Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@22:05:16 GMT

مردم چقدر پول در بانک‌ها دارند؟

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۵۹۲۰

بانک مرکزی رقم کل سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی را در ۹ ماهه سال جاری ۱,۷۱۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد. ناطقان: بر اساس آمار بانک مرکزی از ۹ ماهه نخست بخش پولی و بانکی کشور، میزان مانده سپرده‌های بخش غیردولتی در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در ماه مذکور در مجموع ۱,۷۱۹ هزار میلیارد تومان است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میزان سپرده‌های بخش غیردولتی در این بانک‌ها و مؤسسات در آذرماه سال گذشته ۱,۴۱۰ هزار میلیارد تومان و در اسفند سال پیش ۱,۴۸۵ هزار میلیارد تومان بوده است.
سپرده‌های دیداری بانک‌ها ۲۰۰ هزار میلیارد تومان شد
بر اساس این گزارش، از مجموع سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان آن مربوط به سپرده‌های دیداری است که رقم این سپرده‌ها نسبت به سال گذشته رشد ۴۳.۷ درصدی داشته است.
میزان سپرده‌های دیداری بانک‌ها در آذرماه سال گذشته ۱۳۸ هزار میلیارد تومان و در اسفندماه همان سال ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
بانک‌ها همچنین ۱,۴۰۴ هزار میلیارد تومان سپرده مدت‌دار از بخش غیردولتی جذب کرده‌اند که این رقم در مقایسه با آذرماه سال گذشته که ۱,۱۸۰ هزار میلیارد تومان بوده، رشد حدود ۱۹ درصدی و نسبت به اسفند سال گذشته رشد ۱۳.۸ درصدی داشته است.
رشد ۲۷ درصدی سپرده‌های قرض‌الحسنه
اما بر اساس آمار بانک مرکزی، میزان سپرده‌های قرض‌الحسنه بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به بیش از ۸۸ هزار میلیارد تومان رسیده و با افزایش ۲۷ درصدی نسبت به آذرماه سال گذشته همراه بوده است.
سپرده‌های قرض‌الحسنه در آذرماه سال گذشته حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان و در اسفند همان سال بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است.
بر اساس این گزارش، رقم سایر سپرده‌های بخش غیردولتی نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نیز در آذرماه سال جاری ۲۶ هزار میلیارد تومان است.
منبع: ایسنا برچسب ها: بانک مرکزی ، سپرده‌

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بانک مرکزی سپرده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محقق شدن تعهد اشتغال شهرستان خلخال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سلمان ستاری در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خلخال اظهار کرد: این شهرستان تعهد ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۶۰۳ نفر از بیکاران در سال گذشته داشت که با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل موفق به ایجاد یک هزار و ۶۲۰ فرصت شغلی جدید شد.
وی با اشاره به ایجاد شغل در خلخال بیش از تعهد مورد نظر در سال ۱۴۰۲ افزود: برای ایجاد این میزان اشتغال سال گذشته در این شهرستان یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات اشتغال‌زا در اختیار متقاضیان اجرای طرح‌های اقتصادی، افراد جویای کار و مجریان طرح‌های مشاغل خانگی قرار گرفت.
فرماندار خلخال نیز در این نشست با تقدیر از مسئولان دستگاه‌های اجرایی که برای حل مشکل اشتغال شهرستان تلاش می‌کنند، بیان کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی مانند اداره صنعت، معدن و تجارت موفق به انجام تعهدات خود در ایجاد اشتغال در سال گذشته نشدند.
سیدجواد یحیی‌زاده با تاکید بر تعیین تکلیف سریع اعتبار‌ها و تسهیلات باقی‌مانده سال گذشته دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، تصریح کرد: توجیه هیچ‌یک از مسئولان بانک‌های صادرات و سپه در خصوص تاخیر در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا در این شهرستان قابل قبول نیست.
وی بیان کرد: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی عضو این کارگروه در توزیع تسهیلات و اعتبار اشتغال‌زایی امسال شهرستان، اختصاص سهم مراکز و بخش‌ها را به صورت مساوی مد نظر داشته باشند.
فرماندار خلخال همچنین تصریح کرد: با همه تلاش‌های صورت گرفته و موفقیت در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا در سال گذشته، در بحث نرخ رشد بیکاری این شهرستان با بالاترین درصد بیکاری همچنان رتبه اول استان اردبیل را از لحاظ آمار بیکاران به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است
  • در بانک دی بدون صف انتظار وام ازدواج دریافت کنید
  • متقاضیان وام ۳۰۰ میلیونی بخوانند
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • سود سپرده های بانکی در سال ۱۴۰۳
  • دستور جدید بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرد
  • میزان پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن اعلام شد
  • ۱۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت، خرید و تعمیرات پرداخت شد
  • محقق شدن تعهد اشتغال شهرستان خلخال
  • پرداخت ۱۱۵ همت تسهیلات ساخت و خرید مسکن