Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا- فرمانده انتظامي شهرستان بناب گفت: 6 هزار و 833 قلم انواع لوازم آرايشي و بهداشتي خارجي قارچاق در اين شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ سهراب شفقي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ماموران در بازرسي از يک دستگاه سواري پژو اين تعداد مواد آرايشي قاچاق کشف و ضبط کردند.
وي ادامه داد: ارزش ريالي کالاهاي کشف شده 700 ميليون ريال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ شفقي اظهار داشت: در اين راستا يک نفر دستگير و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.
به گزارش ايرنا، شهرستان 140 هزار نفري بناب در 110 کيلومتري جنوب تبريز مرکز استان آذربايجان شرقي واقع شده است.
6120/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیرینی بایرام و دلچسبی کوفته‌سی؛ غذاهای سنتی تبریز را از دست ندهید

در کنار تاریخ غنی، شهرسازی فوق‌العاده و صنایع دستی کلان‌شهر تبریز، سوغاتی‌ها و خوراکی‌های متنوع نیز گوشه‌ای از جذابیت‌های این شهر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، تبریز جزو آن دسته از مناطق گردشگری ایران است که همه خصوصیات یک شهر خوب برای جذب گردشگر را دارد. اگر قرار است به تبریز سفر کنید و سوغات و خوراکی تبریز را نمی‌شناسید، این گزارش را مطالعه کنید.

شیرینی قرابیه

شیرینی قرابیه یکی از سوغات پرطرفدار تبریز است که ماده اصلی آن سفید تخم‌مرغ، شکر و پسته است. این شیرینی در ترکیه و هم‌چنین یونان طرفداران زیادی دارد. قرابیه در تبریز بیشتر برای مهمانی‌ها و مجالس عروسی مصرف می‌شود.

این شیرینی سنتی تبریزی، یکی از شیرینی‌های نسبتاً گران‌قیمت تبریز به‌حساب می‌آید که بیشتر گردشگران پس از بازگشت به شهرشان این شیرینی را به عنوان سوغاتی با خود می‌برند.

قرابیه‌های قنادی تشریفات واقع در چهارراه آبرسان و قنادی رکس در چهارراه شریعتی مشهور و باکیفیت هستند.

نوقا یا لوکا

معروف‌ترین شیرینی تبریزی، نوقا است که محلی‌ها به آن لوکا می‌گویند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شیرینی جذاب و خوش‌مزه شهرت جهانی دارد.

نوقا درواقع پسرخاله گز اصفهان به حساب می‌آید. ماده اولیه هر دو شیرینی، سفیده تخم‌مرغ و آجیل است. نوقا انواع مختلفی دارد. نوقای اصل تبریزی، همان نوقای سنتی گردویی است. نوقای آجیلی هم یکی دیگراز انواع نوقا است که در تبریز به‌فروش می‌رسد.

نوقای قنادی کریمی و تشریفات در تبریز معروف هستند. می‌توانید شعبه‌های هر دو قنادی را در خیابان‌های آبرسان و ائل‌گلی پیدا کنید. قنادی افتخاری در خیابان منصور و نوقاهای بازار تبریز هم معروف هستند.

باسلق

بعید است ایرانی باشید و باسلق را نشناسید. باسلقی که در تبریز تهیه می‌شود، یکی از معروف‌ترین باسلق‌های ایران است و معمولاً به‌عنوان سوغاتی این شهر شناخته می‌شود. ماده اولیه باسلق نشاسته و شکر به‌همراه مغزها است. باسلق یکی از شیرینی‌های سنتی تبریز است که بیشتر در عید نوروز مصرف می‌شود.

باقلوا

باقلوا شیرینی محبوب بسیاری از ما ایرانی‌ها و مردم ترکیه است. البته حتماً می‌دانید که یزدی‌ها و کاشانی‌ها هم باقلوای لذیذی دارند که ساخت و بافت آن کاملاً با باقلوای ترک متفاوت است.

باقلوای ترک که در تبریز می‌توانید پیدایش کنید، از خمیر نازکی درست می‌شود که در شهد شکری غلتانده شده‌است. باقلوای ترک در ترکیه و شهرهای آذربایجان درست می‌شود.

اگر به تبریز سفر کردید، از باقلوا غافل نشوید. برای تهیه باقلوای باکیفیت تبریزی می‌توانید به ائل گلی (باقلوای یارات) یا باقلوای جام‌جم در خیابان جام‌جم مراجعه کنید.

لوز

لوز، یکی از سنتی‌ترین شیرینی‌های تبریزی است. این شیرینی که انواع مختلف را در شهرهای ایران می‌توانید پیدا کنید، در تبریز به نام شیرینی بایرام هم شناخته می‌شود. بایرام در زبان ترکی به معنای عید و جشن است و شیرینی بایرام یعنی شیرینی که در عید مصرف می‌شود. احتمالاً فهمیده باشید که بیشترین کاربرد لوز در چه مواقعی است! می‌توان لوز را با انواع مغزها درست کرد. طرز تهیه این شیرینی بسیار ساده است. مخلوطی از مغز مورد نظر با شیره شکری. قنادی کریمی در خیابان‌های آبرسان، ولیعصر و ائل‌گلی از مغازه‌هایی است که می‌توانید لوزه‌ای باکیفیت تبریزی را در آن پیدا کنید.

اریس

اریس هم مانند شکلات تسبیحی از مواد اولیه شیر و شکر درست می‌شود. این شیرینی را به‌سادگی می‌توان تهیه کرد و در تبریز طرفداران زیادی دارد. انواع مختلف اریس از طعم کاکائویی و زعفرانی و با مغزهای مختلف وجود دارد. پیشنهاد می‌کنم اریس را از قنادی افتخاری در خیابان منصور تهیه کنید.

