Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مجلس نمايندگان آمريکا قصد دارد روز سه‌شنبه درباره قطعنامه‌اي رأي‌گيري کند که هدف اصلي آن توقف اقدام رئيس‌جمهور آمريکا در اعلام وضعيت فوق‌العاده ملي براي ساخت ديوار مرزي با مکزيک است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از رويترز، نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان آمريکا روز جمعه در اظهاراتي گفت: نمايندگان روز سه‌شنبه درباره يک قطعنامه رأي‌گيري خواهند کرد که هدف آن مخالفت با اعلام وضعيت فوق‌العاده ملي از سوي دونالد ترامپ براي ساخت ديوار مرزي با مکزيک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دموکراتهاي مجلس نمايندگان اوايل روز جمعه اين قطعنامه را ارائه کرده‌اند. اين قطعنامه نخستين گام دموکراتها براي به‌چالش کشيدن تلاش‌هاي ترامپ براي اخذ منابع مالي مورد نياز از کنگره براي ساخت ديوار مرزي مکزيک است.
پلوسي پيش‌بيني کرده است که اين قطعنامه در مجلس نمايندگان تصويب خواهد شد. دموکراتها کنترل اين مجلس را در دست دارند. اين قطعنامه سپس براي تأييد نهايي به مجلس سنا ارسال خواهد شد که با توجه به کنترل جمهوري‌خواهان بر اين مجلس، آينده اين قطعنامه چندان روشن نيست.
تاکنون حدود 226 نماينده مجلس نمايندگان آمريکا از طرح پيشنهادي خواکين کاسترو نماينده دموکرات تگزاس حمايت کرده‌اند.
انتظار مي رود که طرح لغو دستور ترامپ در مجلس نمايندگان آمريکا به راحتي راي آورده و تصويب شود.
در صورت تصويب در مجلس نمايندگان، اين طرح 18 روز فرصت خواهد داشت تا در مجلس سنا نيز تصويب شود. سناي آمريکا در کنترل جمهوري خواهان است.
کاسترو در اين باره گفت: چيزي که رئيس جمهور سعي در اجراي آن را دارد، يک سوء استفاده از قدرت است. همه تلاش نمايندگان دموکرات و جمهوري‌خواه اين است که از اين قطعنامه حمايت و اعلام وضعيت فوق‌العاده توسط رئيس جمهور را لغو کنند.
بر اساس قانون اساسي آمريکا، کنگره درباره نحوه هزينه شدن ماليات شهروندان آمريکايي تصميم مي‌گيرد و رئيس جمهور مي‌تواند لوايح مربوط به هزينه شدن منابع مالياتي را وتو کند.
ترامپ هفته گذشته پس از آن وضعيت فوق‌العاده ملي را اعلام کرد که کنگره حاضر به موافقت با درخواست وي براي اختصاص 5.7 ميليارد دلار بودجه با هدف ساخت ديوار مرزي مکزيک نشده است.

ترامپ: قطعنامه را وتو مي کنم
ترامپ گفت: اقدام براي مسدود کردن اعلاميه وضعيت اضطراري ملي را وتو مي کنم.
به گزارش خبرگزاري رويترز، دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا اعلام کرد ­اقدام براي مسدود کردن اعلاميه وضعيت اضطراري ملي درباره ساخت ديوار مرزي را وتو مي کند.
ترامپ وعده داده است که اين قطعنامه را در صورت تصويب نهايي در مجلس نمايندگان و سنا، وتو خواهد کرد، در اين صورت، کنگره نياز به رأي دوسوم نمايندگان خواهد داشت تا وتوي رئيس جمهور را رد کند.
ترامپ در اين باره در جمع خبرنگاران گفت: "درباره ديوار مرزي؟ آيا من آن را وتو خواهم کرد؟ بله صددرصد، صددرصد. ما افراد هوشيار و باهوشي داريم که خواستار امنيت مرزي هستند.
ترامپ هفته گذشته براي دور زدن کنگره به‌منظور ساخت ديوار در مرز مکزيک، در ايالات متحده وضعيت اضطراري ملي اعلام کرد.
اين وضعيت به رئيس جمهور اجازه مي دهد تا براي ساخت ديوار مورد نظر خود در مرز مکزيک، کنگره آمريکا را دور زده و بودجه هنگفت ساخت اين ديوار حائل را از محل اعتبارات دولتي تامين کند.

درخواست نانسي پلوسي براي حمايت از قطعنامه عليه اعلام وضعيت اضطراري
رئيس مجلس نمايندگان آمريکا از قانونگذاران هر دو حزب خواست از قطعنامه اي در مخالفت با اقدام ترامپ در اعلام وضعيت اضطراري به منظور جمع آوري پول براي ساخت ديوار مرزي حمايت کنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه ، نانسي پلوسي از قانونگذاران خواست به منظور توقف وضعيت اضطراري ملي که دونالد ترامپ رئيس جمهور اين کشور براي تامين مالي ديوار مرزي با مکزيک اعلام کرده است از يک قطعنامه حمايت کنند.
شانزده ايالت آمريکا اين هفته از ترامپ به خاطر اعلام وضعيت اضطراري ملي شکايت کردند اما دولت ترامپ به برنامه هاي خود ادامه داده است تا 6/6 ميليارد دلار ديگر از بودجه فدرال و بيشتر اين مبلغ را از وزارت دفاع براي ساخت اين ديوار جمع آوري کند.
خواکين کاسترو عضو کنگره از تگزاس هفته گذشته گفته بود قطعنامه اي را براي پايان دادن به اين اقدام رئيس جمهور ارائه خواهد کرد.
پلوسي در نامه اي به دموکرات ها و جمهوري خواهان نوشت: "من از همه اعضاي کنگره دعوت مي کنم از قطعنامه خواکين کاسترو حمايت کنند."
وي افزود: "تصميم رئيس جمهور براي فراتر رفتن از محدوده قانون در تلاش براي دست يافتن به چيزي که نتوانست از طريق روند قانوني به آن دست يابد، نقض قانون اساسي است و بايد خاتمه يابد."
در ادامه اين نامه آمده است: "ما براي حمايت از قانون اساسي و دفاع از سيستم نظارت و موازنه عليه اقدامات تجاوزکارانه رئيس جمهور مسئوليت خطيري داريم."
دموکرات ها فورا حمايت خود را از اين قطعنامه اعلام کردند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ قطعنامه دموکرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۳۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی

فشار‌های پارلمانی بر دولت بریتانیا جهت ممنوعیت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در حال افزایش است. این روند در بحبوحه نشانه‌هایی مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل قصد دارد قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد را هم نادیده بگیرد، تشدید شده است. قطعنامه‌ای که این هفته تصویب شد و در آن از همه طرف‌ها خواسته شد به آتش‌بس در غزه متعهد شوند.

نامه مذکور توسط بیش از ۱۳۰ تن از نمایندگان پارلمان بریتانیا خطاب به دیوید کامرون، وزیر امور خارجه این کشور نوشته و امضا شده است. هفته پیش نیز دولت کانادا اعلام کرد، تمامی صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند.

مقام‌های انگلیسی از سوی وزرای دولت در سایه این کشور با فشار‌های زیادی در زمینه فروش سلاح به رژیم اسرائیل به دلیل نقض مسائل حقوق بشری رو به رو هستند. مساله‌ای که می‌تواند در نهایت روند فروش تسلیحات انگلیس را دچار تعلیق کند.

نمایندگان امضا‌کننده این نامه استدلال کرده‌اند که تداوم روند «تجارت معمول» جهت صادرات تسلیحات بریتانیا به رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی «کاملا غیرقابل قبول» است.

در نامه مذکور به این موضوع اشاره شده است که دولت بریتانیا در دو حمله پیشین غزه نیز فروش تسلیحات به غزه را به حالت تعلیق درآورده است.
نمایندگان پارلمان در این نامه نوشته‌اند: میزان خشونت‌های مرتکب شده از سوی ارتش اسرائیل امروز بسیار مرگبارتر از گذشته است با این حال دولت بریتانیا در واکنش موثر به این روند ناکام بوده است.

این نامه پس از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل منتشر شد که در آن خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه شده است.
قطعنامه‌ای که از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قاطعانه رد شد و حتی وی سفر برنامه‌ریزی شده یک هیئت رژیم اسرائیلی به واشنگتن را هم در واکنش به رای ممتنع آمریکا به این قطعنامه لغو کرد.

با وجود آنکه آمریکا این قطعنامه را غیرالزام‌آور خوانده است، اما بریتانیا چنین تفسیری از قطعنامه مذکور ارائه نکرده است. کامرون در هفته‌های اخیر انتقادات خود از رژیم اسرائیل را تشدید کرده است. 

برخی از انتقادات وزیر امور خارجه بریتانیا حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در قالب یک قدرت اشغالگر به وظیفه خود بر اساس قوانین بین‌المللی جهت تامین آب و غذا برای غیرنظامیان فلسطینی عمل نمی‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • هرتزوگ: بایدن دوست فوق‌العاده‌ای برای اسرائیل است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • آیا افغانستانی‌های مقیم ایران، تابعیت می‌خرند؟
  • دیوار مرزی برای کشور لازم است/ در زمینه اتباع خارجی خلاء قانونی داریم
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • وزیر دفاع آمریکا : وضعیت غزه فاجعه انسانی است
  • اسرائیل با بدترین بحران تاریخ خود مواجه است