Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-23@15:41:33 GMT

تعطیلی 2 روزه حمام وکیل شیراز به دلیل مرمت

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۵۷۲۵

تعطیلی 2 روزه حمام وکیل شیراز به دلیل مرمت

سرپرست امور فرهنگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از تعطیلی حمام وکیل شیراز به دلیل مرمت خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی فارس، همت محمدی گفت: با هدف مرمت ضلع جنوبی و سمپاشی، موزه گرمابه فارس (حمام وکیل شیراز) در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ششم و هفتم اسفند تعطیل خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حمام وکیل شیراز که دردوران زندیه به دستور کریمخان زند، احداث شد؛ به دلیل زیبایی‌های معماری بکار رفته در آن، شهرت بسیار دارد.

حمام وکیل شیراز در سال‌های اخیر به موزه مردم شناسی تبدیل شده است تا بازدید کنندگان امکان آشنایی با فرهنگ، آداب و رسوم و پوشش مردم شیراز در عصر زندیه آشنا شوند.

این اثر تاریخی با شماره ۹۱۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است‌.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حمام وکیل فارس مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ

شهرام زند وکیلی سرپرست مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه در شیراز با اشاره به انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه فرهنگی تاریخی، حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر مقبره شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی که با واکنش برخی کاربران مواجه شد، اظهار کرد: به منظور حفظ کرامت انسانی بازدیدکنندگان از مقبره لسان‌الغیب به‌ویژه نونهالان ایران اسلامی، نیروی خاطی در مجموعه فرهنگی، تاریخی حافظیه توبیخ شد.

او با بیان اینکه برخورد مناسب متولیان و مراقبان آثار، اهمیت بسزایی در توسعه صنعت گردشگری دارد، تأکید کرد: چنانچه نحوه برخورد با مسافران و گردشگران متناسب با اصول رفتاری در حوزه گردشگری باشد به طور حتم عاملی برای سفر دوباره گردشگران به مقصد سفر خواهد بود.

ثابت اقلیدی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس هم یادآور شد: هر ساله آرامگاه حافظ با استقبال بی‌نظیری از سوی گردشگران داخلی و خارجی مواجه شده، به‌گونه‌ای که این مجموعه همواره در صدر مکان‌های پُربازدید گردشگری استان و کشور قرار دارد.

استان پهناور فارس و شهر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام و سرزمین ادب و هنر، میزبانی از هم‌وطنان را افتخار خود می‌داند و به گفته خواجه راز حافظ شیرازی:

رواق منظر چشم من آشیانه توست***کرم نما و فرودآ که خانه، خانه توست

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • مرمت پیکره گلی محوطه تاریخی کنارصندل جیرفت
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ
  • لزوم برگزاری رویداد‌های فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس