Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر شهبازی، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی در دومین جشنواره و نمایشگاه تخصصی بسیج مهندسین صنعتی کشور با اشاره به ظرفیت واحد‌های صنعتی در کشور اظهار کرد: نزدیک به ۹۷۰ شهرک صنعتی با ظرفیت ۹۰ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد با ظرفیت کمتر از ۲۰ درصد، ظرفیت واقعی خود فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی افزود: پنج هزار واحد صنعتی توسط گروه‌های جهادی بسیج مهندسین صنعتی مورد عارضه‌یابی قرار گرفتند و راهکاری‌هایی برای حل مشکلات عرضه کردند.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای عارضه‌یابی ۱۵ هزار واحد صنعتی برای سال ۹۸ در نظر گرفته شده است که امیدواریم به احیای صنایع کوچک و متوسط کمک کند.

شهبازی با اشاره به ساخت سلول‌های خورشیدی در کشور بیان کرد: در صورت تأمین منابع مالی از سوی سازمان مدیریت امسال ۳ هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس احداث خواهد شد.

به گفته وی؛ با تلاش‌های صورت گرفته تا دو سال آینده به دانش فنی ساخت سلول‌های خورشیدی در کشور دست خواهیم یافت.

وی در ادامه از طراحی مسابقه‌ای برای ارائه راهکار‌های میان برد و کم هزینه برای حل مشکلات با کمک ۶ وزارتخانه خبر داد و افزود: اردیبهشت سال آینده ۱۰ راهکار در این بخش عرضه خواهد شد.

شهبازی در پایان گفت: پس از بررسی طرح‌های ارسالی به دبیرخانه جشنواره تخصصی بسیح مهندسین صنعتی ۲۸۰ طرح در نمایشگاه حضور یافتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت اخبار اقتصادی مشکلات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه وبویراحمد، فرمانده حوزه بسیج دانشگاه پیام نور یاسوج گفت: این اردوی جهادی با هدف ارائه خدمات عمومی، کمک به مردم، ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان مقاطع مختلف در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری و دینی مذهبی برگزار شد. رستمی با بیان اینکه، این گروه جهادی، به بیش از ۴۰۰ نفر از اهالی این مناطق خدمات متنوع ارائه کردند افزود: ۵۰ جهادگر در حوزه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش مسائل اعتقادی و اخلاقی، امدادرسانی، تدریس علوم ریاضی و فنی با حضور در برخی از مدارس پسرانه و دخترانه به صورت جهادی و بدون هیچ چشم داشتی در کلاس‌های درس حاضر شده و تدریس کردند. وی با اشاره به اینکه، بسیج دانشجویی، در دو گروه خواهران و برادران در قالب چندین طرح مختلف تاکنون ۱۰۰ نفر روز نیرو‌های آموزش دیده را برای بهینه سازی فضا‌های آموزشی به کار گرفته است ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵۰ دانشجو دختر و پسر در اردو‌های جهادی طرح شاداب سازی مدارس فعالیت می‌کنند. فرمانده حوزه بسیج دانشگاه پیام نور یاسوج گفت: این اردوی جهادی به مدت دو هفته و با حضور دانشجویانی از دانشگاه پیام نور استان برگزار شد و با هدف تقویت علمی دانش آموزان و ارتقای تحصیلی آنها اقدامات مفید و سازنده‌ای را ارائه کردند. رستمی افزود: این دانش آموزان طی این مدت آموزش مهارت‌های گلدوزی، عروسک سازی، آموزش‌های بهداشتی، طب سنتی، قرآن، احکام، کار‌های دستی و بافتنی را ارائه کردند. وی اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی شامل حلقه‌های صالحین، کلاس‌های تحکیم بنیان خانواده، مشاوره علمی و مذهبی، سبک زندگی اسلامی، یادگیری فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی از برنامه‌های این طرح است که در آینده هم ادامه خواهد داشت. فرمانده حوزه بسیج دانشگاه پیام نور یاسوج گفت: در این مدت برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و ورزشی نیز برای بسیجیانِ برادر درشهرستان بهمئی اجرایی شد.

دیگر خبرها

  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان غربی
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در کردستان اجرایی می‌شود
  • لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد در کردستان برای تحقق شعار سال
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید
  • ارائه خدمات علمی به مردم بهمئی توسط دانشجویان پیام نور