پنیر تبریز

پنیر لیقوان یا همان پنیر تبریز از مشهورترین پنیرهای سنتی ایران است و در سراسر جهان به همین نام شناخته می‌شود. این پنیر شبه‌نرم بین سه تا دوازده ماه در آب‌نمک نگه داشته می‌شود تا فرآوری شود.

این پنیرها در روستای لیقوان واقع در دامنه شمالی سهند از توابع شهر تبریز تهیه می‌شود. تخمین زده می‌شود بیش از ۲۰۰ تولید کنندهٔ پنیر و ۶۵ هزار گوسفند که اغلب از نوع قیزیل هستند در این روستا و روستاهای مجاور وجود داشته باشند.

هوای پاک و گونه‌های گیاهی بی همتای منطقه علاوه بر نحوه بهداشتی شیردوشی استفاده شده در این روستا و تحویل شیر تازه به تولیدکنندگان پنیر منجر به تولید شیر و پنیر باکیفیت می‌شود. این نوع پنیر ترد بوده، طعمی شور و ترش دارد و دارای سوراخ‌های بخصوصی در اندازه نخود است و از شیر تازه گوسفند تهیه می‌شود.

کوفته تبریزی

کوفته تبریزی (به ترکی آذربایجانی: تبریز کوفته‌سی) یکی از خوراک‌های مشهور ایران است که شهرت جهانی دارد و منتسب به شهر تبریز است. انواع کوفته در نقاط مختلف خاورمیانه تهیه می‌شود و نقطه تمایز کوفته تبریزی بیشتر در طرز تهیه و مواد استفاده شده در آن است.

در این خوراک از انواع سبزی‌های معطر استفاده می‌شود و به‌طور سنتی گوشت این کوفته در یک هاون سنگی و با دسته هاونی چوبی، کوبیده شده و رفته رفته سبزی‌ها و لپه به آن اضافه می‌گردد. امروزه اغلب برای آسان‌تر کردن روند کار به‌جای کوبیدن گوشت در هاون، آن را چندین بار چرخ می‌کنند. در آخر تخم‌مرغ آب‌پز، گردو و آلو خشک و آلبالو یا آلبالو خشک را داخل آن گذاشته و با مخلوطی از پیازداغ، سبزی مخصوص و زرشک تزئین می‌گردد. در آب این خوراک از رب گوجه فرنگی و زعفران به عنوان چاشنی استفاده می‌شود.

خاگینه تبریزی

خاگینه تبریزی نوعی دسر خوشمزه است که به سرعت آماده می‌شود. در طرز تهیه خاگینه تبریزی فر جایی ندارد و شما می‌توانید به راحتی آن را در تابه تهیه کنید. همچنین خاگینه تبریزی را می‌توانید به عنوان پیش غذا و یا عصرانه سرو کنید و میل نمائید. نام دیگر خاگینه تبریزی به زبان محلی قیقناخ است که به عنوان صبحانه‌ای خوشمزه و پر انرژی تهیه و پخته می‌شود.

قیقاناخ یا قیقاناق نوعی خاگینه نازک است که در زنجان و تبریز طبخ شده و هنگام صبحانه در کنار چای سرو می‌شود. تفاوت خاگینه تبریزی با دیگر خاگینه‌ها در عدم استفاده از شربت است. در واقع، در خاگینه تبریزی شکر از ابتدا به مایه خاگینه اضافه می‌شود تا آن را شیرینی کند.

آش کشک تبریز

آش کشک تبریز یکی از آش‌های خوشمزه و پرخاصیت آذربایجان شرقی است که به آن گورودآش گفته می‌شود. این آش از محبوبیت خاصی در بین مردم تبریز برخوردار است.

آش کشک حاوی انواع سبزیجات و حبوبات است که به همین خاطر سرشار از انواع ویتامین‌ها و پروتئین‌ها بوده و بسیار مقوی است. این آش بخاطر وجود کشک کلسیم بسیار بالایی دارد.

دلمه برگ مو تبریزی

دلمه یک غذای خوشمزه و مقوی که بیشتر در خاورمیانه آسیای مرکزی و روسیه پخته می‌شود کلمه‌ی دلمه در زبان ترکی به معنای پر شده است. دلمه را می‌توان با برگ درخت انگور یا همان درخت مو گوجه، فرنگی، فلفل دلمه‌ای و بادمجان درست کرد یکی از انواع دلمه‌های پرطرفدار دلمه برگ مو است و به عنوان محتویات داخل آن می‌توان از برنج نیم، دانه گوشت چرخ کرده لپه و سبزی دلمه برگ مو استفاده کرد. البته دلمه به صورت کلی هم با گوشت و هم بدون گوشت برای ناهار تهیه می‌شود.

از گذشته‌های دور این غذای سنتی در فصل بهار جایگاه بسیار پررنگی در بین غذاها دارد برگهای درخت انگور پس از یک خواب زمستانی با آغاز فصل بهار جوانه می‌زنند و رشد می‌کنند.

کد خبر 737089

دیگر خبرها

  • کشف انبار دپوی لوازم یدکی قاچاق در اصفهان
  • انبار دپوی ۳۰۰ میلیاردی لوازم یدکی خودرو لو رفت
  • کشف لوازم خانگی قاچاق در شهرستان مهر
  • شیرینی بایرام و دلچسبی کوفته‌سی؛ غذاهای سنتی تبریز را از دست ندهید
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری
  • محموله میلیاردی قاچاق در گناوه کشف شد
  • لوازم آرایشی قاچاق به بازار نرسید
  • کشف انبار لوازم آرایشی قاچاق در گناوه