Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@22:16:31 GMT

40 زن و شوهر در دام پلیدی افتادند + جزییات

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۵۰۸۶

رکنا: فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری متهم پرونده کلاهبرداری از 40 زوج جوان با ترفند وعده جهیزیه و لوازم خانگی ارزان‌قیمت در مشهد خبر داد.

به گزارش رکنا، محمدکاظم تقوی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری با تبلیغات گسترده و فروش ارزان قیمت جهیزیه و لوازم خانگی توسط فروشنده‌ای در یکی از مجتمع‌های بزرگ تجاری مشهد با توجه به اهیمت موضوع، دستورات لازم برای پیگیری سریع پرونده صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان خراسان رضوی در عملیاتی مشترک با کارآگاهان اطلاعات جنایی پلیس، بررسی‌های تخصصی خود را آغاز کردند. تحقیقات اولیه کارآگاهان نشان‌دهنده از آن بود که متهم پرونده پس از جلب اعتماد شهروندان با تبلیغات گسترده از آنان وجوهی را دریافت کرده و بعد از آن پاسخگوی مشتریان خود نبوده است.

تقوی ادامه داد: در بررسی‌ها نخستین مشخص شد متهم با ادعای نمایندگی برندهای خارجی و داخلی معتبر و همچنین درج جملات مذهبی در سربرگ‌ها و متن فاکتور و قول تخفیف و مساعدت به زوج‌های جوان، اعتماد مشتریان را جلب و با گرفتن مبالغی از 20 میلیون تا 150 میلیون ریال از ارسال کالاها به آدرس مشتریان خود خودداری کرده است.

فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: کارآگاهان با اقدام‌های اطلاعاتی محل‌های احتمالی تردد متهم را شناسایی و پس از چند روز کار گسترده پلیسی این فرد را در حاشیه شهر مشهد و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند. متهم تاکنون 20 شاکی دارد و مبلغ کلاهبرداری شده توسط وی به 3 میلیارد و 300 میلیون ریال رسیده است.

وی به مراجع قضایی معرفی شد و تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی در این رابطه ادامه دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: کلاهبرداری کلاهبرداری پلیس جنایی کلاهبرداری کلاهبرداری پلیس جنایی اخبار حوادث استان خراسان رضوی مشهد کلاهبرداری زوج جوان جهیزیه عکس مرد فیلم من دستگیر دستگیری جوان رئیس پلیس اصفهانی کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اواخر فروردین امسال، مرد جوانی به اداره چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد و هنگامی که مقابل کارآگاهان قرار گرفت، با اظهارات ضد و نقیضی گفت: همسرم به نام مهتاب چندی قبل از خانه خارج شده اما دیگر بازنگشته است. ساعتی پیش یک پیامک از تلفن‌همراهش برای من آمده که در آن فردی نوشته بود، همسرم را به‌خاطر اختلافات شخصی به قتل رسانده و جسدش را در یک باغ دفن کرده است؛ سه فرزند دارم که بهانه مادر خود را می‌گیرند، لطفاً کمک کنید.

پس از ثبت شکایت و تشکیل پرونده در دادسرای امورجنایی، تیمی از کارآگاهان با دستور بازپرس پرونده وارد عمل شدند و برای تحقیقات محلی پای در خانه زن فقدانی گذاشتند اما در آنجا مشخص شد این زوج جوان اختلافات خانوادگی گسترده‌ای با یکدیگر دارند که همسایه‌ها نیز این موضوع را تایید کردند.

تیم جنایی در گام بعدی به سراغ اقدامات اطلاعاتی رفتند که بررسی‌های فنی در این شاخه از تحقیقات حاکی از آن بود، چند هفته قبل این زوج جوان با یک خانواده دیگر برای مسافرت به شمال رفتند اما پس بازگشت از این سفر اختلافات آنها بیشتر شده است.

در ادامه نیز مشخص شد، مردی که فقدانی همسر خود را با اظهارات ضد و نقیضی به پلیس آگاهی گزارش کرده است، به فرزندان خود گفته که مادرشان از خانه قهر کرده و دیگر با نخواهد گشت که این سرنخ‌های مهم باعث شد تا متهم با دستور بازپرس جنایی، بازداشت شود.

متهم که به موادمخدر اعتیاد شدیدی دارد در جریان بازجویی‌ها منکر هرگونه اختلاف با همسر خود بود اما او پس مواجه با مدارک موجود داخل پرونده چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشت و از یک جنایت هولناک پرده کرد.

مرد جوان ماجرا را اینطور توضیح داد: با همسر اختلاف داشتیم و به یکدیگر بدبین بودیم؛ چند هفته قبل با یک خانواده دیگر که از دوستان ما بودند به شمال رفتیم اما من در آنجا مخفیانه و به دور از چشم مهتاب پیشنهاد دوستی به یکی از همسفرها دادم که همسرم متوجه و باعث شد تا اختلاف‌ها بیشتر شود.

متهم گفت: هنگامی به تهران بازگشتیم، بچه‌ها به مدرسه رفتند و مهتاب این ماجرا را با من درمیان گذاشت که منجر به درگیری شدید بین ما شد؛ در جریان این نزاع کنترل خود را از دست دادم و با یک روسری همسرم را به قتل رساندم؛ نمی‌دانستم چه‌کاری انجام دهم برای همین جسد را زیر تختخواب داخل اتاق گذاشتم و به هنگامی که بچه‌ها به خانه آمدند مدعی شدم که مادرشان قهر کرده و از خانه رفته است.

وی ادامه داد: جسد نزدیک به دو روز زیر تخت قرار داشت و دچار جمود نعشی شده بود؛ برای همین وانت یکی از اقوام را قرض گرفتم و جسد بین یک پتو قرار دادم؛ اتفاقاً آن روز نیز در ساختمان ما یکی از همسایه‌ها اسباب‌کشی داشت به‌خاطر همین کسی به من شک نکرد!

مرد جنایتکار گفت: جسد را به یکی از روستا‌های اطراف شرق تهران بردم و در آنجا دفن کردم و با تلفن همراه همسرم یک پیامک برای گمراه کردن مسیر پرونده برای خود ارسال و پس از آن با طراحی یک سناریوی خیالی فقدان مهتاب را به پلیس اعلام کردم.

پس از اعترافات متهم و رمزگشایی از سرنوشت مرگبار زن گمشده، کارآگاهان اداره چهارم و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی ماموریت یافتند تا به همراه متهم راهی روستای موردنظر واقع در شرق تهران شوند و جسد را پیدا کنند.

به گزارش تسنیم، با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!
  • فریب دختر ۱۸ ساله با وعده ازدواج و مهاجرت
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!
  • راز مرگ پسر ۲۲ ساله گمشده برملا شد
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • دستگیری قاتل فراری پس از ۲ سال در قشم
  • قاتل فراری در قشم دستگیر شد
  • قاتل تهرانی در قشم به دام افتاد
  • دستبند پلیس بر دستان قاتل فراری