Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@20:18:43 GMT

پیشرفت علم و فناوری از آزادی شروع می شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۳۳۱۰

پیشرفت علم و فناوری از آزادی شروع می شود

­رئیس جمهور با بیان اینکه علم پایه اصلی فناوری است گفت: اگر بناست علم و دانش پیشرفت کند پایه اصلی آن آزادی و محیط مناسب است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دکتر روحانی در جمع مدیران شرکت های دانش بنیان و نوآفرین افزود: کار خوب و بزرگی در طول پنج سال گذشته در عرصه فناوری های دانش بنیان انجام گرفته است که بیشترین بارش بر دوش دانشگاه ها و معاونت علمی و فناوری  بوده است که توانساتد زیر بنای پیشرفت را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور گفت: علم پایه اصلی فناوری است و برای رشد فناوری باید پایه های علم رشد کند و لازمه رشد پایه های علم آزادی و محیط مناسب است.

آقای روحانی صبح امروز از نزدیک با تازه ترین محصولات و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان آشنا شد.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس جمهور دکتر روحانی بازدید پارک علم و فناوری پردیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی «مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوانتومی» در آینده نزدیک

دومین جلسه شورای راهبری فناوری‌های کوانتوم با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری داشجو، اعضای شورا ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های‌ مجموعه های مربوطه در حوزه کوانتوم با توانمندی‌ها و زیرساخت‌های یکدیگر آشنا شدند.

روح الله دهقانی طی سخنانی در این جلسه به ایجاد «مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی در کشور» اشاره و عنوان کرد: مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی امسال در پارک فناوری پردیس ایجاد خواهد شد که این مرکز در شروع، ظرفیت امکان جذب بیش از ۱۰۰ فناور برتر را با شرایط مناسب کاری و استخدامی خواهد داشت.

به گفته معاون علممی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، مام (مرکز آفرینش ملی) فناوری کوانتوم یکی از موضوعاتی است که در قانون هفتم توسعه تصویب شده است.

دهقانی ادامه داد: در قانون هفتم توسعه آمده است که دولت تا پایان این برنامه موظف است، شش مرکز آفرینش ملی فناوری در شش حوزه ایجاد کند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور هچنین خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی که قرار است در این مرکز انجام شود در دستور کار و مورد توافق اعضای شورا قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که این مرکز در آینده نزدیک به یکی از مراکز تحقیقاتی برتر و به نام کشور و منطقه در حوزه کوانتوم تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی واحد‌های صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • واحدهای صنعتی دانش بنیان ۲۸ درصد رشد داشته است
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • بررسی چالش‌های سد راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور
  • پیش‌نویس سند نقشه راه دانش‌بنیان شدن اقتصاد کشور بررسی شد
  • اکوسیستم گلخانه‌ای داخلی و دلایل مهاجرت دانش‌بنیان‌ها
  • توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان از مصادیق مشارکت مستقیم مردم در اقتصاد است
  • اعطای ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار مالیاتی
  • راه‌اندازی «مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوانتومی» در آینده نزدیک
  • دهقانی: مرکز ملی آفرینش فناوری‌های کوآنتومی راه‌اندازی می‌شود