Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، آنطور که معترضان مدعی هستند وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی، شرایطِ "دشواری" را برای آنها رقم زده‌اند؛ به نحوی که از یکسری از حقوق شغلی دانشجویان مهندسی در رشته‌های معماری، عمران، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک محروم شده‌اند.

یک نفر از معترضان در تشریح اینکه به چه واسطه حقوق آنها تصییع شده به ایلنا، گفت: از سال ۷۹ واژه‌های "تکنولوژی و علمی کاربردی" به عنوانین رشته‌هایمان اضافه شد؛ اما سرفصل و محتوای دروس هیچ تغییری نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو وزارت راه و شهرسازی ما دانشجویان کارشناسی ناپیوسته را مهندس اصلی نمی‌داند؛ بلکه مدعی است که ما مهندس مرتبط هستیم.

او ادامه داد: ۱۵ ماه است که به وزارتخانه‌های مذکور نامه زده‌ایم و ۱۳ تجمع برگزار کرده‌ایم. هم اکنون منِ دانشجوی کارشناسی ناپیوسته صرفا به این خاطر که عنوان رشته‌ام دستکاری شده نمی‌توانم پروانه طراحی بگیرم. تازه وزارتخانه به ما می‌گویند از ابتدا شروع کنید و در یکی از این رشته‌ها لیسانس بگیرید بدون اینکه در عنوان رشته‌هایتان واژه‌های نام برده به کار رفته باشد.

این معترض ادامه داد: سازمان نظام مهندسی پروانه مهندسی را بر اساس مدرک کارشناسی صادر می‌کند، نه مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا با این حال به ما می‌‌گویند اگر می‌خواهید کارتان راه بی‌افتد بروید کارشناسی ارشد و دکترا بخوانید تا روی مدرک برای شما  پروانه مهندسی صادر شود!

آنطور که معترضان می‌گویند، تعداد فارغ‌التحصیلانی که این شرایط را دارند در کل کشور حدود  ۱۰۰ هزار نفر است که تنها ۴۳ هزار نفر آنها در استان تهران حضور دارند.

این فارغ‌التحصیل معترض ادامه داد: هم اکنون برای فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته رشته‌های معماری، عمران، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک هزار سهمیه برای استخدام در شرکت‌های مهندسی مشاوره در نظر گرفته‌اند این در شرایطی است که برای سایر رشته‌ها خصوصا آنها که پیوسته خوانده‌اند ۱۰ هزار سهمیه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه به ما می‌گویند به جای اعتراض بروید کارآفرینی کنید، گفت: ما زمانی می‌توانیم کارآفرینی کنیم که مدرک تحصیلی‌مان به رسمیت شناخته شود. در حال حاضر فکر می‌کنیم که وزارتخانه‌های مذکور قصد دارند با این کار جلوی ورود فارغ‌التحصیلان جدید را به بازار کار بگیرند؛ تا انحصار بازار کار و فرصت‌های خوب در دسته مهندسان قدیمی که استخدام این وزارتخانه‌ها هستند باقی بماند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا: توقف تنش‌ها در خاورمیانه مستلزم آتش‌بس فوری در غزه است

وزارت امور خارجه کوبا تأکید کرد توقف تشدید خشونت در غرب آسیا لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که امروز علیه مردم فلسطین انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه در بیانیه‌ای نسبت به خطرات معافیت رژیم صهیونیستی از اقداماتی که علیه کشورهای منطقه «خاورمیانه» با همدستی و حمایت دولت ایالات متحده انجام می‌دهد، هشدار داد.

به نقل از المیادین، وزارت خارجه کوبا با تاکید بر اینکه حمله غیرقانونی به کنسولگری ایران در دمشق نقض آشکار قوانین بین‌المللی و کنوانسیون ۱۹۶۱ وین است، خاطرنشان کرد: این حملات صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد، امکان گسترش درگیری را در منطقه افزایش می‌دهد و پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی برای صلح جهانی دارد.

این وزارتخانه اعلام کرد ناکامی شورای امنیت در پاسخ قاطع به بمباران کنسولگری ایران در دمشق، انگیزه‌ای برای واکنش ایران به این حمله بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه در پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق که منجر به شهادت چند مستشار ایرانی شد، با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مواضع رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی هدف قرار داد.

وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه خود اعلام کرد: «تا زمانی که به راه‌حلی جامع، عادلانه و پایدار برای مناقشه اسرائیل و فلسطین دست نیابیم، صلح و ثباتی در خاورمیانه وجود نخواهد داشت.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • توجه ویژه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌جاری
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش برای حمایت از پریدر/ قول اسبقیان به معترضان
  • تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ایران
  • جزئیات تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال در ۱۴۰۳
  • کاهش افق طرح جامع شهر بوکان به تایید و تصویب نهایی رسید
  • راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع در دانشگاه امیرکبیر
  • کوبا: توقف تنش‌ها در خاورمیانه مستلزم آتش‌بس فوری در غزه است