Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

مراسم جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با عنوان شبی با ایرانیان به همت رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در وین برگزار شد. گروه موسیقی اقوام روناک با سرپرستی کیوان علیمحمدی، امیر کربلایی زاده با هنر نمایی استند آپ کمدی و با مجری گری مژده لواسانی در این برنامه به اجرا پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر مژده لواسانی، مجری مراسم با اشعاری برنامه را آغاز کرد و با تشکر از حاضرین گفت: در داخل کشور اجراهای فراوانی داشته ام و این برنامه نخستین برنامه برون مرزی من است که نقطه مشترک همه شان ایران عزیز ما است. در ادامه، عباد الله مولایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش سخنانی در مورد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایراد کرد. مهرداد آگاهی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز، در سخنانش افراد حاضر در این مراسم را افرادی متخصص در امور هنری در رده های اول کشور نامید که با علاقه در این برنامه حاضر شدند.

این متن خبری است که در سایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بخش بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خارج از کشور منعکس شده است. سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازمانی است که وظیفه نشر و گسترش فرهنگ و آرمان انقلاب در کشورهای خارجی را بر عهده دارد و رایزنی فرهنگی ایران در هر کشور به طور مشخص این وظیفه را در آن کشور بر عهده دارد.

این اتفاقی نمادین در چهلمین سال بزرگداشت انقلاب اسلامی است و نشانه خوبی برای یادآوری ناکارآمدی مطلق سیستم اداری انتقال فرهنگ و هنر ایرانی به خارج از کشور. بعد از ۴۰ سال تلاش برای انعکاس آرمان های انقلاب اسلامی و نمایش وجه متمایزکننده ایران از سایر کشورها؛ با فاصله گرفتن نجومی از روزهای پرشور و نشاط چیزی به نام «صدور انقلاب» سرانجام در جشن چهلمین سالگرد انقلابی که با آرمانهایی بزرگ و متعالی مثل عدالت، آزادی، استقلال و... به پیروزی رسید به یک دورهمی ساده با حضور یک دلقک تلویزیونی و یک مجری عامه پسند برنامه‌های نوجوانانه تلویزیون رسیده‌ایم. برای بزرگداشت پیروزی انقلاب سال ۵۷ در کشوری اروپایی دو دستگاه عمده فرهنگی کشور یعنی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سرانجام به استندآپ‌کمدی‌ها و تکه‌های برانگیزاننده مجری‌های تلویزیونی برای ساعتی شاد بودن راضی شده‌اند و رایزن فرهنگی ایران در آن کشور آنها را افرادی متخصص در امور هنری در رده‌های اول کشور می ‌نامد که با علاقه در این برنامه حاضر شده‌اند.

این سرنوشت محتوم و نهایی سیستم و دستگاهی است که در طی سالهای مختلف به سیستم گزارش‌دهی سالانه عادت کرد، چیزی به نام آرمانهای انقلاب ایران را موجب سرافکندگی در مقابل «خارجی‌ها» دانست و از بابت حقوق دلاری و یورویی سالانه خود مطمئن شد و حالا مژده لواسانی و امیر کربلایی زاده را به عنوان حاملان آرمان‌های انقلاب در چهلمین سالش به کشوری دیگر برده‌اند تا برنامه‌های شاد و مفرحی اجرا کنند و حتما نشان دهند که انقلاب چندان هم ترسناک نیست.

همه این اتفاقات جالب در شرایطی است که چند سالی است که فریاد و ناله کمبود بودجه هر دو دستگاه مذکور به آسمان رسیده است و هم اکنون رایزن‌های فرهنگی در داخل کشورهای مختلف بارها و بارها در گفتگوهای خود با رسانه‌ها خود را به دلایل شرایط سخت مالی دست‌بسته می‌دانند و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی نیز به دلایل مختلف مالی بخشی از برنامه‌های خود را معطل کرده است و برای برگزاری نمایشگاه سال آینده نیز با چالش‌های مالی مختلفی مواجه است.

حضور استندآپ‌کمدین‌ خندوانه‌ای مشهور و مجری نوجوانانه برنامه‌های دخترانه در کشور اتریش در سالگرد پیروزی انقلابی که علیه بیهودگی و در اعتراض به کاهش شان انسانی با کوله باری از آرزوها و آرمان‌های فرهنگی به پیروزی رسیده بود، اتفاق نمادین روزگارماست. روزگاری که بزرگترین نهادهای فرهنگی اداری آن این چنین به زانو در آمده‌اند و جریان‌های خودجوش فرهنگی از میان جوانانی که خود راسا وارد کار فرهنگی و بسط و گسترش آرمان‌های انقلاب شده‌اند همچنان با سختی‌ها و موانع بزرگ اداری و بودجه‌ای مواجه هستند.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سالهای قبل معمولا این اتفاقات را پنهان کرد و درج این برنامه در میانه انبوه برنامه‌های چهلمین سال بزرگداشت انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مختلف در سایت رسمی سازمان فرهنگ و ارتباطات نشانه دیگری است برای آنچه پایان کار اداری فرهنگی در کشور نامیده می‌شود.

گام دوم انقلاب و تاکید رهبر انقلاب بر جوانان و فعالیت‌های فرهنگی خودجوش بیراه نیست.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مژده لواسانی انقلاب اسلامی اتریش صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور

ایسنا/لرستان مدیرکل امور استان‌های ستاد مساجد کشور گفت: لرستان در افزایش شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد رتبه نخست را در کشور دارد و این یکی از مطالبات ریاست جمهوری است که در همه مساجد کانون ایجاد شود.

امیرحسین خورشیدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اهمیت رویکرد دولت سیزدهم نسبت به ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد نگاه دولت سیزدهم نسبت به تعالی جایگاه مساجد در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری سیاست‌گذاری تبیینی داشته است.

مدیرکل امور استان‌های ستاد مساجد کشور به اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را گامی در جهت تحقق نهضت بازگشت به مسجد دانست.

وی بیان کرد: با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌های مختلف در قالب شهید آوینی سهم مشخصی برای ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نظر گرفته شده است.

خورشیدی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۰ برنامه ملی از سوی ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد در ۱۰ استان کشور میزبانی می‌شوند، بیان کرد: این آمادگی وجود دارد براساس ظرفیت‌های موجود در استان لرستان میزبانی یکی از این برنامه‌ها نیز به لرستان واگذار شود.

وی به اجرای طرح «هر هفته یک محفل قرآنی» اشاره کرد و افزود: در گام نخست این طرح در ۴۰ هفته با حضور قاریان ملی و بین‌المللی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دیدار حمایت و پشتیبانی مسئولان را از کانون‌های مساجد را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: در کنار روحیه جهادی تیم کانون‌های مساجد لرستان، همراهی مسئولان کار فرهنگی و هنری مساجد را تسهیل می‌کند و رونق فعالیت‌ها را به همراه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روحانیت باید خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • نمایشگاه قرآن فرصتی برای اجرای مطالبات رهبر انقلاب است
  • برنامه های ۱۲ فروردین در ورامین تشریح شد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • رمضان و فرهنگ زندگی
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • مسأله حجاب هر روز در کشور بغرنج‌تر می‌شود
  • جنگ شادی به مناسبت میلاد امام حسن (ع) در مجموعه جهانی بیشاپور