Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سلامی گفت: در رقابت نفوذ بین ارزش‌های انقلاب و اسلام و نفوذ سیاست‌های دشمنان؛ ارزش‌های اسلام و انقلاب غلبه یافته و جهان اسلام بیدار و جهاد در همه سرزمین‌های اسلامی ریشه یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار سرتیپ پاسدار «حسین سلامی»، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز( ۴ اسفند) در گردهمایی بزرگ رزمندگان استان از سری برنامه های ستاد بزرگداشت کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان در سخنانی با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان خیر کثیر و تجسم سیمای زنانه قرآن عظیم و شهادت ۲۸ شهید حادثه تروریستی خاش ـ زاهدان؛ رزمندگان را بیرق دار جهاد و شهادت در سخت ترین لحظه های تاریخ اسلام و ایران توصیف کرد که سینه های ستبر خود را سپر بلای امت اسلام کردند و سینه خاکریزهای دشمن را شکافتند و از آبرو و‌حیثیت و کرامت و ناموس این ملت جوانمردانه دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




وی با بیان اینکه رزمندگان رنج هجرت برای جهاد و اسارت برای آزادی ملت و جانبازی برای سرافرازی این امت را به جان خریدید و به تعبیر امام علی علیه السلام زینت ولایت، دژ مستحکم اسلام و برگزیده خدا شدند؛ افزود: خدا شما را شایسته جهاد در راه خود قرار داد؛ مردان آزمون بزرگ تاریخ؛ کسانی که تاریخی سرشار از حماسه و افتخار و عزت برای این سرزمین نوشتید. مردان بزرگ لشکر ۴۱ ثارالله، آن لشکر آسمانی با مردان بزرگش که به هر خطی می زدند آن را می شکستند و هنرشان فراری دادن و تعقیب دشمن و پرچم اسلام را با فرمانده ای دلاور، رشید، نام آور، مومن و سلحشور که همانند ستاره ای بر اسمان افتخارات دنیای اسلام و ایران می درخشد به نام سرداز حاج قاسم سلیمانی به اهتزاز در آوردند.


سردار سلامی ادامه داد: کرمان سرزمین عالمان بزرگ با تاریخی کهن و درخشان در عرصه تمدن ایران و اسلام و مردمانی وفادار و شجاع و اهل ایثار و محبت اهل بیت، ولایتمدار، مجاهد و مومن؛ امروز گرد هم آمدیم تا از حماسه های جاودان شهیدان مان در این مجلس یاد کنیم.


وی با بیان اینکه هر ملتی برای یافتن هویت و شخصیت خود نیازمند منبع تولید هویت است و ریشه و شخصیت و منزلت خود را از منبعی دریافت می کند؛ گفت: همانگونه که عاشورا منبع هویت بخش مسلمانان و خصوصا شیعیان بود و به آنها روح جاودانگی و شرف و ایستادگی آموخت تا مسلمانان با الهام از روح عاشورا در مقابل ظالمان و ستمکاران بایستند؛ دفاع مقدس هم نازله ای از آن دریای بزرگ کرامت و نمی از یم عاشورا بود، با مردانی که از اصحاب آن واقعه عظیم الهام گرفته و می خواستند واقعه های سنگین صدر اسلام جبران و امام شان در برابرجباران تاریخ تنها نماند.


سردار سلامی دفاع مقدس را مولد فرهنگ شهادت و مقاومت و شهدا را مظهر قدرت اسلام و ایران توصیف و بیان کرد: شهدا روح جدیدی بر پیکره امت جاری کرد و سازندگان اصلی عظمت و عزت و استقلال و اقتدار ما و برای همیشه جاودانه این نقش زیبا را بر سیمای این ملت به تصویر می کشانند و فرهنگ شهادت تولید کننده قدرت است زیرا در فضای نابرابر جنگ با قدرت های به ظاهر بزرگ چیزی که خباثت این قدرتها را از کار می اندازد نهراسیدن از مرگ است.


وی ادامه داد: ملتی که مرگ و زندگی را جابجا می کند و مرگ در راه آرمان ها و هدفها و خدا را آغاز زندگی جاودان می داند از هیچ قدرتی هر قدر بزرگ باشد نمی هراسد و وقتی ملتی از مرگ نهراسد هرگز تسلیم دشمن نمی شود‌.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: وقتی ملتی بر این استوانه های عظیم تکیه می کند که استخوان هایشان ستون های محکم حیثیت و اعتبار و منزلت یک ملت است، هرگز شکست نمی خورد و هر چه امروز از استقلال و آزادی و کرامت و بزرگی و عزت و امنیت و آرامش و شکوه و پیشرفت در این جامعه می بینیم حاصل شهادت شهدا و جانبازی و تحمل اسیران آزاده و نبرد شرافتمندانه رزمندگان ما است.



