Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-22@23:31:55 GMT

برخی از روستاییان گیلان منتظر شب حادثه نشسسته‌اند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۵۴۱۹

برخی از روستاییان گیلان منتظر شب حادثه نشسسته‌اند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان گفت: متاسفانه 250 هزار نفر از روستاییان استان نسبت به بیمه در زندگی بی توجه هستند و منتظر شب حادثه نشسته‌اند.

هانی قلی‌پور در گفت و گو با ایسنا- گفت: روستاییان، کشاورزان و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت که متولد اسفند سال 47 هستند، فقط تا پایان امسال برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان  مهلت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این افراد با مراجعه به مرکز صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شهرستان خود و عضویت در این صندوق می‌توانند از مزایای حقوق بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری ناشی از فوت سرپرست خانوار برخوردار شوند.

قلی‌پور ادامه داد: اوایل امسال 72هزار نفر در این صندوق بیمه بودند که 8هزار نفر امسال افزوده شدند و هم اکنون تعداد بیمه‌شدگان در این صندوق 80هزار نفر است.

وی تصریح کرد: در مجموع در گیلان 330هزار نفر از روستاییان شرایط بیمه شدن در این صندوق را دارند و 250هزار نفر علیرغم توصیه‌های کارشناسان صندوق برای بیمه شدن اقدام نمی‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گیلان گفت: متاسفانه هنوز بسیاری از افراد نسبت به بیمه در زندگی بی توجه هستند و منتظر شب حادثه نشسته‌اند.

وی اضافه کرد: برنامه داریم، سال آینده تعداد بیمه‌شدگان این صندوق را بیش از صد هزار نفر برسانیم تا زندگی روستاییان استان ما از امنیت بالاتری برخوردار شود.

قلی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر 2هزار و 150نفر از این صندوق مستمری دریافت می‌کنند، تصریح کرد: طبق قانون افردی که بالای 50سال ارند نمی توانن برای عضویت در این صندوق ثبت نام می کنند و به روستاییان توصیه می کنیم که حتما قبل از ورود به این سن برای عضویت در این صندوق مهلت دارند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد

عباسعلی برونسی گفت: بیمه مادران دارای سه فرزند و بیشتر در راستای ماده ۲۱ قانون "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در استان به اجرا درآمده است.

وی افزود: مادران غیر شاغل روستایی و عشایر به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش بیمه اجتماعی در این صندوق قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون در استان بیش از ۳۱ هزار نفر در این استان برای طرح ثبت نام کردند که بیشترین ثبت نام در میان استان های کشور را به خود اختصاص داده و با توجه به تمدید مهلت یک ماه ، برنامه ریزی برای جذب حداقل ۱۰۰ هزار نفر را در این قالب در دستور کار قرار دارد.

برونسی از کارگزاران استان بابت تلاش و همت خود در ثبت نام مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر، تقدیر کرد.

وی اضافه کرد:در این قالب همچنین با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سوابق بیمه ای بیمه گذار افزوده می‌شود.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: تمامی زنان خانه‌دار روستایی و عشایری مشمول می توانند ثبت نام کنند و از مزایای بیمه اجتماعی (بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، بازماندگان متوفی، نقل و انتقال سوابق) به صورت رایگان بهره مند شوند.

برونسی افزود: متقاضیان باید از طریق موسسات کارگزاری صندوق در سراسر خراسان رضوی و یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اعلام جزییاتی از بیمه تامین اجتماعی اصحاب فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۳
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • خبر مهم درباره نرخ جایگزینی حقوق بازنشستگان
  • خراسان رضوی رتبه نخست کشور در جذب بیمه شدگان مادران سه فرزند و بیشتر را کسب کرد
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به افراد زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
  • استقبال اهالی قباق تپه از بیمه روستاییان
  • صندوق بیمه اجتماعی برای روستاییان۱۸ تا۵۰ سال یارانه پرداخت می‌کند