Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:36:05 GMT

کشف بیش از ۵۵ تن مواد مخدر در مرزها طی ۱۱ماه گذشته

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۵۰۲۳

کشف بیش از ۵۵ تن مواد مخدر در مرزها طی ۱۱ماه گذشته

فرمانده مرزبانی کشور از جلوگیری مرزبانان کشور از ورود بیش از ۵۵تن مواد مخدر طی ۱۱ماه گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ سردار قاسم رضایی، در همایش تخصصی بررسی تحولات ژئوپلیتیکی مرزهای ایران اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری درباره مرز بسیار با معناست، ایشان می‌فرمایند مرز هر کشور به منزله ناموس آن کشور است، دین اسلام هم به این موضوع نگاهی بسیار عمیق دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مزرزبانی کشور افزود: اگر مرز برای کشور جایگاهی ناموسی دارد، مابقی مسائل هم باید نسبت به این جایگاه تنظیم شود، نگهبانان میدانی و مراقبت‌های مختلف و مناسبی باید برای این کار مهیا شوند. اصل ٧٨ قانون اساسی در این خصوص بسیار پرمحتوا و وزین است، اگر کوچک‌ترین جابه جایی به مصلحت نظام باشد بایستی به تایید و تصویب چهار پنجم نمایندگان برسد که این اصل جزو محکم‌ترین اصول ما در قانون اساسی است.

سردار رضایی با اشاره به تعریف مرزبانی در پیش از انقلاب، تصریح کرد: پیش از انقلاب تعریف مرزبانی در کشور ما متفاوت بود، ما در آن زمان جزئی از پیمان‌های منطقه‌ای بودیم و مرز آن‌چنان جایگاهی نداشت.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،‌ فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: هیچ کشوری در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی تهدیدات مرزی ندارد و آن هم به جهت آرمان انقلاب اسلامی است و امروز تهدیدات مرزی ما با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به وظایف اصلی این نیرو، تصریح کرد: مرزبانی نیروی انتظامی سه وظیفه عمده دارد، اولین وظیفه این نیرو نظامی و دفاعی است، وظیفه دوم، انتظامی و استیفای حقوق دولت و مرزنشینان و سومین وظیفه مرزبانی، دیپلماتیک بوده و تنها نیروی مسلحی است که وظیفه مراودات دیپلماتیک دارد. به همت مرزبانان  در ۱۱ ماه گذشته، از ورود بیش از ۵۵ تن مواد مخدر به کشور جلوگیری شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرزباني مواد مخدر ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان رهایی صدها پرنده کمیاب زینتی و میمون از دست قاچاقچیان در مرزهای استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار شجاعی، اظهار داشت: ماموران همیشه مرزبانی استان در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی، بلافاصله بررسی دقیق موضوع و شناسایی قاچاقچی را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: مأموران مرزبانی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی در مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداختند و قاچاقچیان را که در حال انتقال محموله قاچاق به داخل کشور بودند، مشاهده کردند.

وی ادامه داد: قاچاقچیان پرنده‌های زینتی که قصد داشتند محموله خود را وارد کشور کنند، با مشاهده مأموران اقدام به تیراندازی سمت مرزداران کردند که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب اقدام مقابله‌ای انجام دادند و به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشتند و عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن محموله از محل متواری شدند.

شجاعی افزود: مأموران مرزبانی سیستان و بلوچستان اعزام شده به محل در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی موفق به کشف 224 قطعه پرنده زینتی از نوع عروس هلندی و مرغ مینا و 32 میمون شدند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان گفت: کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را بیش از 16 میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • متلاشی شدن باند قاچاق مواد مخدر در مازندران