Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@08:18:15 GMT

پیشرفت جامعه در گرو پویایی فرهنگ است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۳۵۶۶

پیشرفت جامعه در گرو پویایی فرهنگ است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد: پیشرفت و توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی جامعه در گرو پویایی فرهنگ آن جامعه است.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در اختتامیه چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت در مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) این شهر، خانواده را عاملی مهم در نهادینه‌سازی فرهنگ دانست و گفت: در دنیای امروز خانواده‌ها برای مباحث فرهنگی و هنری اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز حوزه نفوذ فرهنگ به همه ابعاد زندگی بشر کشیده شده، تصریح کرد: امروز خانواده‌های گیلانی همگام با دولت به دنبال توسعه و اشاعه فرهنگ غنی ایرانی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر ضرورت ارتقای توانمندی فرهنگی افراد در جامعه تأکید کرد و افزود: ارتقای توانمندی فرهنگی افراد به‌عنوان سرمایه‌های فرهنگی جامعه در بسط توسعه فرهنگی جامعه تأثیرگذار است.

وی در ادامه با قدردانی از متولیان برگزاری جشنواره فجر رشت، گفت: تداوم این جشنواره‌ها موجب شکوفایی توانمندی فرهنگی و هنری جوانان این شهر شده که عاملی مهم در ارتقای فرهنگ است.

چهارمین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت با اجرای ٧١ برنامه متنوع به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، از ١٢ بهمن لغایت دوم اسفندماه در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا(ص) برگزار شد.

در آیین اختتامیه این جشنواره از در بخش آموزشگاه‌های آزاد موسیقی از آموزشگاه‌های گلشن، نوا، اوج، گلداد، فریدون‌زاده، هزاردستان، زیباکناری، مضراب، خورشید، معاصر، ایزدپناه، آفرینش، طاها، آونگ و دلنوازان تجلیل شد.

همچنین از علیرضا مددی، نادر حسینی، ابراهیم صفری، مریم فرجی و شبنم جلالت به‌عنوان مسئولان انجمن‌های مختلف جشنواره قدردانی شد و در بخش عکس از سخاوت امانی، کبری علی‌پور، علی شفیعی، آرش نوربخش و آرین خوشدل تجلیل به‌عمل آمد.

در بخش آموزشگاه‌های آزاد نمایشی نیز به آموزشگاه‌های صحنه، نیکنام، موج نو، هفت و آبی نارنجی لوح یادبود اهدا شد و از محمد ابراهیم نوروزی پیشکسوت نقاشی با اهدا لوح یادبود قدردانی شد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اداره فرهنگ و ارشاد جامعه خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد

مهدی بابایی مجرد با اعلام پایان مرحله اول داوری این بخش از جشنواره، اظهار کرد: مرحله اول داوری این جشنواره با حضور ۹ داور برجسته در شهر تهران به انجام رسیده است.

وی افزود: این جشنواره، که هر ساله به عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی و هنری کشور ما شناخته می‌شود، امسال نیز شاهد حضور پرشور هنرمندان و اساتید خوشنویسی از سراسر ایران بود.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی بیان کرد: در این دوره، دبیرخانه جشنواره شاهد دریافت ۳۵۰ اثر فاخر بود که هر یک به نوبه خود نمایانگر عمق فرهنگی و هنری این مرز و بوم است. از این تعداد، ۷۵ اثر در بخش نستعلیق، ۲۲ اثر در بخش نسخ، ۷ اثر در اقلام سته و ۲۰ اثر در بخش شکسته نستعلیق به مرحله بعدی راه یافته‌اند.

بابایی خاطر نشان کرد: این آثار، که با دقت و ظرافت خاصی توسط داوران مورد بررسی قرار گرفته‌اند، نشان‌دهنده تلاش و پشتکار هنرمندانی است که با عشق و علاقه به این هنر دست به قلم شده‌اند.

وی افزود: اسامی هنرمندان برگزیده بر روی وب‌سایت شمس توس منتشر شده و آنها از ۳ تا ۱۲ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دفتر دبیرخانه تهران بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ارسال نمایند.

دبیر بیستمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی تصریح کرد: از برگزیدگان مراسم اختتامیه که اواخر اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می‌شود، تقدیر خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • ۳۵۰ اثر به جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شد
  • اختصاص جایزه ۴ میلیارد تومانی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • اختصاص جایزه ۴ میلیاردی برای طرح برگزیده «آسمانه هنر ایران»
  • دبیر جشنواره فرهنگی-هنری اتقان انتخاب شد
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی هنری اتقان شد