Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه ضمن تشدید حملات لفظی به آمریکا، تهدید کرده است در صورت استقرار موشک های میانبرد آمریکا در اروپا، روسیه موشک های مافوق صوت خود را در نزدیکی سواحل آمریکا مستقر خواهد کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، سی ان ان افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است چنانچه آمریکا بدنبال یک بحرانی به سبک بحران موشکی کوبا باشد، مسکو آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سی ان ان ادامه داد: پس از تعلیق توافق هسته ای دوران جنگ سرد از سوی آمریکا، روسیه هشدار داده در صورتی که آمریکا اقدام به استقرار موشک های میانبرد در اروپا کند به آن پاسخ می دهد.
'فردریک پلتن' خبرنگار این شبکه تلویزیونی از مسکو گزارش داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تندگویی علیه آمریکا را شدت بخشید و گفته است چنانچه بن بست هسته ای بین واشنگتن و مسکو بوجود آید وی عقب نخواهد نشست.
وی افزود: پوتین گفته که تمایلی به گسترش بحران هسته ای همچون بحران موشکی دهه 60 کوبا ندارد اما اگر کسی چنین تمایلی دارد، بسیار خب ما آماده ایم، بگذارید آنها محاسبات خود را داشته باشند.
خبرنگاری شبکه سی ان ان افزود: رئیس جمهوری روسیه بیشتر بر زرادخانه موشکی خود در این زمینه تکیه دارد و تهدید کرده چنانچه آمریکا موشک های میانبرد در اروپا مستقر کند آنگاه روسیه موشک های 'سوپر سونیک' خود که گفته می شود 9 برابر صوت سرعت دارند را به سواحل آمریکا خواهد فرستاد.
پلتن گفت: پوتین گفته که هیچکس حضور رزمناو و زیردریای در آب های آزاد را ممنوع نکرده و در ضمن آنها قرار نیست (در سواحل آمریکا) مستقر شوند بلکه در حال رفت و آمده بوده و این مساله ردیابی و شناسایی آنها را دشوارتر می سازد.
خبرنگاری سی ان ان افزود: درحالیکه روسیه از سوی آمریکا در تحریم به سر می برد ناگزیر است از بودجه نظامی خود بکاهد اما پوتین برنامه موشکی روسیه را به سرعت به پیش می برد.
به گزارش ایرنا از دفتر مسکو، رئیس جمهوری روسیه چهارشنبه اول اسفنده ماه در سخنانی برای مقام های اجرایی، قضایی، نظامی و مذهبی روسیه که با هدف ارایه گزارش کار رئیس جمهور در طول یک سال گذشته برگزار شد، گفت: استقرار موشک های میانبرد آمریکا در اروپا تهدید مستقیم برای روسیه خواهد بود.
به گفته وی، در چنین شرایطی مدت پرواز موشک های آمریکا برای رسیدن به مسکو به حدود 12 دقیقه کاهش خواهد یافت، بنابراین اگر آمریکا چنین موشک هایی را در منطقه اروپا مستقر کند وضعیت بین المللی متشنج خواهد شد.
پوتین آمریکا را به نقض پیمان منع موشکی متهم کرد و افزود: آمریکا در رومانی موشک های ویژه سامانه پدافند موشکی مستقر کرده و قصد دارد در لهستان نیز چنین موشک هایی را راه اندازی کند.
رئیس جمهوری روسیه گفت: خواهان متشنج شدن روابط با آمریکا نیستیم اما ایالات متحده تلاش می کند در عرصه موشکی برتری یابد و معتقدیم که باید از اینگونه خیال پردازی ها و تصورات جلوگیری کرد.
بدنبال تیره شدن روابط مسکو و واشنگتن، آمریکا در 6 سال اخیر 65 بسته تحریم های اقتصادی و مالی علیه روسیه و مقام ها این کشور وضع کرده است.
اتحادیه اروپا نیز از تحریم های آمریکا علیه روسیه همواره پیروی کرده، هر چند که برخی کشورهای اروپایی خواستار کاستن از تنش ها هستند.
آمریکا و روسیه درمورد مساله اوکراین، سوریه و ونزوئلا اختلاف نظرهای جدی دارند ضمن اینکه آمریکا تلاش می کند روسیه را از بازار انرژی در اروپا کنار بزند و با تحریم های هدفمند شرایط اقتصادی بر این کشور را روز به روز دشوارتر کند.
اروپام ** 1302 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي موشك آمريكا روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه

بین الملل تابناک: هفتصد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی

آتش سوزی در پایگاه هوایی Dzhankoi در کریمه که ناشی از حمله موشکی اوکراین است، قابل رویت است.

تعداد بازدید : 28 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بر اساس فیلم منتشر شده، حداقل 3 پرتابگر و رادار سامانه S-400 که در پایگاه مستقر بودند بر اثر اصابت موشک از بین رفتند.

درخواست کی‌یف از ناتو برای دفاع اوکراین به مانند اسرائیل

 وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به اقدام کشورهای غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در جریان پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، خواستار مداخله مستقیم نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمایت از جبهه کی‌یف شد.

 دمیترو کولبا امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی انگلیس، ادعای دولت لندن را مبنی بر اینکه دخالت مستقیم ناتو در جنگ اوکراین، باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود، رد کرد و گفت: «استدلالی که من ماه‌ها است می‌شنوم، این است که نمی‌توان موشک‌های روسیه را رهگیری کرد، زیرا این به معنای کشاندن ناتو به جنگ با روسیه است.»

وی افزود: «از چه زمانی رهگیری موشک‌های روسیه به معنای کشاندن دیگران به جنگ با روسیه است؟ تا جایی که من می دانم، موشک های روسی حامل نیروهای روسی نیستند.»

وزیر امور خارجه اوکراین گفت که در ملاقات آتی با همتای انگلیسی خود، درباره علت اتخاذ رویکرد متفاوت غرب در قبال اوکراین و اسرائیل پرس‌وجو خواهد کرد.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس دو روز قبل به همین شبکه رادیویی گفته بود: ما بیش از هر کشور دیگری به اوکراین کمک کرده‌ایم. بیش از ۶۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده‌ایم، اولین کشوری بودیم که به آنها تانک، سلاح‌های ضد تانک و توپ‌های دوربرد دادیم.»

وی ادامه داد: تنها چیزی که باید از آن اجتناب کنید این است که نیروهای ناتو مستقیماً با نیروهای روسیه درگیر شوند؛ چون چنین اقدامی باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.

با این حال کولبا که حسادتش گل کرده است، به ال‌بی‌سی گفت که هرچند اوکراین از کمک‌های لندن سپاسگزار است «اما استدلال کامرون درباره تشدید تنش‌ها معتبر نیست.» او خواستار مداخله مستقیم نیروهای ناتو برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای روسی شد که به گفته او، روزانه اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

 

 

دیگر خبرها

  • رییس شورای اروپا: ترامپ، از پوتین نترس!
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • سالیوان: تحریم‌های جدیدی در زمینه موشک‌ها وضع می‌کنیم