سردار سلامی افزود: نه تنها در آن دوران کشور را از خطر شکست و نظام جمهوری اسلامی را از خطر فروپاشی و انقلاب را از خطر سیطره دشمن نجات دادند که امنیت را برای همیشه تاریخ این سرزمین به ارمغان آوردند؛ بعد از دفاع مقدس جنگ های بزرگی در منطقه پیرامون ما اتفاق افتاد و سرزمین هایی ویران شد اما ایران آزاد و آباد و سربلند و مستقل باقی ماند و به عنوان مظهر قدرت جهان اسلام در برابر همه قدرت ها چون خورشید می درخشد.

 

وی این درخشش را حاصل صبر رزمندگان و خانواده شهدا دانست و تصریح کرد: روح سلحشوری و فرهنگ جهاد و شهادت برای ملت ما هویتی ساخت که جهان آن را به رسمیت شناخت؛ مقاوم بودن، تسلیم نشدن و مصمم بودن برای هدفها و آرمان ها و مکتب و عزت و کرامت و شرافت این ملت است؛ عناصری که امروز ایران به واسطه آن در جهان شناخته می شود و فرماندهان ما شجاعت طراحی عملیات های پیچیده را پیدا کردند و اگر شما نبودید که از دریا عبور کنید تا اسکله الامیه را تصرف و سخره کوهها را زیر گام هایتان بپیامیید و از میادین مین و هور عبور و جزایر مجنون را تصرف و در نزدیکی بصره تکبیر بگویید و... چه کسی می توانست عملیات های بدر و خیبر و والفجرها را طراحی کند؟ طراحی عملیات های پیچیده ای که در تاریخ جنگ های جهان بی سابقه است و به فرموده امام علی علیه السلام شما کاسه سرهاتان را به خدا عاریه دادید.



جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارج نهادن به زنانی که غیرتمندانه فرزند و همسر خود را برای جنگ ترغیب و بدرقه می کنند؛ گفت: اگر این مردان و زنان نبودند با این دشمن های قدار ملتی به نام ایران می توانست در برابر جهان اینگونه بایستد؟ پس ما با شهادت زنده ایم و رمز حیات و جاودانگی ما شهادت است؛ این فرهنگ هنر مقاومت و بهترین ابزار ما و غلبه ما را در هر جنگ و محیط ممکن می کند و این اگر بیش از نسل فداکار دوران جنگ در روح و جان جوانان ما جای نگرفته باشد کمتر از آن نیست. 

 

وی با افزودن اینکه این شجاعت و هنرنمایی که خصوصیتی برای همه ملت ایران است باعث شد ما بمانیم؛ به صراحت گفت: ما تجربه داریم فقط با مقاومت و ایستادگی می توان دشمن را ناامید کرد و بر او تسلط یافت؛ پاسخ دشمن در جنگ را باید در میدان جنگ داد و اگر در اثنای جنگ به مذاکره سیاسی روی می آوردیم آن مذاکره ناقص هرگز ما را در جنگ‌ پیروز نمی کرد و آن مذاکره را می باختیم و جنگ ادامه می یافت اما نه با آن عزم و ایمانی که رزمندگان با آن می جنگیدند جنگ بر دشمت را باید در میدان جنگ خانمه داد و ان وقت به میدان سیاست رفت. این تجربه دقیق و عمیق و انکارناپذیر است.



سردار سلامی ادامه داد: دشمن هر گاه در ملت اراده ببیند سست می شود و خانه دشمنان ما عنکبوتی است که ان اوهن البیوت لبیت العنکبوت... ما در سختی ها رشد کردیم و می دانید این حقیقتی الهام یافته از قرآن است که آسایش ها از دل سختی ها متولد می شود؛ ما ظرفیت های خود و دشمن را در جنگ شناختیم؛ پس سخن از مقاومت و برآورد ما از دشمن آگاهانه است و می دانیم آنها به زوال و ناتوانی در قدرت رسیدند و ملت ایران در اوج اقتدار نسبت به هر زمانی است. اینها تجربه های میدان و نه آرزوهای ذهنی ما است. ما درس گرفته ایم. از این ۴۰ سال مقاومت در مقابل دشمنان که با مقاومت هم زودتر و هم سریع تر و هم با هزینه کمتر و دستاوردهای بیشتر می توان به هدف های بزگ رسید.



وی تاکید کرد: اگر می خواهید سیاست های دشمن را خنثی و در میدان آنها بازی نکنیم فقط باید در مقابل آنها بایستید و از هیچ چیز نترسید؛ مذاکره و سازش و تعامل بازی در میدان دشمن و مقاومت قدرت آفرین و سازش با دشمن تضعیف کننده قدرت و سست کننده اراده ها است.‌ما در مقاومت هرگز به دشمن امتیاز نمی دهیم اما در سازش مجبوریم؛‌ ما جنگیده ایم تا فرهنگ و روح و ادبیات مقاومت را بیاموزیم که آموخته ایم وعده های الهی بر روی زمین برایمان تفسیر شود و قلوب ما مطمئن است ما با ایمان و قلبمان می جنگیم.



سردار سلامی با بیان اینکه مذاکره و سازش جز تحقیر و کوچک شدن در برابر قدرت های بزرگ ثمری ندارد اما مقاومت عزت بخش است؛ بیان داشت: چقدر زمان طول می کشد تا هویتی چون عربستان که آنقدر تحقیر شد که او را گاو شیرده خواندند، از صفحه ذهن ها پاک شود؟! همراهی با دشمن و قرار گرفتن در میدانی که او می سازد چیزی شبیه معامله با دولت سعود و ملت عربستان است لذا در هر میدانی باید پاسخ دشمن را در همان میدان داد، پس وقتی او ما را تحریم اقتصادی می کند ما در عرصه اقتصاد به او پاسخ می دهیم.

 

 

وی با تصریح به اینکه شهادت این نیست که می ایستیم تا دشمن بر سر ما آتش ببارد تا کشته شویم. ما در جنگ هرگز روی یک خاکریز نایستادیم، گفت: امروز هر گاه از دفاع صحبت می کنیم دفاع راهبردی و کلان ما جنگ نیست اما اگر گزینه دشمن جنگ بود ما سرتاسر تهاجم می شویم. معنای شهادت کشته شدن یک طرفه نیست تا ۱۰ نفر از او نکشیم یک نفر از ما شهید نمی شود. امروز هم می گوییم با هیچ کشوری سر جنگ نداریم اما در جنگ دیدید اکثرا در تهاجم جان عزیزشان را برای حیثیت این ملت از دست دادند تا به حیات طیبه برسند.


جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: دفاعی بودن ما در سطح عالی جنگ است اگر کسی بخواهد تهاجم کند دیگر او را رها نمی کنیم شاید آغاز جنگ با دشمن باشد اما پایان آن حتما با ما است؛ در جنگ اقتصادی هم با تدبیر نورانی و هدایت های الهی و حکمت های بالغه امام خامنه ای به فضل الهی در میدان اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت درونی در میدان پاسخ خواهیم داد و او را ناامید و به او نشان می دهیم از هر زاویه ای که به سوی ملت ایران بیاید ثمری جز شکست ندارد.



وی با تصریح به اینکه قدرت خود را از درون ایستادگی به دست آوردیم؛ ابراز کرد: امروز عجز، ناتوانی در عمل، ابهام در سیاست را برای دشمن می بینیم اگر ناتوان نبودند چرا از ما درخواست داشتند به نفوذمان در منطقه خاتمه بدهیم؟! زیرا در رقابت نفوذ بین ارزش های انقلاب و اسلام و نفوذ سیاست های دشمنان؛ ارزش های اسلام و انقلاب غلبه یافته و جهان اسلام بیدار و جهاد در همه سرزمین های اسلامی ریشه یافته و جوانان بیرق های جهاد را در دست و دشمنان را بیابان ها و خیابان ها تعقیب می کنند تا سیطره سیاسی آنها را از سرزمین های اسلامی محو و از اسارت و بردگی آزاد و اسراییل را در آن جغرافیای سیاسی و قفس تنگ سیاست محبوس و سرانجام او را محو کنند.



سردار سلامی ادامه داد: از دشمنان هم عبور می کنیم؛ ملت ما بزرگ تر از دشمن خود است و سلاح ها کارگر نیستند گرچه در میدان نبرد سلاح های ایران سرشار از قدرت متراکم برای شکست دادن دشمنان بزرگ فراهم شده و ما برای شکست نخوردن قدرت انبار نکردیم بلکه برای پیروزی قدرت انباشته ایم؛ این اراده ملت ما است و نسخه ما در اراده و تحمل ما است؛ ‌مقاومت ما در عرصه اقتصادی به معنی سکون و فشار یک جانبه دشمن نیست بلکه حرکت برای پیشرفت و تولید منفعت و ثروت است؛ همه بدانند مقاومت ما در تحمیل فشار بر دشمن در حین حرکت است. 



وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال اول انقلاب با همه فشارها خاتمه یافت و در آغاز گام دوم در حالیکه قدرتمندترین هستیم؛ افزود: ما فرمول های پیروزی و غلبه بر دشمن را تجربه کردیم‌ و ایران با مردمی آگاه تر و شکیباتر و رهبری آگاه و شجاع و حکیم و علم و دانشی در طراز پیشرفته ترین دانش نوین بشری و ذخیره گرانقدری از شهیدان را داریم چه چیزی برای اول شدن در عالم کم دارد؟ اول بودن شایسته ملت ایران است.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله مومن خبرگزاری شبستان مقام معظم رهبری اردبیل اصفهان بیانیه گام دوم انقلاب آموزش و پرورش حادثه تروریستی زاهدان مجلس عتبات عالیات ۴ اسفند سردار سلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در اجتماع باشکوه مردم سمنان با قدردانی از استقبال گرم مردم تصریح کرد: باور بنده این است که این استقبال مردم نشانه عشق به انقلاب، نظام، ولایت و ارزش‌هاست و مبحت آنها به بنده نیز صرفا به عنوان یک خدمتگزار و سرباز ولایت است و بنده این محبت و حضور مردم را برای خود مسئولیت‌آور می‌دانم.

رئیس جمهور برخورداری از فرهنگ غنی، علم، ایمان و دلدادگی به دین را از ویژگی‌های تمدنی و تاریخی مردم سمنان برشمرد و افزود: مردم سمنان مردمی باایمان و امیدوار هستند؛ دو اصلی که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برای انسان‌های سالک و دلداده به انقلاب محوری عنوان شده است. دشمن تلاش می‌کند با روش‌های مختلف، با ایجاد و گسترش شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان ما به عنوان دو رکن اساسی برای موفقیت و پیشرفت را هدف قرار دهد، اما امروز شاهدیم که به رغم خواست دشمن و با همت و تلاش همین جوانان و حمایت دولت 8 هزار و 400 واحد تولیدی راکد احیا شده است.

رئیسی با اشاره به نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، رسیدگی به مشکلات در حوزه‌های آب، برق، جاده، درمان و دیگر بخش‌ها را وجه اصلی همت و تلاش دولت مردمی برشمرد و اظهار داشت: دولت مردمی در مواجهه با مشکلات از کنار آنها عبور نمی‌کند، بلکه برای آن مشکل چاره‌اندیشی و برای رفع آن تلاش می‌کند. از صبح امروز تا کنون پیگیر کیفیت اجرای مصوبات سفر اول دولت به سمنان بودیم و از جمله از نیروگاه سیکل ترکیبی، خط انتقال آب و نیروگاه تجدیدپذیر بازدید و بخش‌های جدید آن را افتتاح کردیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه رفع دغدغه مردم در زمینه مسکن نیز از دیگر برنامه‌های دولت است، به افتتاح 2 هزار واحد مسکونی در جریان این سفر اشاره کرد و با بیان اینکه 19 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در استان در دست ساخت است، تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که نرخ بیکاری در استان به شکل قابل توجهی کاهش یافته و با فعال شدن تولید در عرصه‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و دیگر عرصه‌ها اشتغال رونق گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه دولت به خدمتگزاری برای شما مردم افتخار کرده و با اتکا به شعار «ما می‌توانیم» شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات است، خاطرنشان کرد: همانطور که عملیات «وعده صادق» با تلاش رزمندگان و مجاهدان ما در سنگر مبارزه با دشمن تحقق یافت در سنگر تولید نیز با دنیایی از امید و ایمان حرکت کرده و با باور ما می‌توانیم همه مشکلات را حل خواهیم کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: دیروز برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم را که باعث حساسیت دشمن می‌شود، اما امروز موشک‌های ما به قلب دشمن فرود می‌آید تا آنها را متوجه جنایات و نسل‌کشی‌هایشان کند؛ ‌یقین داریم همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی به ما آموختند، در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

دیگر خبرها

  • سردار استکی: عملیات وعده صادق باعث شکسته شدن قدرت پوشالی اسرائیل شد/ دشمن برای جبران تحقیر به عملیات روانی روی آورد!
  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»
  • علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
  • تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است
  • عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست
  • دفاع از ملت فلسطین مسئولیت بزرگ امت اسلام است
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی شناسایی واطلاعات لازم در اختیار ماست
  • دشمن ذلت را در عملیات «وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت
  • دشمن ذلت را در عملیات«وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت