Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالب رکنی، از آغاز مرحله دانشگاهی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در چهار دانشکده دانشگاه صنعت نفت خبر داد و گفت: بخش شفاهی این جشنواره روز (چهارشنبه ۸ اسفند) برگزار می شود.

«سید عباس طالب‌رکنی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: مرحله دانشگاهی سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در چهار دانشکده این دانشگاه کار خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بخش شفاهی این جشنواره (چهارشنبه ۱ اسفند) با حضور شرکت کنندگان در مسجد دانشکده نفت اهواز برگزار شد، افزود: بخش شفاهی جشنواره قرآن دانشجویان در دانشکده نفت آبادان، دانشکده علوم دریایی محمودآباد و دانشکده نفت تهران، هم (چهارشنبه ۸ اسفند) برگزار می شود.

 

مدیر اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت، اضافه کرد: هیئت اجرایی این جشنواره آزمون بخش آوایی در چهار دانشکده دانشگاه صنعت نفت را برگزار می‌کنند و پس از آن فایل صوتی این آزمون در اختیار داوران جهت ارزیابی و انتخاب برگزیدگان قرار می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه در این دوره نزدیک به ۵۰ دانشجوی دختر و پسر ثبت‌نام کردند که بیشترین آمار مربوط به دانشجویان پسر است، تصریح کرد: بخش شفاهی جشنواره قرآن کریم شامل قرائت، ترتیل، تحقیق، حفظ ۵ جزء اول، ده جزء اول، حفظ کل قرآن کریم، دعا و مناجات‌خوانی، اذان و تواشیح است.

 

وی ابراز کرد: بخش کتبی جشنواره شامل آشنایی با احادیث اهل‌بیت (ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با مفاهیم ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که (دوشنبه ۶ اسفند) به صورت سراسری در کشور برگزار می شود.

 

طالب رکنی، ادامه داد: بخش هنری دارای رشته‌های خوشنویسی، معرب و منبت، عکاسی فیلم کوتاه، نقاشی، طراحی تذهیب و طراحی پوستر است و بخش ادبی در سه رشته داستان‌نویسی، فیلمنامه‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: بخش پژوهش شامل مقاله‌نویسی و تلخیص کتاب است و همچنین بخش فناوری و اطلاعات دارای رشته‌های تولید نرم‌افزار، تولید اپلیکیشن و کانال شبکه‌های مجازی است.

پایان پیام/644

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان اردبیل بیانیه گام دوم انقلاب آیت الله مومن آذربایجان غربی مساجد جشنواره مقام معظم رهبری استان بوشهر مراسم تشییع سی وچهارمین دوره مسابقات قرآن جشنواره قرآن و عترت مسابقات دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز از مناطق آموزش و پرورش لامرد، مهر، گله دار، علامرودشت و اشکنان در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

مهدی راهپیما افزود: دانش آموزان در رشته‌های مختلف قرانی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، اذان و نماز با یکدیگر به رقابت پرداختند که برگزیدگان در نیمه اول خرداد و در مرحله استانی در شهر شیراز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی به میزبانی اشکنان بیش از ۲۰۰ نفر از فرهنگیان و عوامل اجرایی همکاری داشتند.

شهرستان لامرد و شهرستان لامرد در جنوبی‌ترین نقطه از استان فارس و ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • رقابت‌های منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز مدارس دلیجان