Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@14:45:55 GMT

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به لامرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۳۰۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، دکتر شهیدزاده  که ظهر امروز به منظور آغاز عملیات اجرایی طرح تامین آب شرب و صنعت لامرد از دریا، راهی استان فارس شده بود، پس از کلنگ زنی این طرح و حضور در مراسم افتتاح گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی، ضمن بازدید از شرکت پالایش پارسیان سپهرور شهرستان مهر به اتفاق وزیر اطلاعات و صنایع؛ در جلسه تخصصی وزرا و مسوولان منطقه نیز شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پالایشگاه پارسیان سپهر ور شهرستان مهر از محل تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به میزان ۶۶۰ میلیون دلار در حال ساخت است.

شهرستان لامرد در ۳۷۷ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد. انتقال 15 میلیون متر مکعب آب شیرین شده در سال از طریق خط لوله انتقال در مسافتی به طول 67‌کیلومتر، افزون بر تأمین آب مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به تأمین آب آشامیدنی شهری و روستایی این شهرستان نیز اختصاص می‌یابد.  8‌میلیون و 500 هزار متر مکعب از آب‌های استحصال شده برای مصرف صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران پیش خرید شده است. منطقه ویژه اقتصادی لامرد که از زیر مجموعه‌های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است در جنوب فارس واقع شده و بزرگ‌ترین کارخانه تولید شمش آلومینیوم کشور با ظرفیت تولید سالانه نزدیک به یک میلیون تن را در خود جای داده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

فردین رحمان‌نژاد، معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با اشاره به بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت، اظهار کرد: این مرکز با هدف انتقال پرنده فروشان بازار شرق احداث شده است.

وی افزود: مرکز خرید و فروش پرندگان شرق، به دلیل موقعیت جغرافیایی این مرکز و همچنین عدم هماهنگی این صنف با صنوف دیگر مستقر در مجتمع صنفی خدماتی خاوران رونق چندانی نداشت و از طرفی ادامه فعالیت این مرکز، مانع استفاده بهینه شرکت از امکانات و ظرفیت‌های مجتمع محسوب می‌شد.

معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره تخصیص غرفه‌های فاز دوم بازار پرندگان غرب به فروشندگان بازار پرندگان شرق بیان کرد: این امر در نشستی در مجتمع صنفی خدماتی خاوران، با حضور ۹۰ نفر از کسبه واجد شرایط، سرمایه گذار، دستگاه‌های نظارتی شرکت ساماندهی، نائب رییس و بازرس اتحادیه مربوطه و از طریق قرعه‌کشی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تمام نکات مربوط به انتقال صنف و موعد‌های زمانی آن برای متقاضیان تشریح شد، گفت: نقشه فاز دوم و نحوه قرار گرفتن واحد‌های مختلف را ترسیم و در سه گروه پرندگان زینتی، لوازم و ملزومات پرنده و دان و متعلقات تقسیم کردیم و قرعه کشی برای جانمایی هر غرفه انجام شد.

معاون توسعه، سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در ادامه تصریح کرد: از هفته آینده، غرف بازار پرندگان غرب بر اساس نتیجه همین قرعه کشی به متقاضیان تخصیص داده می‌شود و این افراد با صدور نامه‌ای به بهره بردار معرفی خواهند شد.

رحمان نژاد در پایان تأکید کرد: واحد‌های پرنده‌فروشی در بازار پرندگان شرق تا اواسط اردیبهشت به طور کامل به بازار پرندگان خلیج فارس منتقل می‌شود و بالافاصله صنف دیگری در مجتمع صنفی خاوران جایگزین پرنده‌فروشان می‌شود که هماهنگی بیشتری با صنوف مستقر در مجتمع باشد.

منبع: روابط عمومی شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • تعویق مجدد افتتاح پروژه عظیم انتقال آب خلیج فارس به شهرستان رفسنجان
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • رئیس هیات مدیره استقلال: انتقال مالکیت به هلدینگ خلیج فارس، اتفاقی عالی است
  • انتقال مالکیت استقلال به هلدینگ خلیج فارس، عالی است