Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیازمند ایجاد نمایشگاه های مرتبط با نشان تجاری (برندینگ) در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی هستیم تا جایگاه صنعت نمایشگاهی ایران را در داخل و سطح بین الملل ارتقا دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بهمن حسین زاده» امروز (شنبه) در دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی صنعت نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: حجم تجارت جهانی در سال 2017 بیش از 35 تریلیون دلار بود که بخشی از آن به دلیل فعالیت 140 هزار نمایشگاه بین المللی در پنج هزار و 283 شهر جهان به دست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآور شد: نمایشگاه های بین المللی وظیفه بازاریابی برای هزاران کالا و خدمت را در سطح جهان بر عهده دارند و در این راستا ایران نیز نیازمند ارتقاء زیرساخت های صنعت نمایشگاهی است.
حسین زاده خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش ها، بازسازی سالن های نمایشگاهی با استفاده از توان بخش خصوصی و تلاش برای بهره مندی سایت نمایشگاهی تهران از مترو، همچنین تنوع بخشی به خدمات نمایشگاهی و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و بهره گیری بهینه از آنها در این راستا دنبال می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت امور خارجه و دریافت مصوبه هیات وزیران نسبت به ساماندهی محل برگزاری اکسپوی ایران اقدام شده و همچنین برای جذب سرمایه گذار در اراضی پرند به منظور ساخت مرکز تجارت جهانی تلاش شده است.
وی تأکید کرد: توسعه و نفوذ در سال کشورها بدون برگزاری نمایشگاه های بین المللی بویژه در سایر نقاط جهان میسر نمی شود.

** ساخت سالیانه 1.5 میلیون مترمربع غرفه
در ادامه این مراسم «منوچهر جعفری زاده» رئیس انجمن صنفی غرفه سازان به اهمیت نمایشگاه در رشد و توسعه کشورها اشاره کرد و گفت: در ایران از پنج سال پیش با ورود بیشتر بخش خصوصی به امور نمایشگاهی اتفاقات خوبی را شاهد بودیم .
وی یادآور شد: بیشترین اشتغال امور نمایشگاهی در صنف غرفه سازان با سالیانه 100 هزار نفر اشتغال است.
جعفری زاده ادامه داد: همچنین سالیانه یک میلیون و 500 هزار متر مربع غرفه در مجموعه نمایشگاه ها در سطح کشور ساخته می شود.
به گفته این مقام صنفی، هرچند در ماه‌های گذشته کمبود مواد اولیه غرفه سازان را به شدت با مشکلاتی مواجه کرد، اما با تلاش زیاد دست اندرکاران و فعالان این بخش همه غرفه های نمایشگاهی به موقع آماده و بحران موجود مدیریت شد.
در این مراسم «علی مرادی» رئیس انجمن برگزار کنندگان نمایشگاهی افزود: نبود طرح جامع صنعت نمایشگاهی این روزها به مشکلات متعددی در برگزاری نمایشگاه در کشور منجر شده که از آن جمله نابسامانی و برگزاری نمایشگاه ها و تعیین شاخص هایی برای تشخیص صلاحیت برگزار کنندگان است.
وی یادآور شد: ثبات تعرفه برگزاری نمایشگاه ها سبب شده فضای فعالیت در این عرصه رقابتی نباشد.
به گفته این مقام صنفی، صدور مجوزهای یک ساله در برگزاری نمایشگاه‌ها برنامه‌ریزی‌های بلندمدت را برای برگزارکنندگان دشوار کرده است، همچنین نبود قوانین و مقررات یکسان و با ثبات در مراکز نمایشگاهی استانی و ناهمخوانی تعرفه ها با نرخ تورم در 10 سال گذشته سایر مشکلات در این عرصه است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از برترین‌های جشنواره پوسترهای نمایشگاهی، همچنین برترین های جشنواره وب و اپلیکیشن های نمایشگاهی با اهدای تندیس و لوح، قدردانی شد.
اقتصام** 3065**4018**2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برندينگ نمايشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس

هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۴ با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ٬ هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024 با شعار «عصر جدید، خودروهای جدید»، در شهر پکن امروز آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با عنوان «نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024» (اتوکِینای چین 2024) از 6  تا 15 اردیبهشت 1403 در محل جدید نمایشگاه بین المللی چین (تیانژو) در حال برگزاری است.

نمایشگاه قطعات خودرو و سالن های مرتبط با محصولات جانبی نیز در همان تاریخ ها (6 تا 9 اردیبهشت) در محل نمایشگاه بین المللی چین (جینگانژوانگ) برگزار می شود که فضایی به وسعت کل 230,000 متر مربع را پوشش خواهد داد.
 
در این نمایشگاه 117 مدل خودرو توسط 30 شرکت خودروساز جهان به نمایش در خواهد آمد. امسال این نمایشگاه با تمرکز بر انرژی های نو و با عرضه 278 خودروی برقی در حال برگزاری است.

در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2024، شاهد رونمایی از جدیدترین مدل های خودرو، پیشرفته ترین فناوری ها و نوآوری های صنعت خودرو خواهیم بود. خودروهای برقی، هیبریدی، خودران و متصل در صدر توجه بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار خواهند داشت.  
 
چری و جک و هونگچی از جمله شرکای تجاری چینی صنعت خودروسازی ایران هستند که در این نمایشگاه جدیدترین محصولات خود را عرضه کرده اند. علاوه بر این برندهای شناخته شده دنیا همچون ب‌ام‌و، بنز، شورولت، هوندا، هیوندای، جگوار، جیپ، کیا، لکسوس، مرسدس بنز، نیسان، پژو، پورشه، رولز رویس ٬تویوتا، ولوو، فولکس واگن در این نمایشگاه حضور پررنگی دارند. 
 
در ادامه این مطلب گزارش تصویری خبرگزاری تسنیم را از اولین روز نمایشگاه خودروی پکن مشاهده کنید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • نمایشگاهی از دستاوردهای هنرجویان هنرستانی در جرقویه
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • انجام مراحل پایانی غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند