Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@20:35:44 GMT

خوابیدن خلبان هواپیما در حین پرواز +فیلم

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۶۰۸۴

خوابیدن خلبان هواپیما در حین پرواز +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویری جالب از کابین خلبان در هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۴۷، خلبان تایوانی را در حال چرت زدن در حین پرواز نشان می‌دهد.

این ویدئو از داخل کابین خلبان به وسیله کمک خلبان فیلم‌برداری شده است. ونگ جیاقی خلبان هواپیمای بویینگ ۷۴۷، خلبانی است که در ویدئو دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ونگ جیاقی با بیش از ۲۰ سال سابقه پرواز در سیستم حمل‌‎ونقل هوایی چین، یکی از خلبانان با سابقه این کشور محسوب می‌شود. انتشار این ویدئو، تنها چند روز پس از اعتصاب گسترده خلبانان فعال در چین که به ساعات کار طولانی و خستگی مفرط در اثر کار زیاد اعتراض داشتند، موجب به وجود آمدن موج تازه‌ای از جنجال‌های خدمه پرواز در چین شده است.

هنوز مشخص نیست زمان و تاریخ فیلم منتشر شده از خلبان هواپیمای بویینگ ۷۴۷ دقیقاً متعلق به چه زمانی است ولی کمک خلبان این پرواز مدعی است این فیلم را چند روز پیش از شروع اعتصابات ضبط کرده است. خلبان ونگ در میان همکارانش یکی از محبوب‌ترین خلبانان در چین است و در سال‌های طولانی فعالیتش بار‌ها به نقاط مختلف جهان پرواز کرده است. او در این میان بیشترین پرواز را به شهر‌های توکیو، اوکیناوا، سئول و هنگ‌کنگ داشته است.

البته سابقه خوب و تجربه بالای خلبان ونگ نتوانست او را از دریافت اخطار و جریمه نجات دهد و مقامات چینی پس از مشاهده این ویدئو فوراً او را توبیخ کردند. کمک خلبان نیز در این اتفاق محکوم شد و مدیران هواپیمایی چین علت این محکومیت را عدم توجه به خلبان و جلوگیری از اقدام او برای خوابیدن، عنوان کردند.

تعداد بسیار زیادی از کاربران فضای مجازی و خلبانان فعال در سیستم حمل‌ونقل هوایی کشور چین پس از تماشا این ویدئو گفتند: «گرچه خلبان و کمک خلبان هر دو کار اشتباهی مرتکب شدند ولی مدیران چینی باید هرچه زودتر فکری برای کم کردن ساعات کاری خلبانان و دیگر خدمه پرواز کنند تا از بروز هرگونه حادثه‌ای جلوگیری شود.»

مقامات چینی با رد ادعا‌های مطرح شده در خصوص ساعات کاری خلبانان، گفتند: «خلبان ونگ در صورت احساس خستگی شدید باید این موضوع را به کمک خلبان اطلاع می‌داد و پس از آن با رعایت استاندار‌های کامل ایمنی برای استراحتی کوتاه می‌رفت ولی او نه تنها موضوع را با همکار خود مطرح نکرده است بلکه با به خطر انداختن ایمنی پرواز بر روی صندلی خود خوابید.

در ادامه ویدئو ضبط شده از داخل کابین خلبان را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید: فرود مرگبار بمب‌ افکن روسی +فیلم

انتهای پیام/

اقدام عجیب خلبان هواپیمای مسافربری در حین پرواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی جالب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش هوانیروز مهم و تاثیرگذار است

فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز گفت: هوانیروز در تمام عملیات‌های جنگی حضور داشته است و با همین معیار می‌توان به نقش مهم و تأثیرگذار هوانیروز در سال‌های چنگ پی برد.

سرهنگ ستاد خلبان بهروز سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی ضمن تبریک و گرامی‌داشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هوانیروز قهرمان از روزهای آغازین انقلاب تا امروز پشتیبان ولایت و ملت بوده است.

وی با اشاره به نقش غیور مردان هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس گفت: بالگردهای هوانیروز با بیش از ۵۰۰ هزار ساعت پرواز در روزهای جنگ مانع پیشروی دشمن بعثی شدند.

فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز در خصوص نقش امدادی و رزمی پروازهای بالگردهای هوانیروز اظهار کرد: هوانیروز در تمام عملیات‌های جنگی حضور داشته است و با همین معیار می‌توان به نقش مهم و تأثیرگذار هوانیروز در سال‌های چنگ پی برد.

