Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:26:21 GMT

محدودیتی برای تامین کود شیمیایی کشاورزان نیست

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۴۹۸۲

محدودیتی برای تامین کود شیمیایی کشاورزان نیست

شهرکرد- ایرنا- معاون بهبود امور گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از ذخیره سازی بیش از21 هزار تن انواع کود شیمیایی برای کشاورزان استان خبر داد و گفت: برای تامین کود شیمیایی کشاورزان محدودیتی وجود ندارد.

حمید رضا دانش روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: اینک 21 هزار تن انواع کود شیمیایی خریداری و به انبارها انتقال داده شده و آماده توزیع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی کمبود کود شیمیایی را رد کرد و گفت: علت وقفه در ارسال کود شیمیایی اولویت بندی با استان های گرمسیری بوده است.
معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری تاکید کرد: طی سال جاری تهیه کودشیمیایی فسفاته (سیاه) و کود پتاسه ازته (سفید) نیز نسبت به سال زراعی گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
دانش ادامه داد: بهره برداران برای تامین کود به مراکز خدمات و کارگزاری های توزیع کود شیمیایی دهستان خود مراجعه کنند.
هم اکنون چهار انبار ذخیره سازی و بیش از 26 مرکز مجاز عرضه و توزیع کود در چهارمحال وبختیاری فعال است.
به گزارش ایرنا، 66هزار نفر در بخش کشاورزی استان مشغول کار هستند.
6199/6021

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جهادكشاورزي امور گياهي تامين كود شيميايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۰ هزار تن کود کشاورزی در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از توزیع ۶۰ هزار و ۸۱۵ تن انواع کودهای شیمیایی در سال گذشته میان بهره‌برداران این استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از توزیع ۶۰ هزار و ۸۱۵ تن انواع کودهای شیمیایی طی سال گذشته در بین بهره برداران این استان خبر داد و اظهار کرد: از این میزان ۵۰ هزار تن ازته، ۸۶۵۰ تن فسفاته و ۲۱۶۵ تن پتاسه است.

وی با بیان اینکه میزان کود توزیع شده ازته ۹۳ درصد، فسفاته ۵۸ درصد و پتاسه ۹۶ درصد بوده است، افزود: بر اساس سهمیه تخصیصی توزیع کودهای شیمیایی در سال گذشته برای استان، ۵۳ هزار و ۸۵۱ تن ازته فسفاته ۱۴ هزار و ۸۴۹ تن و ۲۲۵۰ تن پتاسه تعیین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: کود شیمیایی یارانه‌ای به محصولات زراعی استان و بخشی از باغاتی که شناسنامه دار شده‌اند، تخصیص یافته است.

عطایی تاکید کرد: در حال حاضر کود مورد نیاز سرک مزارع گندم و جو آبی و دیم در حال توزیع میان بهره‌برداران بخش کشاورزی استان است.

وی گفت: تهیه به موقع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان برای رسیدن به کشاورزی پایدار ضروری است و توزیع مناسب و به موقع کودهای شیمیایی و مصرف بهینه آن بر عملکرد محصولات کشاورزی تأثیر بسزایی دارد.

کد خبر 744413

دیگر خبرها

  • چالش تامین کودهای کشاورزی در خراسان شمالی
  • توزیع ۵ هزار و ۳۰۰ تن انواع کود شیمیایی در فامنین
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • کشاورزان استان دغدغه تهیه کود شیمیایی نداشته باشند
  • تامین بیش از ۳۲ هزار تن انواع کود شیمیایی در گیلان
  • تأمین بیش از ۳۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • در تامین ارز بازرگانی محدودیتی نداریم/ دلار حواله‌ای حدود ۴۱ هزار تومان
  • توزیع بیش از ۵ هزار تن کود شیمیایی در فامنین
  • تأمین و توزیع بیش از ۵۰۰۰ تن کود شیمیایی در فامنین
  • توزیع ۶۰ هزار تن کود کشاورزی در قزوین