجمله خرید و احداث مسکن برای مددجویان فاقد مسکن، تعمیر، تکمیل، بازسازی منازل، گازکشی، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه و ... مددجویان تحت حمایت را در دستور کار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه خدمات تعمیر مسکن مددجویان به‌صورت بلاعوض و معوض ارائه می‌شود یادآور شد: معرفی خانوارهای تحت حمایت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌منظور اخذ مجوز ساخت و به ادارات برق، گاز و آب و فاضلاب برای بهره‌مندی از انشعابات رایگان نیز ازجمله خدمات بخش مسکن و ساختمان کمیته امداد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • جزئیات جدید از ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی