Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-28@18:45:33 GMT

فوت وفن خریدهای بهینه و اقتصادی در عید نوروز

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۵۹۳۶

فوت وفن خریدهای بهینه و اقتصادی در عید نوروز

رکنا: با این روش های اقتصادی می توانید بهترین خرید عید را تجربه کنید.

زندگی خرج دارد، خرد، کلان، خوراک و.... بعضی وقت‌ها خرج خرید مایحتاج زندگی سربه‌فلک می‌کشد و بعد از خرید برخی از افراد را اگر اغراق نباشد تا مرز سکته پیش می‌برد. پس اگر می‌خواهید خرید خوب و به‌صرفه‌ای داشته باشید باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکاتی که به شما کمک می‌کند بعد از برگشت به خانه از خریدکردن‌تان رضایت کامل داشته باشید.

 عمده خریدکردن به‌صرفه است: بعضی کالاها مصرف مداوم دارند؛ مثلا دستمال کاغذی، لوازم شوینده و... این نوع کالاها را که تاریخ مصرف طولانی‌مدتی هم دارند، در بسته‌های بزرگتر و چندلیتری بخرید تا هزینه‌های‌تان کاهش یابد. پس در خریدهای‌تان به خریدهای عمده بعضی کالاها حواس‌تان باشد تا هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده باشید و هم مدت زیادی برای خرید وقت نگذارید.

برای خریدکردن دوست‌داشتن کافی نیست: در بسیاری موارد وقتی از افراد به‌ویژه خانم‌ها دلیل برخی خریدهای‌شان را جویا می‌شوید تنها پاسخی که می‌شنوید، دوست‌داشتن است؛ اما دوست‌داشتن کافی نیست. برای یک خرید موفق باید برای هر خرید دلیل منطقی داشته باشید. وقتی وارد پاساژها و مراکز خرید می‌شوید، چیزهای زیادی وجود دارند که آدم دوست دارد آنها را داشته باشد اما همه آنها به درد شما نمی‌خورند.

از بورس کالاها خرید کنید تا به‌صرفه باشد: خرید از عمده‌فروشی‌ها یا به عبارتی بورس کالاها به‌صرفه‌تر است. وقتی وارد مکانی می‌شوید که چندین و چند فروشگاه با یک زمینه کالا مشغول کارند، فضای رقابتی حاکم است و قیمت‌ها شکسته خواهد شد؛ در غیر این‌ صورت می‌توان انتظار داشت در بازارهای انحصاری خریدار زیان ببیند.

مارک‌بودن، انگیزه خوبی برای خرید نباشد: برخی برند‌های مشهور برای حفظ پرستیژ کاری اقدام به فروش کالا با قیمت‌های بالا می‌کنند. این در حالی است که شما می‌توانید خیلی از کالاهای باکیفیت را با قیمتی باورنکردنی تهیه کنید؛ فقط چون برند مشهوری ندارند. پس لطفا قید مارک‌های پوشالی را بزنید. برندپوش بودن این‌قدرها هم اهمیت ندارد که بخواهید به‌ خاطر آن کارت اعتباری‌تان را خالی کنید.

خرید آنلاین می‌تواند گزینه خوبی باشد: برخی فروشگاه‌های آنلاین برای جلب مشتری تخفیف‌های خوبی می‌دهند؛ به آنها هم سری بزنید، البته حواس‌تان باشد که سرگرم خریدکردن نشوید و تنها مایحتاج‌تان را سفارش بدهید.

خرید خارج از فصل را هم امتحان کنید: یک پالتو و بارانی در فصل تابستان خریدار ندارد پس فروشنده تخفیف خوبی برای فروشش می‌دهد. بد نیست خرید خارج از فصل را هم در برنامه کاری‌تان قرار دهید؛ به نظر کارساز می‌آید.

جست‌وجو گر باشید: معمولا کالاهایی که تاریخ مصرف کوتاهی دارند را می‌توان به قیمت مناسبی خرید البته اگر حواس‌تان جمع باشد و چشم تیزبینی داشته باشید. فروشنده‌ها از ترس از بین رفتن کالاهایشان به‌ویژه به کالاهای خوراکی خیلی خوب تخفیف می‌دهند؛ مخصوصا اگر تاریخ انقضایش نزدیک باشد؛ پس این‌بار موقع خرید به این نکته توجه بیشتری کنید.

