Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، یک منبع مسئول در استان الانبار (غرب عراق) از تلاشهای آمریکا برای افتتاح کنسولگری خود در این استان خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «باسنیوز» گفت که برخی خبرها از فراهم شدن مقدمات افتتاح کنسولگری آمریکا در داخل فرودگاه «الحبانیه» در شرق «الرمادی» حکایت دارد.
بر اساس این اخبار، هدف از افتتاح این کنسولگری، «ارائه خدمات به ساکنان الانبار در داخل پایگاه آمریکاست؛ پایگاهی که بزرگترین پایگاهی است که نیروهای آمریکایی در الانبار در آن مستقر هستند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منبع در ادامه اعلام کرد که وظیفه کنسولگری آمریکا، اعطای ویزا به کسانی از ساکنان الانبار است که تمایل دارند به این کشور مسافرت کنند.بر اساس این اخبار، قرار است در این کنسولگری، «از جوانانی که صاحبان صنایع کوچک هستند، حمایت کند».

منبع مذکور در پایان تأکید کرد که نیروهای آمریکایی سه پایگاه در الانبار دارند که عبارتست از: پایگاه موجود در فرودگاه الحبانیه، پایگاه عین الاسد در غرب الانبار و پایگاه موجود در فرودگاه نظامی «الولید» در بیابانهای غرب عراق.

در کنار انتشار چنین اخباری، «کاظم الحاج» کارشناس مسائل امنیتی عراق دوم اسفند ماه جاری تأکید کرد که آمریکا می‌کوشد تروریست‌ها را وارد عراق کند و گفت: «برخی مناطق بیابانی غربی همچنان تحت سیطره آمریکایی‌ها قرار دارد و نیروهای امنیتی نیز قادر نیستند بر آن مسلط پیدا کنند».

الحاج با اشاره به اینکه این مناطق به ویژه مناطق «القذف و حوران» گستردگی زیادی دارند، تصریح کرد که هیچ کنترلی بر این مناطق نیست و همین مسئله باعث شده است که «آمریکایی‌ها از آن در آموزش و سازماندهی مجدد داعش برای انتقال آن به مناطق آغاز عملیات مجرمانه استفاده می‌کنند».

«حمید الهایس» رئیس شورای نجات در استان «الانبار» عراق نیز اواسط تیر ماه از تحرکات گروههای وابسته به داعش در غرب استان الانبار با حمایت نیروهای آمریکایی خبر داد.

وی اظهار داشت که «نیروهای آمریکایی در حال پشتیبانی و حمایت کامل از تحرکات داعش در اطراف شهرستان الرطبه و جلوگیری از مقابله نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی با این تروریستها هستند و کلیه تحرکات داعش در استان الانبار با حمایت آمریکا صورت می‌گیرد».

الهایس همچنین تأکید کرد که فعالیت‌ گروه‌های وابسته به داعش در الرطبه، به دلیل نزدیک بودن به پایگاه‌های آمریکایی به آنها، بویژه پایگاه عین الاسد افزایش یافته است.
آمریکا که در طول نبرد نیروهای مشترک عراقی با داعش با دخالت در عملیات‌های آزادسازی مناطق مختلف عراق، از تروریست‌های داعش حمایت می‌کرد و با مانع‌تراشی موجب طولانی شدن روند آزادسازی عراق شده بود، اکنون در مرحله پسا داعش بار دیگر تلاش دارد تا به این تروریست‌ها در عراق میدان دهد و از این اقدام به عنوان یک اهرم فشار بر دولت عراق در راستای منافع خود، استفاده کند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سیلی ایران به اسرائیل خیره‌کننده است؟

پایگاه هوایی نواتیم توسط بهترین پدافند هوایی اسرائیل از جمله سامانه راداری آمریکایی محافظت می‌شود، این سامانه موشک‌های بالستیک را شناسایی کرده و سیستم عملکرد بی‌عیب و نقصی دارد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک یوتیوبر آمریکایی در واکاوی حمله ایران به اسرائیل آورده است:‌ پایگاه هوایی نواتیم توسط بهترین پدافند هوایی اسرائیل از جمله سامانه راداری آمریکایی محافظت می‌شود، این سامانه موشک‌های بالستیک را شناسایی کرده و سیستم عملکرد بی‌عیب و نقصی دارد.

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | این پایگاه نظامی اسرائیل مبدا حمله به ساختمان کنسولگری ایران بود
  • بنر جدید اتوبان همت؛ تیترزنی وسط خیابان به نقل از آمریکایی‌ها | تصویر
  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • چرا سیلی ایران به اسرائیل خیره‌کننده است؟
  • السودانی: موشک‌های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم