Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهرخ رمضان‌نژاد رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در همایش تجلیل از روز مهندس اظهار کرد: علوم مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با نقش‌آفرینی در حوزه تولید موادغذایی می‌تواند مهم‌ترین ابزار تأمین امنیت و رفاه برای مردم سرزمین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آثار حاصل از بکارگیری علوم مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در عرصه‌های مختلف کشاورزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشهود است، افزود: بر این اساس تولید محصولات کشاورزی از ۲۵ میلیون تن در اوایل انقلاب به ۱۲۲ میلیون تن افزایش یافته است که این امر تنها از مسیر بکارگیری علوم مهندسی کشاورزی ایجاد شده است ضمن آنکه تولید محصولات شیلاتی از ۳۰ هزار تن اوایل انقلاب به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یافته که این رشد ۴۰ برابری نشأت گرفته از بهره مندی علم و دانش بوده است.

بیشتر بخوانید: کاهش ۳۱ درصدی کشتار دام سبک صحت ندارد/ظرفیت گلخانه‌های کشور از ۳ هزار هکتار گذشت

رمضان‌نژاد ادامه داد: با استقرار دولت تدبیر و امید و راهبردی وزارت جهاد کشاورزی و در اولویت قرار دادن ارتقای بهره‌وری زمینه به کارگیری و استفاده از ظرفیت‌ها و توان مهندسی کشاورزی فراهم شده است.

به گفته این مقام مسئول تولید محصولات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است که این امر تنها با اتکا بر افزایش بهره‌وری تحقق یافته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ادامه داد: طی دوران مدیریت وزیر جهاد فعلی، بخش کشاورزی به دستاورد‌های ماندگاری از جمله خودکفایی گندم و پایداری آن دست یافته است.

به گفته وی، امروز نظام زراعی با اتکا بر تکنولوژی و علم توانسته در مقابل تهدید‌های اقلیمی مقاومت کند.

رمضان‌نژاد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دانش آشکارترین ابزار اقتدار یک کشور است، اظهار کرد: ما به عنوان صاحبان دانش برای اقتدار کشور بیش از پیش تلاش می‌کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در پایان تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد اعضای سازمان نظام مهندسی را جوانان تشکیل داده اند و ما با برخورداری از دانش و نیروی متخصص جوان می‌توانیم در راستای تحقق بیانات رهبری گام برداریم.

انتهای پیام/

تولید محصولات کشاورزی از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات زراعی دیم در لرستان
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها