Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@13:45:49 GMT

پستانداران ساکن جزایر دریاچه ارومیه سرشماری می شوند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۴۹۸۹

پستانداران ساکن جزایر دریاچه ارومیه سرشماری می شوند

امید یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برنامه سرشماری در چهار جزیره اسپیر، آرزو، اشک و کبودان دریاچه ارومیه آغاز می شود افزود: این برنامه سرشماری چهار روزه با هدف سرشماری آخرین جمعیت قوچ و میش ارمنی و گوزن زرد ایرانی اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در این سرشماری ۳۰ نفر از نیروهای محیط بان، کارشناسان محیط زیست و افراد علاقمند به حیات وحش حضور دارند و در مدت چهار روز سرشماری حضور مستمر خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۴ جمعیت گوزن زرد ایرانی ۱۶۶ راس بود که به دلیل حضور شغال و پلنگ و برخی تهدیدات زیست محیطی پیش بینی می شود جمعیت گوزن زرد ایرانی کاهش داشته باشد.

یوسفی آخرین جمعیت قوچ و میش ارمنی ساکن در جزایر دریاچه ارومیه را ۱۵۰۰ راس اعلام و خاطرنشان کرد: همچنین پیش بینی می شود جمعیت قوچ و میش ارمنی ساکن در جزایر دریاچه ارومیه تغییری نداشته باشد.

رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: در این سرشماری سایر پستانداران از جمله خرس قهوه ای، انواع خانواده گربه سانان، شغال و گرگ و سایر جانداران نیز  شناسایی می شوند.

یوسفی با بیان اینکه در استان تاکنون ۵۸ گونه پستاندار شناسایی شده و آذربایجان غربی از نظر تنوع پستانداران دارای رتبه دوم کشوری است گفت: پارک ملی دریاچه ارومیه در دنیا بزرگترین زیستگاه گوزن زرد وحشی و بزرگترین خاستگاه خالص ترین نژاد قوچ و میش ارمنی است.

آذربایجان غربی جزو مهمترین زیستگاه های گوزن زرد ایرانی و قوچ و میش ارمنی در کشور و منطقه است.

کد خبر 4549907

منبع: مهر

کلیدواژه: امید یوسفی گوزن زرد ایرانی محیط زیست آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارومیه مهیای جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در این جلسه با تاکید بر برگزاری هر چه بهتر این رویداد با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و توجه بیش از پیش به دریاچه ارومیه ، احیای این دریاچه را یکی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم برشمرد

 ابراهیمی افزود : برگزاری این جشنواره توجه ویژه دولت   به دریاچه ارومیه و بهبود شرایط آن را به نمایش خواهدگذاشت و حضور خانواده‌ها در یک برنامه و رویداد تفریحی ورزشی می‌تواند زمینه ساز ایجاد شادابی در جامعه شود.

 در پایان این جلسه، حاضرین به بررسی میدانی   محل برگزاری جشنواره پرداختند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصاویری از دلتنگی شدید ایرانی‌ها برای دریاچه ارومیه
  • افزایش ۲۸ درصدی بارش‌ها در حوضه دریاچه ارومیه
  • ارومیه مهیای جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی می شود
  • دومین جلسه هماهنگی جشنواره ورزشی ، تفریحی و فرهنگی دریاچه ارومیه
  • تدوین برنامه یک‌ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یک ساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • تدوین برنامه یکساله برای اجرای قانون هوای پاک
  • افزایش ۱.۶ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
  • حجم آب دریاچه ارومیه ۱.۶ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کرد
  • حال خوب دریاچه ارومیه عیدانه ای به مسافران