Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@14:15:57 GMT

بلایی که گرانی لبنیات سرتان می آورد!

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۴۹۰۴

بلایی که گرانی لبنیات سرتان می آورد!

رکنا: گرانی لبنیات، تهدیدی برای سلامتی است.

رئیس دفتر تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برای مادران باردار و گروه‌های هدف سبد حمایتی در نظر گرفته است.

رضا عزتیان رئیس دفتر تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت اظهار کرد: وزارت بهداشت هرم تغذیه‌ای سالم را در ایران پیگیری می‌کند که الگوی هر نوع مشاوره تغذیه‌ای برای کارشناسان این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در الگوی هرم تغذیه سالم هر یک از اجزا بر اساس نیازهای بدن تعریف و ترسیم شده و میزان احتیاج بدن به مواد غذایی تعیین و مشخص شده است.

عزتیان تاکید کرد: به طور مثال بر اساس الگوی هرم تغذیه میزان مصرف میوه و سبزی و تغذیه سالم برای هر یک از گروه‌های هدف و افراد در گروه‌های سنی مختلف مانند کودکان، نوجوانان و حتی سالمندان تعیین شده است.

رئیس دفتر تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت اضافه کرد: در این بین جایگاه شیر و لبنیات و مواد مغذی موجود در آن یکی از بخش‌های مهم هرم تغذیه محسوب می‌شود و گرانی فعلی شیر و محصولات لبنی می‌تواند سلامتی افراد جامعه به ویژه اقشار کم درآمد را تحت تاثیر قرار دهد،‌ از این رو توصیه می‌کنیم در راستای حفظ ارتقای سلامت مردم قیمت لبنیات کاهش پیدا کند.

از مواد جایگزین محصولات لبنی استفاده کنید

عزتیان اظهار کرد: شیر و مواد لبنی منبع غنی کلسیم و استحکام بخش استخوان‌هاست و کمبود آن به شکستگی زود هنگام استخوان‌ها منجر خواهد شد.

وی اظهار کرد: افزایش قیمت شیر سبب تغییر در نیازهای بدن نمی‌شود و اگر افرادی توانایی مصرف محصولات لبنی به میزان استاندارد را نداشته باشد می‌توانند از مواد جایگزین مانند کشک، ماست برای تأمین منابع کلسیم خود استفاده کنند.

رئیس دفتر تغذیه مراکز جمعی وزارت بهداشت اضافه کرد: البته دفتر تغذیه وزارت بهداشت همیشه جایگزینی برای شیر و مواد لبنی دارد؛ به طور مثال یکی از راه‌های تأمین مواد کلسیم مورد نیاز بدن مصرف مکمل‌های غنی شده از این ماده است.

عزتیان اظهار کرد: سبد حمایتی وزارت بهداشت برای مادران بارداری و کودکان زیر ۵ سال در تأمین ریز مغزی‌های مختلف از جمله کلسیمهمیشه انجام می‌شود اما اینکه وزارت بهداشت تمام ریز مغزی‌ها را به طور رایگان در اختیار مردم قرار دهد، تصوری کاملا نادرست است.

وی گفت: ممکن است امروزه با انواع سوء تغذیه در بین مردم جامعه روبرو باشیم که در این میان مصرف فست فود‌ها به عنوان عاملی در جهت ایجاد سوء تغذیه و نرسیدن به منابع ریز مغزی‌های لازم بدن است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامتی سلامت سلامتی سلامت گرانی لبنیات میوه و سبزی مواد رایگان عکس مرد فیلم من دستگیر دستگیری جوان رئیس پلیس اصفهانی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

ایسنا/فارس در سفر رسمی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تاجیکستان، دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی وزارت تندرستی تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۶ اردیبهشت و در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات،  دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است