Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@08:22:19 GMT

کلاهی که املاک ترکیه بر سر ایرانیان می‌گذارند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۴۵۸۳

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به این که در سال ۲۰۱۸ ایرانی ها حدود ۹۵ هزار خانه در ترکیه خریداری کرده اند،گفت با سند شهرداری در ترکیه، تابعیت نمی دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصطفی قلی خسروی در نشست خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی املاک و مستغلات کشور ۱۰ تا ۱۳ اسفند ماه امسال، اظهار کرد: در نمایشگاه امسال ۸ تا ۱۰ درصد واحدهای مسکونی زیر قیمت بازار عرضه می شود و در داخل نمایشگاه نیز امکان امضای قرارداد وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از ترکیه برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرده ایم، افزود: وقتی می بینیم ایران با همسایگان نزدیک شود تلاش می کنیم به این روابط رنگ و عاب بهتری بدهیم.   رئیس اتحادیه مشاوران املاک با یادآوری اینکه ۸۰۰ خانه در ازمیر طی ۱۰ ماه اخیر توسط ایرانیان خریداری شده است، افزود: ترکیه ای ها اعلام کردند که ما در ایران سرمایه گذاری کرده ایم، موسسه ای را ایجاد کرده ایم که صنعتی سازی در ایران را توسعه دهیم.   قلی خسروی با بیان اینکه طی سال ۲۰۱۸ میلادی ایرانی ها حدود ۹۵ هزار واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده اند، تصریح کرد: شهروندان عربستانی و عراقی نیز در سال گذشته ۱۱۲ هزار واحد و ۱۰۵ هزار واحد را در ترکیه خریداری کرده اند.   وی با بیان اینکه در ازمیر واحدهای مسکونی به نرخ ۶ میلیون تومان و متراژ واحدها از ۷۰ تا ۳۵۰ متر است، اظهار کرد: در ترکیه دو سند صادر می شود؛ یکی سند شهرداری که عموماً ایرانی ها فریب این سند را می خورند، سند اصلی هم است که باید حتماً تصرف شده باشد. برای سند اول یا همان شهرداری نیز به هیچ عنوان تابعیت داده نمی شود.   خسروی با اشاره به خرید شتابزده ملک توسط ایرانیان در گرجستان نیز گفت: دولت گرجستان اعلام کرده دیگر اجازه نمی دهد کسی در این کشور ملک خرید و فروش کند به همین دلیل ایرانی ها برای فروش املاک خود دچار مشکل شده آند.   وی با تاکید بر اینکه هیچ جای دنیا برای خرید ملک ایران نمی شود، افزود: متاسفانه به سرمایه گذاران بها داده نشده تا در ایران خارجی ها بتوانند ملک خریداری کنند.   وی با بیان اینکه مشاوران املاک دارای مجوز مجاز به خرید و فروش ملک در ترکیه نیستند، تصریح کرد: در صورت مشاهده با چنین مواردی با مشاوران املاک به شدت برخورد می شود.   طیبی نژاد مدیر شرکت برگزار کننده نمایشگاه املاک نیز در این نشست گفت: در این نمایشگاه حدود ۴۰ شرکت خدمات، سرمایه گذاری، مشاوره و… حضور دارند. از این تعداد حدود ۵ شرکت کننده ترک هستند که به صورت نمایندگی در نمایشگاه حضور خواهند داشت.   وی با اشاره به حضور انبوه سازان و سازندگان در نمایشگاه املاک، اظهار کرد: محوریت حضور خارجی ها در نمایشگاه، سرمایه گذاری در بخش مسکن بوده است. در بحث صنعتی سازی و صنایع نوین ترکیه یکی از کشورهای پیشرو است که می توانیم فناوری روز ساخت و ساز را از آنها دریافت کنیم.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی که در ترکیه به سر می‌برد، با وینچنزو مونتلا، سرمربی ایتالیایی تیم ملی ترکیه ملاقات کرد. در این دیدار موضوع برگزاری بازی دوستانه تیم‌های ملی ایران و ترکیه پیشنهاد شد که این پیشنهاد با استقبال مونتلا روبه‌رو شد. این درحالی است که تقویم تیم ملی در فیفادی سال جاری به بازی‌های رسمی این تیم در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ اختصاص پیدا کرده و فرصتی برای شاگردان قلعه‌نویی برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی باقی نمی‌ماند.

در گزارش فرهیختگان آمده است:بر همین اساس قرار است دیدار دو تیم ملی ایران و ترکیه بعد از هماهنگی فدراسیون‌های فوتبال دو کشور به احتمال بسیار زیاد در سال ۱۴۰۴ برگزار شود. این درحالی است که پیش از این نیز امیر قلعه‌نویی در سفر به عربستان در دیدار با همتای خود مانچینی برای برگزاری دیدار با سعودی‌ها برای سال ۱۴۰۴ توافق کرده بود.

همچنین درباره سرنوشت همکاری افشین قطبی با تیم ملی قرار است پس از بازگشت قلعه‌نویی از ترکیه، در این مورد تصمیم‌گیری لازم و نهایی به عمل بیاید. قلعه‌نویی اوایل هفته آینده به تهران باز خواهد گشت. 

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896627

دیگر خبرها

  • آذری‌جهرمی: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت/ دشمن با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
  • امیرعبداللهیان از سرکنسولگری ایران در استانبول بازدید کرد
  • بازدید امیرعبداللهیان از سرکنسولگری ایران در استانبول
  • حضور امیرعبداللهیان در سرکنسولگری ایران در استانبول + عکس ها
  • دلیری سپاه پاسداران باعث خوشحالی ایرانیان و رسوایی اسرائیل شد
  • حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است
  • ثنای ایرانیان مقیم خارج
  • اتحاد مقدس ایرانیان علیه دشمن صهیونیستی