سرهنگ خلبان سلیمانی افزود: چه در سال‌های جنگ و چه در سال‌های پساجنگ، هوانیروز به‌عنوان یک نیروی امدادی آماده امدادرسانی به آسیب‌دیدگان بوده است.

وی گفت: هدایت عملیات و پشتیبانی آتش، حمل مهمات، شناسایی، تخلیه مجروح، فناوری هوایی، هلی‌برد، آموزش خلبانی و فنی، نیروبری، عملیات چتربازی و مانورهای هوایی، عملیات‌های متعدد مردم‌یاری در سیل، زلزله، آتش‌سوزی و دیگر بلایای طبیعی و اورژانس هوایی از عمل‌کرد هوانیروز در تمام این سال‌ها بوده است.

فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز با گرامی‌داشت شهیدان سرفراز هوانیروز تبریز و ۲۸۸ شهید خلبان و فنی هوانیروز در دفاع مقدس گفت: در اسفند سال گذشته، با برگزاری نخستین یادواره شهدای هوانیروز شمال‌غرب کشور، با شهدای هوانیروز عهد بستیم تا رشادت‌های خلبان‌های هوانیروز در سال‌های جنگ و در روزهای درگیری با منافقین و کومله و پ‌ک‌ک را چراغ راه خود قرار دهیم.

سرهنگ خلبان سلیمانی در خصوص عملیات مردم‌یاری که در قالب اجرای طرح‌های «لبیک یا امام خامنه‌ای عزیز» و «مصباح» توسط هوانیروز عملیاتی می‌شوند، گفت: امدادرسانی اورژانس هوایی این پایگاه به مسافت ۱۷۰ کیلومتر هوایی به بیش از ۹۵۰ شهروند چه در مناطق صعب‌العبور و چه در دیگر مناطق جهت انتقال به مراکز درمانی مرکز استان برای بهره‌مندی از خدمات امدادی و درمانی از فعالیت‌های هوانیروز تبریز در پنج سال اخیر است.

وی افزود: سال گذشته نیز پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز با اجرای اردوی جهادی با ارائه خدمات پزشکی، دندان‌پزشکی و ویزیت و مشاوره رایگان توسط پزشکان متبحر در منطقه مایان، وظیفه مردم‌یاری خود را به نحو احسن ایفا کرد.

فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز به احداث چند پد جدید بالگرد در بیمارستان‌های استان اشاره کرد و گفت: با احداث پد اورژانس هوایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مختلف، چرخه درمان و انتقال بیماران توسط بالگرد اورژانس سریع‌تر امکان‌پذیر می‌شود.

سرهنگ خلبان سلیمانی از برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در رشته‌های فنی و هنری توسط آموزش و عقیدتی سیاسی این پایگاه خبر داد و افزود: مسئله مهارت‌آموزی و صدور گواهینامه مهارت‌آموزی کارکنان پایور و وظیفه پایگاه هوانیروز تبریز به صورت جدی در حال اجراست تا کارکنان وظیفه پس از پایان دوران سربازی آموزش‌های لازم را برای ورود به محیط کار در جامعه داشته باشند.

وی از آئین ترخیص سربازان و مشایعت ستاد فرماندهی با سربازان ترخیص‌شده در مراجعت به آغوش گرم خانواده گفت: در پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز با توجه ویژه به کرامت انسانی، سربازان را سرمایه‌های جامعه‌ساز و آینده‌ساز می‌دانیم.

فرمانده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز با قدردانی از همکاری خبرگزاری ایمنا در آذربایجان‌شرقی با ستاد فرماندهی و روابط عمومی عقیدتی سیاسی این پایگاه اظهار کرد: رسانه امروز نیاز اساسی تمام ارگان‌هاست و فعالیت‌های هوانیروز قهرمان و مجموعه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در دید تمام رسانه‌ها تأثیرگذار بوده است.

کد خبر 745551

دیگر خبرها

  • چه اقداماتی قبل از پرواز و در فرودگاه باید انجام داد؟
  • خلبان ها در سینما
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • نقش هوانیروز مهم و تاثیرگذار است
  • ناگفته های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی؛ این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که داشتم | چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • پرواز هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان و واکنش سریع چین
  • دبی به معنای واقعی غرق شد ! + ویدئو | تصاویری از باند پرواز فرودگاه در میان آب
  • همه چیز درباره استرداد و کنسلی بلیط هواپیما
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد