Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرالله شفیعی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دور از نگاه سیاسی و جناحی و براساس مصلحت و حفظ 2 اصل جمهوریت و اسلامیت لایحه قانون جامع انتخابات را بررسی و زمینه تصویب آن را فراهم کنند.
وی بیان کرد: طراحی و تنظیم لایحه جامع قانون انتخابات براساس سیاست های رهبر معظم انقلاب توسط دولت تنظیم و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و با تصویب آن بسیاری از مسائلی که برای دست اندرکاران امر انتخابات روشن نیست، مشخص می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شفیعی اضافه کرد: فراگیری، شفافیت هزینه انتخابات، برگزاری انتخابات الکترونیک و تدوین قانون برای جرائم انتخاباتی از نکات مهم و اصلی لایحه قانون جامع انتخابات است.
وی ادامه داد: با بررسی و تصویب لایحه قانون جامع انتخابات باید دورزدن قانون از طرف کاندیداها محدود شود و قانون به صورتی طراحی شود که راهی برای گریز از آن نباشد.
شفیعی گفت: شفاف سازی نظام مالی در فعالیت های تبلیغاتی انتخابات از نکات مهم لایحه قانون جامع انتخابات است که باید مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد.
وی یادآور شد: یکی ازآسیب های جدی در انتخابات بحث مالی است که کاندیداها برای انجام تبلیغات لازم نیازمند حمایت مالی هستند و درشرایطی این حامیان مالی کاندیدای مورد نظر را مدیون خود می دانند و همین امر زمینه فساد در جامعه را فراهم می کند.
شفیعی اضافه کرد: برگزاری همزمان انتخابات ها در کاهش هزینه ها تاثیرگذار است و با این کار در وقت مردم و هزینه ها صرفه جویی صورت می گیرد.
وی تاکید کرد: در بحث نظارت شورای نگهبان در این لایحه باید به گونه ای عمل شود که شورای نگهبان را نسبت به وظیفه اصلی خود محدود نکند زیرا تضعیف نظارت استصوابی شورای نگهبان کیان جمهوری اسلامی را با خطر و تهدید روبرو می کند.
شفیعی در باره ترکیب هیات اجرایی مرکزی گفت: ترکیب اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات نیاز به تامل بیشتری دارد و باید از مرحله شعاری خارج شود.
لایحه اصلاح قانون انتخابات، انتخابات های ریاست جمهوری،‌ مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراها را شامل می شود و موضوعاتی همچون شفافیت مالی و استانی شدن انتخابات از جمله مواردی است که در آن مطرح شده است.
6047/6043
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 انتخابات جامعه خبرگان رهبری قانون لایحه 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس دوشنبه شب  لایحه بحث برانگیزی را تصویب کرد که به دولت این کشور اجازه می‌دهد پناهجویانی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده اند به رواندا اخراج کند.

براساس گزارش القدس العربی، پس از اینکه اعضای مجلس اعیان انگلیس این پیش نویس قانون را بار‌ها و بار‌ها برای اصلاح بازگرداند، در نهایت موافقت کردند که هیچ اصلاحیه اضافی در متن ارائه نکنند که اجازه تصویب آن را داد.

پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه تایید کرد که همه چیز برای اخراج پناهجویان به رواندا آماده است و  مهم نیست چه اتفاقی بیفتد  به محض تصویب لایحه بحث برانگیز پارلمان در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف ارائه ابزاری که دولت برای سازماندهی این اخراج مهاجران غیرقانونی استفاده می‌کند، گفت که پرواز‌ها هر چه که باشد انجام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • تصویب ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • محرومیت کارگران از تعطیلات آخر هفته!
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران به روندا را تصویب کرد