Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:13:47 GMT

مزرعه های پرورش ماهی در شهرستان نیر فعال می شوند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۳۸۳۷

مزرعه های پرورش ماهی در شهرستان نیر فعال می شوند

اردبیل - ایرنا - فرماندار نیر از حمایت از فعالیت دوباره مزارع راکد پرورش ماهی این شهرستان خبرداد.

به گزارش ایرنا ، ابراهیم امامی روز شنبه در بازدید از مزرعه پرورش ماهی تعاونی مهر 4 نیر افزد: این شهرستان با قابلیت های عظیم و ظرفیت های بالقوه می تواند بهترین مکان برای اشتغال زایی در بخشی شیلات و آبزی پروری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به نقش کلیدی صنایع شیلاتی در ایجاد ارزش افزوده و ثبات اقتصادی در تولید آبزیان دریایی و پرورشی اظهار کرد: با فرآوری و تبدیل آبزیان به فرآورده های متنوع علاوه بر ایجاد ارزش افزوده محصول سلامت جامعه ارتقا می یابد.
فرماندار نیر اظهارامیدواری کرد با تشویق و ترغیب سرمایه گذاران از طریق آسان شدن مجوزهای مربوطه و در اختیار قرار دادن تسهیلات ثابت و در گردش مورد نیاز شاهد شکوفایی بخش صنایع غذایی بویژه صنعت شیلات استان باشیم.
او گفت: مزرعه پرورش ماهی تعاونی مهر 4 نیر از 2 سال پیش صورت راکد مانده بود که با حضور سرمایه گذار جدید راه اندازی شد.
وی ظرفیت تولید این مزرعه را 100 تن در سال دانست که در زمینی به مساحت هزار و 150 مترمربع احداث شده و با راه اندازی آن برای 10 نفر اشتغال ایجاد شد.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7116/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي ماهي نير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز :

بیماری سرطان در نتیجه رشد ناهماهنگ سلول‌های بدن در قسمتی خاص ایجاد می‌شود. تومور‌های بدخیم یا خوش خیم در نتیجه همین مشکل ایجاد می‌شوند.

غذا‌هایی که باعث ابتلا به سرطان می‌شوند و یا رشد سلول‌های سرطانی را در بدن افزایش می‌دهند، عبارتند از:

گوشت‌های فرآوری شده

گوشت‌های فرآوری شده با دمای بسیار بالا و چربی زیاد تهیه می‌شوند. از سوی تولیدکنندگان برای اینکه بتوانند گوشت‌های فرآوری شده را طعم‌دار و مدت دوامشان را زیاد کنند، به آن‌ها افزودنی و موادی را اضافه می‌کنند که سرطان زا هستند.

سوسیس، کالباس، بیکن، فلفلونی، سالامی، کوکتل و …. در لیست غذا‌های سرطان زا قرار می‌گیرند. این غذا‌ها را باید محدود کنید. موادغذایی ضد سرطان را به غذا‌های فست فود ترجیح دهید تا از سرطان دور بمانید.

 نوشابه‌های رژیمی و گازدار

اگر به نوشابه‌های رژیمی یا گازدار علاقه زیادی دارید و فکر می‌کنید، مشکلی را ایجاد نمی‌کند، سخت اشتباه می‌کنید. این نوشیدنی‌ها حاوی قند‌های مصنوعی هستند که باعث رشد سلول‌های سرطانی می‌شوند. مصرف دراز مدت نوشابه‌های گازدار و رژیمی احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. سرطان پستان، روده بزرگ، رحم، کلیه و لوزالمعده در نتیجه مصرف نوشابه ایجاد می‌شوند.

مصرف بیش از حد روغن نباتی

یکی دیگر از غذا‌های سرطان زا روغن مارگارین یا همان کره نباتی است. اکنون برای پخت هر غذایی از این روغن استفاده می‌شود. اما توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد روغن‌ها تا حد زیادی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. اگر روغن بیش از حد داغ شود، باعث از بین بردن آنتی اکسیدان موادغذایی می‌شود. از سوی دیگر واکنش‌های شیمیایی را در غذا ایجاد می‌کند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

ذرت بو داده در مایکروویو

یکی دیگر از موادغذایی که در لیست غذا‌های سرطان زا قرار می‌گیرد، ذرت بو داده است. اگر این ماده خوراکی را به صورت کبابی یا آب پز میل کنید، فواید زیادی را برای بدن به همراه دارد. اما وقتی ذرت را در مایکروویو بو داده می‌کنید، خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. اگر موادغذایی را داخل کیسه نگهدارنده بریزید (از جمله ذرات) و سپس در ماکروویو بگذارید، به اسید پرفلوروکتانوییک تبدیل می‌شود. این ماده بشدت سرطان‌زاست؛ بنابراین سعی کنید ذرات را در قابلمه و یا روش‌های سالمتری بو دهید.

 موادغذایی کنسرو شده

در لیست غذا‌های سرطان زا نباید از غذا‌های کنسرو شده غافل شوید. حتی موادغذایی مثل رب هم که مصرف زیادی دارد، خطر سرطان را افزایش می‌دهد. گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی لیکوپین است. این ماده مغذی با رادیکال‌های آزاد و سلول‌های سرطانی مقابله می‌کند.

اما وقتی همین گوجه فرنگی به رب کنسرو شده تبدیل می‌شود، لیکوپین آن از بین می‌رود. سپس ماده‌ای به نام BPI در رب افزایش می‌یابد. این ماده اسیدی است و باعث از بین بردن مواد مغذی رب می‌شود. سرطان زا بودن رب‌های کنسرو شده تنها یکی از مشکلات این ماده غذایی است.

 ماهی‌های پرورشی

ماهی سالمون همانند گوجه فرنگی یک نوع گوشت بسیاری مغذی است. اما وقتی که ماهی به طور طبیعی رشد کرده باشد. ماهی سالمونی که با موادغذایی هورمونی و بیوتیک رشد می‌کنند، به جای مفید بودن، به سم تبدیل می‌شوند. مصرف طولانی مدت ماهی سالمون باعث رشد سلول‌های سرطانی می‌شود.

به همین دلیل ماهی‌های پرورشی هم در لیست غذا‌های سرطان زا قرار می‌گیرند. عناصر شیمیایی باعث جذب اسید چرب امگا سه شده و رادیکال آزاد را در بدن ایجاد می‌کند.

چیپس سیب زمینی

به طور کلی غذا‌های سرخ شده باعث افزایش سلول‌های سرطانی در بدن می‌شوند. چیپس سیب‌زمینی از جمله غذا‌هایی است که خطر ابتلا به سرطان را چند برابر می‌کند. این غذا حاوی رنگ‌های مصنوعی، طعم دهنده، روغن هیدروژنه و مواد نگهدارنده است. همچنین عناصر شیمیایی سرطانزایی به نام آکریمالید در چیپس سیب زمینی وجود دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید از سرطان در امان بمانید بهتر است مصرف این غذا را متوقف کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد
  • تخریب کامل ۶ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان دنا
  • مزرعه پرورش مار پیتون؛ لحظه بیرون آمدن کمیاب‌ترین مار‌های پیتون جهان از تخم (فیلم)
  • تخریب کامل ۶ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان دنا به دنبال جاری شدن سیل
  • فناوری مدرن و حیرت انگیز پرورش گاو در آمریکا (فیلم)