Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@03:34:18 GMT

حکومت ولی فقیه، اعتقادی است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۵۲۱۵

حکومت ولی فقیه، اعتقادی است

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز شنبه در آیین رونمایی از کتاب 'تبیین نظریه حکومت اسلامی و ولایت فقیه' گفت: در مساله اقتصادی صرف اینکه کارها مردمی شود کافی نیست بلکه باید قبل از آن فرهنگ اقتصاد دینی را به مردم منتقل کرد.
وی ادامه داد: در بحران های اقتصادی از یک سو تحریم های دشمن، از سوی دیگر بی تدبیری های برخی دولتمردان ولی از سوی دیگر بی اخلاقی اجتماعی مردم بسیار به بحران های اقتصادی دامن می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: توکل به خدا داشتن، زیاده خواهی نکردن، غصه نخوردن برای فردا، درست کار کردن و به فکر همدیگر بودن از ضروریات است که توده جامعه باید در همه زمان ها به ویژه در بحران های اقتصادی و معیشتی مدنظر قرار دهند.
وی خاطر نشان کرد: البته مردم در راهپیمایی و برنامه های دینی شرکت گسترده دارند و هدف آنها زدن مشت محکم به دهان استکبار و دشمنان است و این فرهنگ خوبی است که مردم بین عملکرد برخی مسوولان و ضرورت حفظ نظام اسلامی تمایز قابل می شوند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به نقش مردم در تعیین سرنوشت حکومت ها اشاره کرد و افزود: همه انبیا و اولیا به واسطه اینکه مردم به وظیفه خود درست عمل نکردند، فریب و ضربه خوردند و می توان گفت بزرگترین ضربه را توده مردم به انبیا زده اند.
وی تصریح کرد: از منظر دینی کسی که به صرف شنیدن مطلب آن را بیان کند، دروغگو است ولی امروز شایعات توسط توده مردم به سرعت پخش می شود و وظیفه روحانیت است که این افکار و این اشکالات را در جامعه با روشنگری تغییر دهند.
امام جمعه اصفهان اضافه کرد: روحانیت باید بیش از پیش اخلاق اسلامی را در جامعه ترویج دهند زیرا اخلاق در کنار احکام و عقاید اسلامی منظومه فکر دینی را فراهم می سازد.
وی در معرفی کتاب 'تبیین نظریه حکومت اسلامی و ولایت فقیه' گفت: مضمون این کتاب در خصوص ولایت فقیه است که در سوریه و ایران مباحث آن را ارائه کرده ام و برای ارائه آن کتاب های بسیاری مطالعه شد و تلاش کردیم در مقایسه با سایر کتاب ها در این زمینه دارای انسجام و نظم لازم باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد اظهارداشت: در این کتاب در وهله اول به ضرورت تشکیل حکومت پرداخته شد و همچنین اشکالاتی که به ضرورت تشکیل حکومت وارد شده است بررسی و پاسخ آن داده شده که چنین اشکالاتی مربوط به حاکم ظالم و نه اصل حکومت است.
وی بیان کرد : در ادامه این کتاب به تبیین ادله عرفی، عقلی و شرعی تشکیل حکومت پرداخته شد.
امام جمعه اصفهان ادامه داد: از منظر اسلامی حاکم و حکومت لازم است و همچنین باید حاکم عادل، عفیف و حتی برخی علما بر ضرورت مجتهد بودن حاکم ادعای اجماع در بین علمای شیعه را داشته اند.
وی با بیان اینکه از منظر برخی فرق اسلامی هر حاکمی اولوالامر است، گفت: این دیدگاه اشتباه است زیرا اولوالامر باید در مسیر خدا، پیامبر و ائمه اطهار (ع) گام بردارند و لذا اگر حاکمی خلاف این مسیر حرکت کند ضرورتی به اطاعت از او وجود ندارد و اولوالامر نیست.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: یکی از مباحث مورد نیاز امروز بحث ولایت فقیه است که دشمن نیز آن را هدف قرار داده است و روحانیون باید آن را در جانعه تبیین کنند.
وی با اشاره به پخش مستند روایت رهبری از صدا و سیمای جمهوری در روزهای اخیر اقدام خوبی بود که به برخی شایعات پاسخ خوبی ارائه کرد.
به گزارش ایرنا، کتاب ' تبیین نظریه حکومت اسلامی و ولایت فقیه' تالیف آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در 188 صفحه در پنج بخش ضرورت تشکیل حکومت، انواع حکومت، ویژگی های حاکم اسلامی، معنای ولایت و پاسخ به سوالات و شبهات تدوین شده است.
کتاب 'تبیین نظریه حکومت اسلامی و ولایت فقیه' متشکل از سلسله مباحث خطبه های نماز جمعه اصفهان در خصوص حکومت اسلامی و ولایت فقیه به همت پژوهشکده 'الهیات و خانواده' پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تدوین و پس از بررسی مجدد و اضافاتی از سوی این آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد منتشر شده است.
6994/7134/6026/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 اخلاق خانواده خبرگان رهبری نماینده ولی فقیه ولی فقیه 40 سالگی انقلاب کنفرانس مونیخ بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام بهادری در همایش استانی گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ امام که در سالن جلسات امام خامنه ای مصلی ارومیه برگزار شد، افزود:  در کنار تبلیغات رسانه ای برای معرفی دستاوردهای انقلاب ،عرصه عمل و خدمت فرصت بسیار خوبی برای معرفی تبلیغ دستاوردها و خدمت های انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی ره ادبیات حکومت الله و حکومت طاغوت را وارد واژگان سیاسی کردند، تصریح کرد: یکی از فرازهای بسیار مهم در فرمان امام خمینی مبنی بر افتتاح حساب ۱۰۰ این بود که مسئله  مسکن باید حل شود و در این حوزه تبعیض وجود نداشته باشد‌.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با تاکید به اینکه مسئله مسکن یکی از وجوه تمایز حکومت الهی با حکومت طاغوت است، اظهار کرد: مسئله مسکن به یکی از معضلات در دوران پهلوی تبدیل شده بود و از آنجایی که حکومت الهی تبعیض را قبول ندارد از این رو هدف  امام خمینی از صدور فرمان ۱۰۰  رفع این تبعیض و داشتن یک خانه برای هر ایرانی بود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ما در موضع صدور انقلاب به غرب هستیم، یاد آور شد: ما مرزنشینان زبان گویای انقلاب اسلامی هستیم و اگر عمران و سازندگی به نحو احسنت در این مناطق اجرا شود خواهیم نتوانست بهترین وسیله برای تبلیغ نظام و انقلاب تبدیل شویم.

حجت الاسلام بهادری ادامه داد: خانه سازی و خدمت رسانی می‌تواند  بهترین وسیله تبلیغ  کشور به دنیا و کشورهایی باشد که دایه دار توسعه و پیشرفت هستند اما مردمشان در محرومیت زندگی می کنند.

دیگر خبرها

  • «کم‌آبی» ابرچالش استان سمنان است
  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • اتحاد «میدان و دیپلماسی» و « سپاه و ارتش» در سایه ولایت
  • افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر
  • ضرورت معرفی خدمات انقلاب اسلامی درعرصه عمل وخدمت
  • ارتش خود را خدمتگزار مردم و سرباز ولایت می‌داند
  • حضور روحانیون در مدارس تیزهوشان برای تقویت اعتقادات نخبگان
  • بسیاری از مردم هر سال منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هستند