Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان امروز، چهارم اسفندماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اعلام فراخوان مسابقه کتابخوانی با موضوع «انقلاب و دفاع مقدس» در تشریح اهداف این مسابقه اظهار کرد: برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ملی و استان از دو سه سال اخیر آغاز شده و در این راستا برنامه‌های متعددی در ذیل کنگره برگزار شده و در اجلاسیه نهایی که 12 اردیبهشت ماه 98 خواهد بود جمع‌بندی این برنامه ها انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، معرفی فرماندهان و ایثارگران استان کردستان، تشویق و ترغیب نویسندگان استان جهت تولید آثار مرتبط با فرهنگ و مطالعات پایداری، معرفی رشادت‌های صورت گرفته در سرزمین «مجاهدت‌های خاموش»، ترویج فرهنگ «ایثار و شهادت» کمیته جشنواره و مسابقات کنگره مسابقه کتابخوانی سه اثر از آثار مرتبط با موضوع انقلاب و دفاع مقدس در استان کردستان را طرح و اجرایی می‌کند.
مسئول کمیته جشنواره و مسابقات کنگره 5400 شهید استان کردستان با اشاره به رشادت‌های بزرگی که در این استان توسط مهاجران و انصار صورت گرفته است، بیان کرد: متأسفانه در برابر تمامی دلاورمردی‌ها و رشادت‌های زنان و مردان این دیار در بحث تولیدات مکتوب و ثبت و ضبط خاطرات علی رغم کارهای خوبی که صورت گرفته است، تا رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.
وی عنوان کرد: این فراخوان می‌تواند ضمن معرفی آثار ارزشمند تولید شده توجه نویسندگان استان را به فعالیت بیشتر در این زمینه جلب کند و شاهد تحول خوبی در این بخش باشیم.
مرادی در خصوص کتاب‌های معرفی شده در این فراخوان بیان کرد: سه کتاب برای این مسابقه در نظر گرفته شده است که هر یک می‌تواند ضمن باز آفرینی خاطرات دوران انقلاب و دفاع مقدس ضمن معرفی فرماندهان، ایثارگران و انقلابیون استان اقدامات نظام اسلامی را در توجه به استان کردستان به تصویر در آورد.
وی گفت: کتاب «نقشه‌های خاکی» زندگی نامه شهید والا مقام«محمد امین رحمانی» از پیشمرگان مسلمان کُرد استان که به کوشش علی کلوندی توسط نشر فاتحان به چاپ رسیده است در برگیرنده دوران سخت اوایل انقلاب و اقدامات کور گروهک‌های وابسته به ایادی استکبار و دلاوری فرزندان این آستان در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است.
مسئول کمیته مسابقات و جشنواره کنگره 5400 شهید استان کردستان افزود: کتاب «محبت پنهان» خاطرات آزاده سرافراز محمد تقی کریمی است که توسط حوزه هنری استان کردستان در نشر پرهیب به چاپ رسیده و در برگیرنده خاطراتی از تلاش عده‎‌ای نوجوان بیجاری است که به جبهه می‌روند و تعدادی شهید و تعدادی اسیر و جانباز می‌شوند که کریمی یکی از این 13 نوجوان بیجاری است که با قلم خود خاطرات این دوران و زمان اسارت را به تصویر در آورده است.
وی در خصوص کتاب «ماموستا»نیز گفت: این کتاب یکی از آثار فاخر حوزه تاریخ مناطق کُردنشین است که خاطرات حاج ملا قادر قادرزاده، امام جمعه پاوه را با قلم توانای علی رستمی که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، در بر می‌گیرد و می‌تواند برای تاریخ پژوهان و پژوهشگران به عنوان سندی معتبر از دوران سخت اوایل انقلاب در این مناطق مورد استناد قرار گیرد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص نحوه دسترسی علاقه مندان به آثار و شرکت در مسابقه یادآور شد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند به صورت حضوری با مراجعه به حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به آدرس خیابان شهید تعریف، پایین‌تر از بیمارستان شهید قاضی، تلفنی با شماره تماس 33243624-33227125-33243479 ، با پیش شماره 087 و درخواست کتاب و اینترنتی دانلود PDF کتاب با مراجعه به آدرس  www.Artsanandaj.ir منابع را دریافت کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، اسماعیل عسگری افزود: ۱۷۷ گلزار شهید در استان ساماندهی شده و ۵۶ اماکن مقدس در دست اقدام است.
وی با اشاره به نقش ویژه عشایر در دفاع از کشور، خاطرنشان کرد: مقرر است در پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری یادواره شهدای شاخص عشایری چهارمحال و بختیاری با هدف شناسایی بیشتر این شهدا برگزار شود..
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: سردار شهید الیاس ارجمند فرمانده اطلاعات-عملیات تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) و دانش آموز شهید ظفر خالدی به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۳ کشور انتخاب شده‌اند و کوچکترین رزمنده دفاع مقدس محور این یادواره است.

دیگر خبرها

  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • کتابخانه ویژه دفاع مقدس در مازندران دایر می شود
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی