Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@07:28:11 GMT

شرط دریافت «وام ازدواج»۳۰ میلیونی چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۵۵۷۶

شرط دریافت «وام ازدواج»۳۰ میلیونی چیست؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، سکینه سیف جمالی ، با بیان اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر فرد زوج متقاضی ۳۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۵ ساله و با اخذ یک ضامن معتبر و سفته امکان پذیر است، افزود: طبق تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، بانک مرکزی می‌تواند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه تاکید کرد: همچنین بر اساس تبصره مذکور، به منظور حمایت از ازدواج، بانک مرکزی موظف است از محل پس انداز جاری و قرض الحسنه سیستم بانکی کشور، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به متقاضیانی که تاریخ عقد آنها بعد از یکم فروردین سال ۹۶ است و تا کنون وام قرض الحسنه دریافت نکرده اند، ۳۰ میلیون تومان و با اولویت پرداخت کند.

به گفته سرپرست دفتر برنامه ریزی وتوسعه اجتماعی جوانان تا پایان دی ماه امسال ۸۸۳ هزار و ۴۷ نفر موفق به دریافت وام ازدواج شده‌اند و کل متقاضیان این وام نیز یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۷۰ نفر بوده است. همچنین در مدت مذکور ۸۶ درصد از متقاضیان موفق به دریافت وام شده‌اند. همچنین در حال حاضر بیش از ۲۵ بانک و مؤسسه در زمینه پرداخت وام مشغول فعالیت هستند،

سیف جمالی تعداد افراد متقاضی وام ازدواج که در صف انتظار دریافت این وام هستند را تا پایان دی ماه امسال ۱۴۳ هزار و ۴۲۳ نفر عنوان کرد و افزود: بر اساس استعلامی که از بانک مرکزی گرفتیم، بیشتر افراد به دلیل مشکل معرفی ضامن و سیکل اداری همچنان در صف انتظار وام هستند. با این وجود می‌توان ادعا کرد که پرداخت وام به روز رسانی شده است. یعنی متقاضیان ظرف یک ماه در سامانه ثبت نام می‌کنند و اگر مانعی برای تأمین ضامن و مدارک نداشته باشند، وام آنها طی مدت مذکور پرداخت می‌شود   

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در جمع مدیران بانک‌های عامل گفت: از طریق بانک مرکزی پیگیر موضوع هستیم که دریافت وام برای متقاضیان  وام ازدواج و فرزندآوری تسهیل‌تر شود و به زودی دستورالعملی ابلاغ می‌شود تا به جای دریافت ضامن از متقاضیان وام ازدواج، افراد بر اساس فعالیت‌های اجتماعی فرهنگی و آموزشی اعتبارسنجی شوند و اگر متقاضی اعتبار لازم را کسب نکرد بانک می‌تواند فقط یک ضامن برای دریافت وام از متقاضی بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر افزود: تا زمان ابلاغ این دستورالعمل بانک‌ها موظفند فقط یک ضامن از متقاضیان درخواست کنند هرچند که یارانه و سهام عدالت افراد هم می‌تواند جایگزین ضامن شود.

وی گفت: درخواست دو ضامن از متقاضیان وام ازدواج از سوی بانک‌ها تخلف است و دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع رسیدگی کنند تا حقوق مردم ضایع نشود.

نظری استاندار خراسان رضوی در این جلسه گفت: موضوع ازدواج و فرزندآوری یکی از راهبرد‌های مهم و کلان کشور است و زیرساخت بسیاری از برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی دولت است که این موضوع رابطه مستقیمی با دریافت وام متقاضیان دارد.

 در پایان این مراسم از مدیران شعب سه بانک ملی، ملت، قرض الحسنه مهر در خراسان رضوی که در سال گذشته صف انتظار متقاضیان وام ازدواج را به صفر رساندند تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ۸ هزار و ۳۰۱ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج
  • دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری