Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@16:01:31 GMT

۳ کارمند جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۸۵۶۴۴۴

۳ کارمند جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان دستگیر شدند

دادستان زاهدان از دستگیری تعدادی از کارمندان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ارتباط با قاچاق سازمان یافته دام خبر داد. ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام علی موحدی راد با اشاره به اینکه تاکنون چندین نفر در رابطه با قاچاق گسترده و سازمان یافته دام در سیستان و بلوچستان دستگیر شده اند، اظهارداشت: پرونده قاچاق دام در استان درحال بررسی است و تاکنون نیز سه تن از کارمندان جهاد دستگیر شده و دو تن دیگر نیز از دلالان بازار دام که با آنان در ارتباط بودند، بازداشت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قاچاق سازمان یافته دام با موضوع قاچاق در دیگر نقاط کشور متفاوت است چرا که همه جا دام‌ها از کشور خارج میشوند اما در این استان این افراد به صورت غیرقانونی اقدام به واردات دام می کردند که این موضوع موجب بروز معضلات جدی برای سلامت دام‌ها و مردم استان شده بود.

تأیید و تکذیب قاچاق دام از هرمزگان: پای یک زن در میان است؟فردا؛ جلسه فوری دولت برای کنترل قاچاق دام و کالاهای اساسیموانع عدم اجرای صحیح طرح مقابله با قاچاق دام زنده در قم بررسی شود

دادستان عمومی و انقلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: این افراد پس از وارد کردن دامها با استفاده از پلاک‌های به جا مانده از دام‌های ذبح شده و یا پلاک‌هایی که در اختیار آنان بوده حیوانات قاچاق را بدون معاینات بهداشتی و کنترل های لازم به دیگر مناطق کشور ارسال می کردند که به عنوان مثال اگر تنها یکی از این دام‌ها مبتلا به تب برفکی باشد نه تنها تعداد بسیاری از حیوانات اهلی استان را مبتلا می کند بلکه خسارت جبران ناپذیری نیز به سلامت شهروندان وارد می کند.

وی ادامه داد: بحثی در دولت مطرح شده تا واردات دام در منطقه هدفمند و به صورت قانونمند انجام شود تا دیگر شاهد چنین قاچاق سازمان یافته و گسترده ای نباشیم و همه مردم نیز بتوانند به راحتی پس از انجام معاینات بهداشتی دام وارد کشور کنند و از تخفیفات ویژه آن بهره مند شوند.

حجت الاسلام موحدی راد با تاکید بر اینکه بر تعداد دستگیر شده ها افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه پرونده باز بوده و در دست بررسی است بی شک بر تعداد افراد دستگیر شده افزوده خواهد شد، در حال حاضر چند تن در بازداشت بوده و سه نفر دیگر نیز با قرار وثیقه آزاد شده اند که آزادشدگان بیشتر دلالان این بازار قاچاق بوده اند.

وی تصریح کرد: اگر هر مسئولی در هر مقامی و هر رده ای که باشد چه در جهاد کشاورزی و چه در هر سازمان دیگری با وی برخورد خواهد شد و دستگاه قضا با جدیت با قاچاقچیان و متخلفان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ ع

R7843/P/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه به ‌طور متوسط سه‌ هزار و ۳۰۰ تا سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

علی دیانتی افزود: بیشترین قارچ خوراکی استان در شهرستان ارومیه و به مقدار ۹۰۰ تن تولید می شود و عمده قارچ خوراکی تولیدی در استان از نوع دکمه ای است.

دیانتی اظهارکرد: ۶۸ واحد تولیدی قارچ در استان وجود دارد که بیش از ۲۰۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

وی گفت: سرانه مصرف قارچ خوراکی در کشور حدود ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم است که این مصرف سرانه برای استان حدود یک تا ۱.۵ کیلوگرم برآورد می شود.

دیانتی افزود: امسال یک واحد تولیدی قارچ دکمه ای به ظرفیت ۵۰۰ تن در سال در شهرستان ارومیه در دست ساخت است که پیش بینی می شود تا پایان شهریور ماه به بهره برداری برسد.

وی، با بیان اینکه تولید و پرورش این محصول بیشتر در سالنهای سرپوشیده است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی با معرفی جهت دریافت تسهیلات بانکی احداث و یا سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی قارچ خوراکی از این واحدها برای توسعه و تداوم تولید حمایت می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: اغلب بذر مورد نیاز برای این اقدام تولیدی در واحدهای دانش بنیان تولید، آماده سازی و در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می شود.

دیگر خبرها

  • انتصاب مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی مازندران
  • افزایش ۵۰۰۰ تنی تولیدات باغی در لرستان
  • اجرای طرح جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردمی در سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح جهاد میدانی برای تحقق شعار سال در سیستان و بلوچستان
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای خودکفایی در تولید بذر گندم در سیستان و بلوچستان
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • مبادلات مرزی بیش ازیک میلیون تن محصولات کشاورزی ازسیستان وبلوچستان
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان