Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به اعزام کاروان زوج‌های دانشجویی این دانشگاه به مشهد مقدس، گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر از دانشجویان دانشگاه برای شرکت در مراسم جشن ازدواج دانشجویی که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با مشارکت دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، ثبت نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۷۰۰ نفر از زوج‌های دانشگاه در مرحله نخست این اعزام‌ها و در قالب ۴ کاروان بزرگ از استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان روز گذشته (جمعه ۳ اسفندماه) به مشهد مقدس اعزام شدند.

کلانتری با اشاره به استقبال پرشور مسئولان دانشگاهی و استانی از اعزام کاروان زوج‌های دانشجویی گفت: کاروان‌های دانشجویی طی دو روز گذشته با استقبال روسای مراکز و واحد‌های دانشگاه آزاد، مسئولان استانی، خانواده معظم شهدا، اساتید و دانشجویان از کنار مزار شهدای گمنام آرمیده در واحد‌های دانشگاهی به مشهد مقدس اعزام شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اظهار داشت: کاروان زوج‌های دانشجو روز گذشته پس از ورود به مشهد مقدس به صورت دسته جمعی به حرم مطهر حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) مشرف شدند و ویژه برنامه معنوی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در رواق حضرت زهرا (س) برگزار شد. زوج‌های دانشجو پس از شرکت در این مراسم در مهمانسرای حرم مطهر حضور یافتند.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت تفاهم میان زوجین، مهارت‌های اداره زندگی، فرزندآوری و فرزند پروری، سبک زندگی ایرانی و اسلامی برای زوج‌های شرکت کننده در این دوره‌ها خبر داد و گفت: مراسم جشن ازدواج دانشجویی ساعت ۱۸ تا ۲۰ امروز در تالار صبا مشهد مقدس برگزار می‌شود، همچنین قرار است در این مراسم با حضور روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس و هرمزگان از زوج‌های دانشجو با مهریه کم، دانشجویان حائز رتبه‌های علمی برتر و زوج‌های عضو خانواده معزز شهدا تجلیل شود.

کلانتری با اشاره به مراحل بعدی اعزام زوج‌های دانشجو به مشهد مقدس یادآوری کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سه کاروان زوج‌های دانشجو از سایر استان‌ها در روز‌های ۶، ۹ و ۱۸ اسفندماه به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

اعزام کاروان زوج‌های دانشجویی دانشگاه آزاد به مشهد مقدس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

معاون مدیرکل اداره‌ پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، گفت: پس از ۲ سال وقفه سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» با همکاری وزارت علوم و حضور فعالان این حوزه، به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مجتبی صفری در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: مهم‌ترین فایده‌ نشریات دانشجویی، تمرین کار گروهی است، این کار متفاوت از هر کار گروهی است که در انجمن‌های علمی و دیگر تشکلات انجام می‌شود، این موضوع که در نشریات، حول یک ایده و ایدئولوژی، افراد جمع می‌شوند و می‌نویسند، بسیار حائز ارزش است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های نشریات دانشجویی، توضیح اطلاعات صریح و آگاهی‌بخشی به قشر دانشجو است، باید برای قلم، اصالتی قائل بود و نباید آن را درگیر حاشیه‌ها کرد، هم‌چنین باید مصرف کننده را به خوبی در نظر گرفت و بر آن مبنی نوشت.

معاون مدیرکل اداره‌ پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، خاطرنشان کرد : فرصت تعامل دانشجویان با جامعه در طول عملکرد مثبت یک نشریه اتفاق می‌افتد و باید از ظرفیت نشریات در دانشگاه استفاده کرد.

وی گفت: بخش زیادی از نشریات دانشگاهی، حقوقی هستند، بنابراین تقویت نشریات دانشجویی و پرداختن به آنها، یک عملکرد دوسربرد است، زیرا انجمن‌های علمی هم‌ در این راستا تقویت می‌شوند.

صفری با تاکید بر اینکه جشنواره‌ تیتر 13 یک رسالت ویژه‌‌ دارد عنوان کرد: نشریات دانشجویی، نقطه‌ عطفی ایجاد خواهد کرد، امید می رود که با برگزاری این جشنواره، سال پر رونقی در نشریات داشته باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد نیز اظهار داشت: انتقال معنا به مخاطب یا با زبان گفتار و یا به زبان نوشتار صورت می‌گیرد که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند، کسانی که در حوزه‌ نشریات فعال هستند و دست به قلم دارند، زبانشان‌ زبان نوشتار است، لذا اقتضای خاص خودش را دارد،

محمد علی وطن دوست افزود: ما افزون بر رویکرد توصیفی، نیاز به رویکرد نوینی به نام رویکرد حل مسئله داریم، بنابراین توصیه ما به نشریات دانشجویی این است که فعالیت‌های خود را با رویکرد حل مسئله و تحلیلی جلو ببرند، زیرا رویکرد تحلیلی، ناظر به آینده، بروز، کارآمد، مسئله محور و ناقد است.

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد : هرکدام از فعالین انجمن‌ها، نشریات و تشکلات، اولویتش را حل مسائل دانشگاه قرار دهد، از حمایت ویژه‌ی ما برخوردار خواهد شد.

منتظمی، دبیر این جشنواره نیز اظهار داشت: جشنواره‌ تیتر با شورای سیاست‌گذاری کلید خورد، شورای سیاست‌گذاری متشکل است از معاونت فرهنگی، دو وزارت‌خانه‌ علوم و بهداشت، مدیرکل فرهنگی و پشتیبانی، دبیر جشنواره و دو نفر از افراد حقیقی که انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: ما در ابتدا، فراخوان زدیم و آثار دانشجویان به دبیرخانه رسید و بعد از آن داوری در دو مرحله انجام شد بنابراین در مرحله‌ اول، 100 داور انتخاب و هر اثر 2 بار مورد داوری قرار گرفت و در مرحله‌ دوم، داوری حساس‌تر شد و از چهره‌های سرشناس حوزه‌ رسانه‌ دعوت ‌کردیم.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی عنوان کرد: در این جشنواره، اول از آثار برتر تقدیر می‌شود تا فعالین نشریات، یکدیگر را بشناسند و در آخر، آثار برتر جشنواره‌ تیتر در رسانه‌های معتبر منتشر خواهد شد.

گفتنی است، بیش از چهار هزار نشریه دانشجویی در کشور زیر نظر دانشگاه‌های وزارت علوم فعالیت می‌کنند که سیزدهمین دوره جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر» پس از دو سال وقفه با همکاری وزارت علوم و بهداشت و فعالان این حوزه از 15 تا 18 اردیبهشت در مشهد مقدس به میزبانی دانشگاه فردوسی برگزار می شود.

متقاضیان سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی «تیتر 13» تا 30 آذر ماه 1402 فرصت داشتند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند، آثار رسیده در دی ماه توسط هیئت داوران بررسی شد و حال  این جشنواره با شعار «برای ایران بنویسیم» برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه نشریات دانشجویی، نشست کارشناسان نشریات دانشگاه ها و برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانشجویان و کارشناسان از جمله برنامه های محوری این جشنواره بوده و در پایان از آثار برتر شرکت کننده در جشنواره شد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • اعزام کاروان خودرویی غیرت از مشهد به سبزوار
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • راهیابی دانشجوی دانشگاه آزاد نور به اردوی تیم ملی امید بوکس
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود