Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:19:02 GMT

سرقت احشام در سمنان 18 درصد افزایش داشت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۵۷۰۸

سرقت احشام در سمنان 18 درصد افزایش داشت

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: سرقت احشام در این استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش داشت.

به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا بینقی روز شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: کشف پرونده ‌های مرتبط با سرقت احشام در این مدت نیز 14 درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه با گرانی قیمت گوشت احتمال افزایش وقوع سرقت احشام وجود دارد، اضافه کرد: تحلیل پرونده های سرقت احشام و طیور در استان نشان می دهد دامداری های سنتی و خانگی که در سال های قبل در محیط منزل یا باغ های نزدیک به خانه مالکان قرار داشت، با نقل مکان صاحبان این دامداری ها به شهرک ها و خانه های جدید بدون نگهبان رها شده است و به راحتی مورد دستبرد قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بینقی وجود دامداری های داخل بافت سنتی و قدیمی بیشتر شهرهای استان سمنان را بسیار زیاد خواند و گفت: در محلات شهر سمنان نیز این نوع دامداری ها وجود دارد که این موضوع را در جلسات مستقیم با دستگاه‌ ها، مردم و مالکان دامداری ها مطرح و تایید کرده ایم که باید این دامداری ‌ها ساماندهی شود و ما نیز همکاری های لازم را خواهیم داشت.
وی افزود: اگر همکاری مردم در حوزه کنترل سرقت ها وجود نداشته باشد، توفیقی به دست نخواهد آمد.
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه افزایش وقوع سرقت ها به شدت پلیس را درگیر امور انتظامی و قضایی پرونده ها می کند، اضافه کرد: افزایش سرقت ها، بخش مهمی از توان پلیس را که باید برای مقابله اساسی با مجرمان حرفه ای و خطرناک‌ صرف شود می گیرد.

**شرایط اقتصادی در افزایش سرقت ها نقش داشته است
وی شرایط اقتصادی را یکی از متغیرهای مهم و تاثیرگذار در وقوع سرقت ها عنوان و بیان کرد: امسال 60 درصد از سارقان دستگیر شده در استان سمنان، سرقت اولی هستند که این امر نشان دهند تاثیر مستقیم شرایط اقتصادی بر افزایش وقوع سرقت دارد.
بینقی تاکید کرد: باید برای کنترل این مولفه ‌ها همه دستگاه ‌های مسئول پای کار بیایند.

** سرقت از منازل برهم زننده امنیت روانی خانواده هاست
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان با اشاره به اینکه سرقت از منزل یکی از موضوع های بسیار آزار دهنده برای پلیس است گفت: سرقت از منازل شهروندان تاثیر فراوانی بر ایجاد احساس ناامنی در جامعه دارد.
وی با بیان اینکه هیچ سرقتی به اندازه سرقت منزل برهم زننده امنیت روانی خانواده نیست، بیان کرد: اعضای خانواده ای که مورد سرقت قرار می گیرد حداقل تا 6 ماه خاطری ناآرام دارند و بازسازی این خلل روانی بسیار هزینه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: سرقت از منازل برای پلیس اهمیت بسیار ویژه ای دارد و هیچ کوتاهی در مبارزه با آن را نمی پذیریم.

** 12 درصد افزایش سرقت از منزل
بینقی بیان کرد: امسال 12 درصد افزایش سرقت منزل در استان را نیز شاهد هستیم که شهرستان‌ های شاهرود، سمنان و دامغان در رتبه‌ های نخست قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه 90 درصد از سارقان منزل در استان سمنان، غیربومی هستند، بیان کرد:
بسیاری از این سارقان در بازجویی ها علت تمایل به سرقت از منازل را وجود خانه ها مناسب برای سرقت عنوان می کنند.
وی اضافه کرد: این امر حکایت از هزینه نکردن شهروندان برای سیستم امنیتی ساختمان و منزل مسکونی خود علی‌ رغم هزینه‌ های فراوان برای نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی و موارد مشابه، دارد.
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: شهروندان اگر یک درصد از بودجه کل ساختمان را برای ارتقاء ضریب امنیتی آن اختصاص داده و هزینه کنند، معضل سرقت منزل کاهش خواهد یافت.
7342م/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پليس آگاهي سرقت احشام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ توحید فارسی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم کابل برق در سطح حوزه استحفاظی، موضوع با حساسیت ویژه و با هدف کشف این سرقت‌ها و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با گشت زنی‌های نامحسوس و محسوس و انجام اقدامات فنّی، تخصصی و اطلاعاتی با تلاش بی وقفه شبانه روزی، ۲ سارق حرفه‌ای سیم کابل‌ها را شناسایی و در یک عملیات منسجم غافلگیرانه و متهمان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اعترافات این سارقان دستگیر شده اظهار کرد: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته به ۶ فقره سرقت سیم کابل برق از حوزه استحفاظی اعتراف کردند و از مخفیگاه آنها سیم کابل‌های مسروقه قابل توجّهی به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ فارسی به شهروندان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم را در خصوص پیشگیری از سرقت به عمل آوردند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان سیم و کابل‌های برق در مراغه
  • دستگیری سارقان سیم کابلهای برق در مراغه
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • کشف ۴ فقره سرقت احشام در قاین
  • سرقت طلا توسط نظافتچی منزل
  • افزایش ۳۲درصدی مجموع کشفیات پلیس در نوروز
  • نظافتچی منزل سارق از آب درآمد
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است