Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@06:45:29 GMT

ماده پلنگ ایرانی باغ‌ وحش تهران باردار شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۳۱۰۶

ماده پلنگ ایرانی باغ‌ وحش تهران باردار شد

دامپزشک باغ‌ وحش تهران ضمن اشاره به جفت‌گیری طبیعی پلنگ‌های ایرانی باغ‌وحش تهران گفت: به احتمال زیاد حدود سه ماه آینده این پلنگ‌ها صاحب توله می‌شوند.

ایمان معماریان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جفت‌گیری طبیعی کیجا (ماده پلنگ ایرانی باغ‌ وحش تهران) با گاسپار (پلنگ نر ایرانی باغ‌ وحش پرتغال) - که برای اسپرم‌گیری به تهران منتقل شده بود- اظهار کرد: بر اساس هورمون‌تراپی‌هایی انجام شده و تحریک هورمون‌ها، توان جنسی این دو پلنگ ایرانی افزایش پیدا کرد که خوشبختانه منجر به جفت‌گیری طبیعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اولین گزینه ما جفت‌گیری طبیعی است و لقاح مصنوعی در مراحل بعدی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: شانس بارداری با جفت‌گیری طبیعی بسیار بیشتر از لقاح مصنوعی است بنابراین با توجه به سالم بودن «کیجا» و «گاسپار» از نظر تولید مثلی به احتمال زیاد بین ۹۰ تا ۱۰۰ روز دیگر صاحب توله می‌شوند.

دامپزشک باغ‌ وحش تهران با بیان اینکه این اولین بار است که پلنگ‌های ایرانی در باغ‌ وحش تولید مثل می‌کنند، گفت: اسپرم‌هایی که پیش از این از «گاسپار» گرفته شده بود به عنوان ذخیره ژنتیکی در نیتروژن مایع نگهداری می‌شود.

به گزارش ایسنا، معماریان پیش از این در گفت و گو با ایسنا اظهار کرده بود که دو پلنگ نر ایرانی دیگر در باغ‌ وحش‌های کشور وجود دارد که متاسفانه با وجود درخواست مکرر ما از سازمان حفاظت محیط زیست، هنوز این پلنگ‌ها برای اسپرم‌گیری و استفاده از ذخایر ژنتیکی به باغ‌ وحش تهران منتقل نشده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باغ وحش تهران پلنگ ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۳۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران باردار زیر چتر بیمه سلامت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • معرفی میش مرغ ایرانی از ویژگی ظاهری تا محل زیست این پرنده (+عکس)
  • افزایش عمر موتور خودرو و کاهش چشمگیر گاز مصرفی تاسیسات با محصول ضدرسوب ایرانی
  • تولید ماده ضدرسوب ایرانی با ۲۰۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی
  • افزایش عمر موتور خودروها با تولید محصول ضد رسوب ایرانی
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • ۴ گربه‌سان چهارمحال و بختیاری کدام‌اند؟
  • مادران باردار زیر چتر بیمه سلامت
  • «آق‌داغ» زیستگاه ایمن پلنگ ایرانی
  • ثبت تصاویر دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال
  • تولد شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه