Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا محمدی دادستان نظام پزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به صدور کیفر خواست پرونده مرگ کودک سه ساله بر اساس نظریه کارشناسی در نظام پزشکی قصور پزشک معالج تشخیص داده شد و برای آن کیفرخواست صادر و به دادگاه بدوی ارجاع داده شد.
محمدی ادامه داد: آن بخش از قصور که ناشی از خطای انتظامی پزشک معالج است، سازمان نظام پزشکی بر اساس تصمیم دادگاه با آن برخورد خواهد کرد و بحث مربوط به دیه با توجه به نظریه کارشناسی سازمان در خصوص تعیین نوع و درصد قصور نیز با دادگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه نحوه برخورد با پزشک متخلف از جنبه انتظامی بستگی به رأی نهایی دادگاه دارد، خاطرنشان کرد: برخورد نظام پزشکی متناسب با شدت صدمات متفاوت است و از موارد ساده تا شدید که شامل تذکر شفاهی، کتبی، توبیخ کتبی و درج در پرونده، محرومیت از کار و لغو پروانه مطب به مدت سه ماه، یک و یا سه سال و مادام‌العمر است را در برمی‌گیرد.
دادستان نظام پزشکی استان مرکزی در پایان گفت: با توجه به اینکه نمی‌دانیم تصمیم قطعی دادگاه چیست نمی‌توان در این مورد تصمیم‌گیری کرد، در واقع با توجه به رسیدگی صورت‌گرفته در دادسرا برای پزشک معالج کیفرخواست صادر کردیم. از لحاظ قانونی نظام پزشکی می‌تواند موضوع رسیدگی را با حضور سه، پنج و یا هفت کارشناس انجام دهد، در این پرونده با حداکثر تعداد کارشناس و با دقت پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و همه جوانب بررسی و در این رابطه کیفرخواست صادر شد.

انتهای پیام / ک.

رسیدگی به پرونده مرگ روناک با حداکثر تعداد کارشناس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به این ترتیب تعطیلی بلند مدت این شبکه اجتماعی تایید شد.

پیش از این و از زمان فوریه، کاربران پاکستانی از مشکلاتی هنگام استفاده از ایکس خبرداده بودند. اما دولت هیچ بیانیه رسمی در این زمینه تاکنون منتشر نکرده بود.

وزارت کشور پاکستان در بیانیه ای نوشتاری به دادگاه عالی اسلام آباد به تعطیلی ایکس اشاره کرده است. دادگاه دیگری نیز به دولت اعلام کرده ممنوعیت را طی یک هفته بررسی می کند.

وزارتخانه در بیانیه ارسالی به دادگاه نوشته است: در اینجا ذکر این نکته بسیار مناسب است که عدم پایبندی ایکس به دستورات قانونی دولت پاکستان و رسیدگی به نگرانی های مربوط به سوء استفاده از پلتفرم خود، اعمال ممنوعیت را ضروری می کند.

طبق بیانیه، ایکس تمایلی به حل مشکلات نداشته است.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: تصمیم برای ممنوعیت ایکس در پاکستان براساس منافع امنیت ملی، حفظ نظم عمومی و حفاظت از یکپارچگی کشور گرفته شده است.

دسترسی به ایکس از زمان انتخابات ملی پاکستان در ۸ فوریه ۲۰۲۴ میلادی مسدود مانده است.

کد خبر 6081523

دیگر خبرها

  • پرونده فوت متخصص قلب طرحی به کجا رسید؟
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • پیگیری پرونده فوت متخصص قلب طرحی
  • کمیسیون پزشکی حج تمتع ۱۴۰۳ در گلستان تشکیل شد
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • پلمب مطب یک پزشک در کوهدشت/ پزشک متخلف ۱۱ میلیارد ریال جریمه شد
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی