Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:45:35 GMT

چهلمین وقف گیلان در روستای مژده رشت ثبت شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۴۴۳۸

چهلمین وقف گیلان در روستای مژده رشت ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمیدرضا کریمی پیش ازظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت چهلمین وقف استان گیلان در امسال، اظهارکرد: این وقف در روستای مژده شهرستان رشت به ثبت رسیده است.

وی  با بیان اینکه رضا معتمدی مژدهی یک هزار و ۵۰۳ متر از زمین خود به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال وقف کرد، افزود: این واقف به نیت تأمین هزینه‌های عمرانی و آبادی آستان مبارک سید محمد روستای مژده شهرستان رشت زمین خود را وقف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه امسال این پنجمین وقف در شهرستان رشت است، گفت: شهرستان رشت ۴۰۰ موقوفه و چهار هزار و ۵۰۰ رقبه دارد که بیشتر نیات موقوفات این شهرستان روضه خوانی امام حسین(ع) و کمک به فقراست.

وی عمران و توسعه فیزیکی بقاع متبرکه را زمینه ساز حضور بیشتر مردم در اماکن مقدس و امامزادگان دانست و بیان‌کرد: برای خدمات دهی فرهنگی و معنوی به مردم باید اماکن متبرکه آراستگی در خور شان داشته باشند.

کریمی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد بقاع متبرکه شهرستان رشت در دست نوسازی و بهسازی است، گفت: حجم بسیاری از هزینه عمرانی در بقاع متبرکه رشت توسط مردم و خیران محلی تامین می شود.

کد خبر 4549851

منبع: مهر

کلیدواژه: حمیدرضا کریمی وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یاسر هادی پور افزود: با گزارشی مبنی بر تصرف زمین‌های دولتی متعلق به شرکت آب منطقه‌ای گیلان در روستای شکاکم شهرستان لاهیجان و طرح شکایت علیه متصرفان، کارشناسان منابع آب شهرستان با همراهی نیروی انتظامی به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: با اجرای حکم قضایی ، ۲ و یک دهم هکتار زمین دولتی در این روستا به ارزش ۳ میلیارد تومان از ۷ متصرف باز پس گرفته شد.

مدیر دفتر حقوقی شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه متصرفان این زمین را با چپر و نرده‌های چوبی محصور کرده بودند، گفت: متصرفان در این قطعه زمین صیفی جات، خیار، گوجه و سبزیجات کاشته بودند که آثار تصرف با یک دستگاه بیل زنجیری جمع آوری شده و این زمین به حالت اولیه بازگردانده شد.

دیگر خبرها

  • فیلم/ شکسته شدن ۲ سد خاکی در شهرستان زیرکوه
  • شکسته شدن سد خاکی روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • افتتاح خانه بهداشت روستای لوتک شهرستان هامون
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
  • جشنواره بهار نارنج کومله برگزار می‌شود
  • خبر‌هایی از بررسی فرهنگ وقف در همایش متولیان بقاع متبرکه در دامغان
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • رفع تصرف زمین‌های دولتی در شهرستان لاهیجان