Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@23:40:53 GMT

انتقاد FATF از اقدامات اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۴۵۴۴

دبیر کارگروه ویژه اقدام مالی گفت: فهرست سیاه پولشویی و تامین مالی تروریسم اتحادیه اروپا، کار این نهاد را مختل می کند. ناطقان: به نقل از رویترز، مارشال بیلینگسلا، با اشاره به این که FATFیک نهاد بین دولتی با وظیفه مقابله با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم از طریق وضع استانداردهای مناسب و نظارت بر اجرای آنها توسط کشورهای مختلف است گفت: فهرست سیاه اتحادیه اروپا در زمینه پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم، در کار FATF تداخل ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیلینگسلا که دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در تأمین مالی تروریسم نیز هست گفت برخی از کشورهای عضو این کارگروه عمیقاً نسبت به فهرست اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده‌اند. اشاره وی به تصمیم این ماه اتحادیه اروپا برای افزودن نام چند کشور دیگر از جمله عربستان، پاناما و چهار قلمرو آمریکا به فهرست سیاه پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم است که با انتقاد انگلیس نیز مواجه شد. در حال حاضر ۲۳ کشور و قلمرو سرزمینی در این فهرست هستند.
بیلینگسلا با اشاره به این که فهرست‌های سیاه و خاکستری موضوعات مهمی هستند که باید با دقت با آنها برخورد کرد به خبرنگاران گفت که در قرار دادن نام کشورها در این فهرست‌ها باید از روش شناسی ویژه و شفافیت کامل استفاده کرد. وی افزود FATF پیش از هر تصمیمی هزاران ساعت صرف آن موضوع می‌کند و در موضوع مبارزه با پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم باید نقش مرکزی در جهان ایفا کند.
۲۳ کشوری که توسط اتحادیه اروپا در فهرست سیاه قرار رفته اند عبارت اند از: افغانستان، ساموآی آمریکایی، باهاماس، بوتسوانا، کره شمالی، اتیوپی، غنا، گوام، ایران، عراق، لیبی، نیجریه، پاکستان، پاناما، پورتوریکو، ساموآ، عربستان، سری‌لانکا، سوریه، ترینیداد و توباگو، تونس، جزایر ویرجین آمریکا و یمن.
منبع: ایسنا برچسب ها: FATF ، اتحادیه اروپا ، فهرست سیاه پولشویی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اتحادیه اروپا فهرست سیاه پولشویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

دیگر خبرها

  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • انتقاد سناتور سندرز در سنای آمریکا علیه کمک مالی به تل آویو
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد