Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد محمدی رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست نجف‌آباد با بیان اینکه چاه‌های غیرمجاز تولید زغال علاوه بر آلایندگی هوا به دلیل استفاده غیرقانونی از منابع چوب به طبیعت و محیط‌زیست آسیب وارد می‌کنند، اظهار کرد: در پی اعتراض و شکایات متعدد مردمی مبنی بر آلودگی هوا به دلیل فعالیت کارگاه‌های تولید زغال در شهرستان و بی‌اعتنایی مالکان این واحد‌های آلاینده علیرغم اخطار‌های مکرر زیست محیطی در نهایت با دستور مقام قضایی و همکاری فرمانداری و نیروی انتظامی این چاه‌ها تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمدی با اشاره به اقدامات این اداره برای مقابله با واحد‌های آلاینده به ویژه کارگاه‌های ریخته‌گری و چاه‌های زغال، گفت: این واحد‌های غیرمجاز که بیشتر به صورت مخفیانه فعالیت دارند و آلودگی‌های زیست محیطی ایجاد می‌کردند، پس از شناسایی و صدور اخطار‌های لازم تخریب و یا پلمب می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست نجف‌آباد بر اخذ مجوز و استفاده از فناوری جدید در مکان‌های مجاز برای تولیدکنندگان در این بخش تاکید کرد و افزود: ظرفیت چوب‌گیری این چاه‌های زغال از پنج تا ۲۰ تن است که در هر ۱۵ روز در هر چاه به طور تقریبی سه تا ۶ تن زغال تولید می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه گذشته ۷۵ حلقه چاه غیرمجاز تولید زغال با حکم مراجع قضایی در شهرستان نجف‌آباد تخریب شده است که چاه‌های یاد شده فاقد مجوز بودند و در این واحد‌ها به روش سنتی اقدام به سوزاندن چوب و تولید زغال می‌کردند. 

  انتهای پیام/م    تخریب ۳۵ حلقه چاه زغال غیرمجاز در نجف‌آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۸۵۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد

شهردار منطقه ۲۰ تهران با تأکید بر برخورد قاطع در جلوگیری از تخلفات ساختمانی در حریم، از تخریب و آزادسازی مستحدثات در حریم این منطقه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، رضا شنگی با اشاره به تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز اظهار داشت: با توجه به بخشنامه‌های مربوط به تعیین تکلیف ساخت‌وسازهای حریم و براساس بازدیدهای مستمر و دستور قضایی، چند مورد تخلفات ساختمانی و زمین های زراعی شناسایی و با حضور اداره حریم، شهرداران نواحی، نیروهای کلانتری، یگان حفاظت، شهربان و حریم‌بان تخریب و آزادسازی شد. 

وی با تأکید بر افزایش گشت‌های نظارتی برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: 10 هزار و 500 مترمربع آزادسازی زمین و تخریب فنس‌کشی، دیوارکشی، پی کنی، در محدوده اراضی کوی مقداد و صنعت 2 انجام شد.

شهردار منطقه 20 تهران در ادامه سخنانش گفت: در همین راستا تخریب دیوار غیرمجاز سفره‌خانه سناتور واقع در خیابان شهید آوینی، تخریب ضلع غربی تصفیه‌خانه به مساحت 180 مترمربع و آزادسازی 40 هزار متر زمین زراعی و تخریب 1000 متر مربع بنای غیرمجاز در خاوران، روستای قاسم‌آباد تهرانچی، اراضی حریم قاسم‌آباد و کریم‌آباد انجام شد.

35 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

 شنگی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری، مسئله ورود جدی و قاطع به ساخت‌وسازهای بدون مجوز است که با تمام قدرت با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • تولید سالانه هزار تن قارچ در شهرستان بستان آباد
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است