Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@09:26:47 GMT

نظر میرسلیم درباره FATF

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۳۰۲۸

سیدمصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ با اشاره به ادامه بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملّی (پالرمو) در نشست هفته آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هم اکنون نحوه بررسى دقیق و عاقبت‌اندیشانه و بدون شتابزدگى این لایحه مربوط به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) در مجمع تشخیص مصلحت نظام، براى اعضای این گروه این پیام مهم را دارد که جمهورى اسلامى ایران نسبت به سرنوشت خود و ارزشهاى انقلاب و تسلیم نشدن در مقابل استکبار و فشارهاى ظالمانه اى که با تحریمهاى آمریکا بر او تحمیل مى شود با ساده لوحى برخورد نمى کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اعضای FATF متوجه شده اند که ایران در مقابل تهدید و تطمیع تسلیم نمى شود و ترفندهایى که در قالب معاهدات بین المللى مى خواهند بر او تحمیل کنند، او را به تسلیم نمى کشاند، بنابراین باید راهى را انتخاب کنند که استقلال سیاسى ایران را مخدوش نکند و عزت او را زیر سؤال نبرد.

میرسلیم گفت: به نظر من آنها این پیام را بخوبى دریافته اند و خود را آماده مى کنند که حقوق مردم ایران و اقتدار معنوى آنان را بویژه در ظلم ستیزى و الهام بخشى به مستضعفان و محرومان و ستمدیدگان ، محترم شمارند. راهپیمایى ٢٢ بهمن امسال بطلان بسیارى از تصورات و خیالات خام طراحان FATF را که فکر مى کردند بتوانند ما را به زانو درآورند اثبات کرد و آنها باید از قلدرمآبى و دخالت به‌ویژه در امورى که به قدرت دفاعى مابر‌مى گردد و اصلاً قابل چانه زنى نیست ، دست بر دارند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه تحریمهاى آمریکا علیه ایران، به صورت یک جانبه و بدون مشورت با دیگران، وضع و بر ما تحمیل شده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد دهندگان چنان میثاقهایى باید بدانند که توقع داشتن از جمهورى اسلامى به تن دادن به این معاهدات در شرائط قهرآمیز تحریمها، مورد تأیید مردم ما نیست، زیرا دربرگیرنده نوعى ذلت است و «هیهات منا الذلة» شعار ثابت انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنا به تجربه مکرر تاریخى مردم فهمیده اند که در شرائط تحریم، پذیرش چنان معاهداتى هیچ گشایشى براى ما نیست بلکه کمک مى کند به تکمیل زنجیره محاصره ما.

وی با تأکید بر اینکه الحاق به کنوانسیون‌های مرتبط با FATF خطر بستن دست دولت را در مقابله و دور زدن تحریم‌های آمریکا دارد، خاطرنشان کرد: این خطر قطعى است زیرا ما ننشسته ایم تا آمریکا به خیال باطل خودش بیاید با اعمال تحریمهاى مستقیم یا ثانوى، یا با فتنه گرى در جهان براى منزوى نشان دادن ما به بهانه نپیوستن به معاهداتى که نتیجه پذیرش آنها قطعا افزایش محدودیت عمل براى ما محسوب مى شود، گامهاى موفقى بردارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در صورت پذیرش کنوانسیون‌های FATF اگر بخواهیم صادقانه آن‌ها را اجرا کنیم و اطلاعات راجع به نحوه دورزدن تحریم‌ها را ،که براحتى مى توانند با ظاهرسازى جرم سازمان یافته فراملى تلقى کنند، در اختیارشان بگذاریم مى توانند ما را محدودتر کنند و اگر برخلاف مفاد میثاق عمل کنیم ما را به خیانت و سستى و بدعهدى متهم و محکوم مى کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عضو مجمع تشخیص لایحه جمهوری اسلامی ایران مجمع تشخیص مصلحت مجمع تشخیص مصلحت ایران انقلاب استکبار استقلال مردم ایران انقلاب اسلامی تشخیص مصلحت نظام دولت فتنه جهان جرم جمهوری اسلامی ایران حقوق عضو مجمع تشخیص مصلحت مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی باید با خود بخش خصوصی حل و فصل شود، گفت: این ستاد به دنبال اثرگذاری در اقتصاد و تولید از طریق بخش خصوصی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا غزنوی، دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران روز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه 1403 با محمدباقر آقاعلیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در دیدار با دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه مشکلات و چالش‌های بخش خصوصی باید با خود بخش خصوصی حل و فصل شود، گفت: این ستاد به دنبال اثرگذاری در اقتصاد و تولید از طریق بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از قوانین و مقررات مضر تولید است، افزود: ستاد تسهیل با جایگاه ویژه قانونی، قدرت و توان مقابله با مقررات و قوانین دست و پا گیر را دارد، لذا اگر مجمع کارآفرینان ایران به طور مثال ده چالش تولید را روی میز بگذارد ما آماده پرداخت به آن‌ها با هدف رفع چالش‌ها هستیم.

آقاعلیخانی با اشاره به اینکه ساختار و شرایط فعلی کشور منجر به جهش تولید نخواهد شد و نمی‌توان فقط بخش خصوصی را در این باره مخاطب قرار داد، گفت: بسیاری از مشکلات و چالش‌های تولید در بخش‌های دولتی متمرکز شده است و به همین خاطر، همواره به جای رفع چالش به چالش‌های موجود افزوده می‌شود.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران نیز در این دیدار با پیشنهاد برگزاری جلسات ستاد تسهیل درخصوص پیشران‌های مولد بخش خصوصی در مجمع کارآفرینان ایران گفت: همه اعضای مجمع کارآفرینان ایران صد در صد از بخش خصوصی هستند. در واقع ما یک نهاد واسطه گر هستیم که با همزبانی بیشتر می‌توانیم بسیاری از چالش‌ها را از بین ببریم.

حمیدرضا غزنوی با تاکید براینکه به دلیل تاثیرگذاری باید به پیشران‌های مولد توجه ویژه‌ای شود و حتی خط سبزی برای آن‌ها طراحی شود، افزود: فقدان سند سیاست صنعتی در کشور یکی از چالش‌های مهم تولید است و بدون شک عدم توجه به مزیت‌های رقابتی و گسترش آن در اقتصاد کشور و استفاده از مزیت‌های فعالیت پیشران‌های اقتصادی در داخل و خارج از کشور، ناشی از بی توجهی به سیاست‌های صنعتی در کشور است.

دبیرکل مجمع کارآفرینان ایران همچنین در پایان تاکید کرد: مجمع کارآفرینان ایران در سطح کارشناسی همواره آماده همکاری با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • عکسی درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی
  • یک ترفند ساده و سریع: چگونه بادمجان شیرین رو از بادمجان تلخ تشخیص بدیم (فیلم)
  • چند ترفند تشخیص فلفل تند از شیرین (فیلم)
  • سکانس‌هایی از فیلم مصلحت
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است