هیچ‌کس از چانه‌زدن ضرر نکرده: برای خرید مناسب در مورد قیمت کالا چانه بزنید. هیچ‌کس از چانه‌زدن ضرر نکرده است؛ شاید تخفیف خوبی گرفتید. هیچ‌ فروشنده‌ای نیست که بتواند در مقابل چانه‌زدن‌ها مقاومت کند و بی‌شک حتما تخفیفی به شما خواهد داد.

دسته‌‌جمعی خرید کنید: فروشندگان از خریدارانی که چند کالا می‌خرند، استقبال می‌کنند؛ پس با دوستان‌تان خرید کنید تا بتوانید تخفیف بگیرید. درواقع خرید زیاد شما باعث می‌شود در تخفیف‌گرفتن فروشنده نرمش بیشتری داشته باشد اما از آنجا که قرار است ما حواس‌مان به هزینه‌های‌مان باشد و در عین حال خرید خوبی داشته باشیم، پس دسته‌جمعی رفتن برای خرید می‌تواند راهکار خوبی باشد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: عید نوروز کارت اعتباری برند دوست خرید عکس مرد فیلم من دستگیر دستگیری جوان رئیس پلیس اصفهانی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر بیخ گوش ماست

ایسنا/خراسان رضوی آب بیش از دو سوم سطح زمین را پوشش می‌دهد اما تنها بخش کوچکی از آب شیرین به راحتی برای استفاده در دسترس است. گزارش‌های اخیر حاکی از بحرانی در آینده است.

به نقل از بیزینس، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، تقاضای جهانی برای آب شیرین تا ۴۰ درصد از عرضه آن فراتر رود. در نتیجه، میلیاردها نفر بدون آب و سرویس بهداشتی مطمئن زندگی خواهند کرد همچنین تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ ممکن است ۷۰۰ میلیون نفر به دلیل کمبود آب آواره شوند.

علت این عدم تعادل بین عرضه و تقاضای آب چیست؟ پاسخ روشن است؛ تغییرات آب‌وهوایی، شهرنشینی، زیرساخت‌های قدیمی و آلودگی ازجمله عوامل متعددی هستند که در این بازی نقش دارند.

نیمه‌هادی‌ها برای اقتصاد مدرن حیاتی هستند و نقش آنها از رایانش ابری گرفته تا سیستم‌های خودرویی، ضروری است اما واقعیت کمتر شناخته شده این است که افزایش سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های ساخت نیمه‌هادی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد با مصرف آب همراه است و تولید نیمه هادی‌ها به آب فراوانی نیاز دارد.

صنعت جهانی نیمه هادی‌ها سالانه ۱.۲ میلیون مگالیتر آب مصرف می‌کند. هر مرحله از تولید تراشه گرفته تا پولیش، تمیز کردن و خنک‌ کردن نیاز به آب دارد.

این چالش‌ها همراه با سرمایه‌گذاری مرتبط برای پرداختن به آن‌ها، فرصت‌هایی را برای شرکت‌های نوآور ارائه کرده است که راه‌حل‌هایی برای بهینه‌سازی مصرف آب در صنعت نیمه‌رسانا ارائه می‌دهند و آنها را قادر می‌سازند تا با تامین آب کمتر به دستاوردهای بیشتری برسند.

یکی دیگر از مناطق با مصرف آب بالا، بخش کشاورزی است که ۷۰ درصد از برداشت آب شیرین در سطح جهان را تشکیل می‌دهد. در این راستا، خوشبختانه رویکردهای نوآورانه‌ای مانند آبیاری هوشمند برای بهینه‌سازی مصرف آب و عملکرد محصول وجود دارد و کاربردها فراتر از کشاورزی به مناطقی مانند فضاهای سبز شهری گسترش می‌یابد.

زیرساخت‌های آب نیز حیاتی هستند و طیف وسیعی از طرح‌ها و اجزا را پوشش می‌دهند به همین دلیل حوزه تصفیه آب، بهره‌وری و آزمایش و در نهایت، تاسیسات آب بخشی حیاتی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم رعایت نکات امنیتی هنگام استفاده از کارت‌های بانکی در ایام نوروز
  • گردشگری را از شهر خودمان آغاز کنیم
  • گردشگری را از شهرهای خودمان آغاز کنیم
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • خطر بیخ گوش ماست
  • وظیفه مدیران، ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • وظیفه مدیران،ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • طرح کاشت نهال گردوی ژنوتیپ 7 با قیمت 80 هزار تومان
  • پلیس در ایام نوروز با تلاش مضاعفی به مردم خدمت رسانی می‌کند